Sivu 1/1
Cyyläri rikki
Lähetetty: 23.11.2004 18:35
Kirjoittaja NesteHukka
Vesipumpun vaihdettuani aloin ihmetellä kun edelleenkin nousee höyryä pellin alta. Nyt sitten huomasin, että myös ylävesiletkun lähdön juuressa on syylärissä iso murtuma.
Kannattaako yrittää itse korjata, vai mitä nuo syylärinkorjaajat veloittavat moisesta hommasta? Haittapuolena tuossa on tietysti se, että pitäisi joku värvätä kuskiksi tuonne syylärikorjaamolle.
Korjataankos noita tinaamalla vai messingillä?
Prkl, itelläni olisi kyllä jotakin Fiiatin syyläreitä ainakin nurkissa, mutta niissä on kaikissa vähän sitä vikaa, että ovat enemmän tai vähemmän mätiä, tai sitten vaan täynnä kattilakiveä.
Väliaikaisesti tietysti vois kokeilla jollakin Plastic Padding chemical metallilla, mutta tuollaiset on tietysti aina vähintään arveluttavia korjauksia. Onko kukaan kokeillut?
Lähetetty: 23.11.2004 21:44
Kirjoittaja ladaRadia
mä korjasin ton ylävesiletkun lähdön juottamalla siihen messinkiä, puhistaa hyvin liitoskohan ja käy juottamaan siihen messinkiä. ei oo hankalaa jos yhtään on juottamisen perusteet hanskassa. ½vuotta toi on nyt hyvin kestänny. Taitaa olla ladojen syylärissä tyypivika muuten tuo....
Lähetetty: 23.11.2004 22:05
Kirjoittaja NesteHukka
ladaRadia kirjoitti:mä korjasin ton ylävesiletkun lähdön juottamalla siihen messinkiä, puhistaa hyvin liitoskohan ja käy juottamaan siihen messinkiä. ei oo hankalaa jos yhtään on juottamisen perusteet hanskassa. ½vuotta toi on nyt hyvin kestänny. Taitaa olla ladojen syylärissä tyypivika muuten tuo....
Juottamisen perusteet tiedän kyllä, mutta lähinnä elektroniikkajuottamisen. Taitaa olla vähän eri asia.
Lähetetty: 24.11.2004 2:50
Kirjoittaja tsenobiili
Mä oon korjaillut syyläreitä tinaamalla,eli kannattaa irrottaa se letkulähtö kokonaan (pillillä lämmintä) siitä syyläristä et saa puhdistettua kunnolla,puhdistuksen jälkeen osat takas yhteen ja taas pillillä osille lämmintä ja tinaa rakoon. Kannattaa olla varovainen siinä lämmitys vaiheessa,koska jos kuumentaa liikaa,niin saattaa muut lähellä olevat tinaukset aueta(kokemusta on

) Messinki on muuten ihan hyvä juote,mutta vaatii sitä lämpöä enemmän.Korjauksen jälkeen kannattaa tsekata se ylävesiletku että on tarpeeks pitkä ja joustava,muuten se sauma saattaa taas aueta,jos moottori heiluessaan kiristää letkua ja repii sitä letkulähtöä.
Lähetetty: 24.11.2004 9:24
Kirjoittaja LamaAjanElvis
voi tosiaan olla aika tarkkaa hommaa ton syylärin juotto, varsinkin vanhan haperon sellaisen. itse tuli juottoa opeteltua kun yhessä hommassa piti jääkaapin kompuroita vaihtaa ja oli se melkoista liiallisen ja liian vähän lämmityksen välillä keplottelua.

