Eli ilokseni huomasin viimeviikon loppuna tallinnasta tulevassa laivassa kaksi mossea tulossa suomeen,toinen mosseista on rallipeli joka menee savonlinnaan historik luokan kilpuriksi ja toinen mosse oli löytynyt jostain lämpösestä vajasta jossa se oli seissyt viimeiset 17 vuotta,ajettu oli autolla vasta 17000km. (oli lähtenyt jopa ekalla yrittämällä käyntiin )Tässä kuvat laivan uumenissa.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
pena kirjoitti:Upeaa!
Liikkuukohan enää muuten missään perinteistä 50-luvun Mossea. Silloin oli venäläinen(kin) auto kunniassa!
välillä tuntuu että noita piikkinokkia on lähes joka nurkalla, ei ehkä ihan, mutta on niillä melkein vahvempi harrastuspohja kuin uudemmilla malleilla, 70-80 lukuisilla
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Näitkö jussi Raahen mahtavassa kokoontumisessa sitä Mossea? Eikö se ollu 70- luvulta? Tai sitten muistan väärin. Se Mosse on ainakin hyvissä käsissä ja säilyy varmasti vaikka ydinsodan yli. Ei vaan vakavasti ottaen se Mosse kuuluu Raahen alueen parhaimmamman Lada-korjaamon omistajille ja hyvä niin.
kimila kirjoitti:Näitkö jussi Raahen mahtavassa kokoontumisessa sitä Mossea? Eikö se ollu 70- luvulta? Tai sitten muistan väärin. Se Mosse on ainakin hyvissä käsissä ja säilyy varmasti vaikka ydinsodan yli. Ei vaan vakavasti ottaen se Mosse kuuluu Raahen alueen parhaimmamman Lada-korjaamon omistajille ja hyvä niin.
Raahessa mosse? muistan nähneeni sellaisen pyöreän mallin, eli 60-lukuisen 1957-1965, oliko sitten 402, 403 vai 407?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
pena kirjoitti:Upeaa!
Liikkuukohan enää muuten missään perinteistä 50-luvun Mossea. Silloin oli venäläinen(kin) auto kunniassa!
Jos tarkoitat Piikkonakkaa eli Pikku-Mossea, mallit 400 ja 401, niin kyllä niitä on harrastajilla. Se on jo melko kauan kuulunut ns. "hyväksyttyjen" autojen joukkoon. Kaikki vähiten taitaa olla mallia 402, joka on uudella korilla mutta vielä sivuventtiilikoneella. 407 ehti myös tuotantoon 50-luvun puolella. Siinä oli jo kansiventtiilikone, mutta kolmevaihteinen loota vielä vuosikymmenen loppuun asti. Tapahtumissa kyllä näkee 407 malleja melko mukavasti.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
iisalmessa tais olla rompepäivillä syksyllä parikin mossea, vuosimalleista en osaa sanoa muuta kun että varmaan viiskytluvulta. olivat vähän kun jonkun sämpyläjenkin pienoismalleja. älkää antako sanan (rompepäivät) hämätä. olivat ihan entisöityjä vehkeitä.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
kun omaa tuontiautoa olin tullaamassa , oli pakko toisella korvalla vakoilukuunnelleena kysyä jaa että tältä foorumiltako tuttua autoa tullaat , eli toinen näistä - muuten Izh - oli siinä suomalaiseen verotukseen tutustumassa , toivotaan tullin ymmärtävän niin häntä kuin minuakin. Oli vaan hämmästynyt tämä autoa tullaava hemmo , kun sanoin että johan niistä on netissä kuvia nähty ! ! Ja kerroin kyllä missä.
mitenkähän onnistuu Izhevskiläisen rekisteröinti suomeen, 3 kpl tuli 2125 luukkuperä mallia joten niiden nimissä saa kyseisen mallin, pari kpl tuli 412 rallyetä, mutta mitenkäs Izh-412 ihan perusmalli meniskö ihan moskovalaisen 412 mallin tiedoin?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)