Lähetetty: 24.11.2004 10:04
Kirjoittaja ,_,/ukka
tsenobiili kirjoitti:Mä oon korjaillut syyläreitä tinaamalla,eli kannattaa irrottaa se letkulähtö kokonaan (pillillä lämmintä) siitä syyläristä et saa puhdistettua kunnolla,puhdistuksen jälkeen osat takas yhteen ja taas pillillä osille lämmintä ja tinaa rakoon. Kannattaa olla varovainen siinä lämmitys vaiheessa,koska jos kuumentaa liikaa,niin saattaa muut lähellä olevat tinaukset aueta(kokemusta on

) Messinki on muuten ihan hyvä juote,mutta vaatii sitä lämpöä enemmän.Korjauksen jälkeen kannattaa tsekata se ylävesiletku että on tarpeeks pitkä ja joustava,muuten se sauma saattaa taas aueta,jos moottori heiluessaan kiristää letkua ja repii sitä letkulähtöä.
Just niinku minä oisin neuvonut. Tarpeeksi puhdasta ja lämmintä, niin pitäisi onnistua. Tinaamalla ei tosin tuu yhtä luja kuin juottamalla, mutta pysyy jos ei letkut tms. väännätä. Ajelin aikoinaan vuosia korollalla johon oli tuollainen korjaus tehty.
,_,/ukka
Lähetetty: 24.11.2004 10:55
Kirjoittaja NesteHukka
Tarviikos messinki jotakin juoksutetta tms. pastaa?
Itellä olisi muutama messinkipuikko.
Saako kosaanilla riittävästi lämpöä vai pitääkö olla pilli?
Itellä ei ole kotona kuin kosaani.
Kosaanilla voi tietysti olla kyllä mahdotonta annostella sitä lämpöä riittävän paikallisesti.
Lähetetty: 24.11.2004 12:46
Kirjoittaja ossi
kaverin ladasta tinattiin ihan tinalla missä oli hapot mukana ja hyvin on kestäny.
Lähetetty: 26.11.2004 20:03
Kirjoittaja NesteHukka
Tuli sitten juotettua syyläri tinalla ja itteeni juotin Jägermeisterillä
Tuo oli näemmä jo kertaalleen tinaamalla korjattu. Liekö tehty jopa irroittamatta syyläriä, tms. koska alapuolelta vuoti. Ite otin syylärin pois, ja putsasin huolellisesti kummatkin kappaleet. Olikin aika helppoa tinata messinkiin, vai mitä tuo syylärin materiaali on?
Toivottavasti nyt taas kestää.
Lähetetty: 27.11.2004 4:50
Kirjoittaja Veli Aapee
Mulla alko kanssa vuotaan omassa Ladassani se muovipäätyinen syylari vuosi sitten. Ei ollut silloin Ladan omaa syylaria saatavilla, joten sovitin sinne pihan perällä olevasta varaosaVolvo 140:sta vastaavan. Piti ottaa lampunpesimen moottorit pois että sopi paikoilleen. Myös paisuntasäiliö on Volvosta, ja akun puolella.
Nyt olisi Ladan oma syylarikin tuossa tallin nurkassa vaihdettavissa, mutta kun se pelaa ihan hyvin tuolla Volvon syylarillakin...
Syyläri
Lähetetty: 29.11.2004 19:46
Kirjoittaja Pakkasukko
Hm, entäs jos laittaisit Plastic Padding kemiallisella metallilla kiinni? Itse korjasin alapuolen poistoaukon suun sillä kun irtosi vesiä vaihdettaessa (tulppaa irrottaessa). Kolmatta vuotta pysynyt kiinni hyvin ei vuodon vuotoa.
Lähetetty: 30.11.2004 6:13
Kirjoittaja R-J
Jaa sekö kestää tuollaisessa paikassa?
Re:
Lähetetty: 30.11.2004 9:03
Kirjoittaja Pakkasukko
No kyllä se minulla ainakin on pitänyt. Siinä on tuubin kyljessä kuvakin missä massaa laitetaan auton syyläriin.

Tietty jos vaikka sen poistotulpan kaulan vaikka liimaa sillä niin kyllähän se siten taas lähtis irti jos joudut uudestaan tulpan vääntämään auki.
Lähetetty: 30.11.2004 10:47
Kirjoittaja R-J
Oolrait. Asia selevä. Nytpähän tuonkin tietää.

Pikkuvuodot voi paikata kanelilla.
Lähetetty: 30.11.2004 11:23
Kirjoittaja Corollaattori

HÄH!!! Kanelia syyläriin. se tukkii pikkureiät ja halkeamat vesikierrossa ja tuoksuu hyvälle. Pussillinen kanelia auttoi meitä escortin vedenpidätysvaikeuksissa talvella.
