Cyyläri rikki

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Cyyläri rikki

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Vesipumpun vaihdettuani aloin ihmetellä kun edelleenkin nousee höyryä pellin alta. Nyt sitten huomasin, että myös ylävesiletkun lähdön juuressa on syylärissä iso murtuma.

Kannattaako yrittää itse korjata, vai mitä nuo syylärinkorjaajat veloittavat moisesta hommasta? Haittapuolena tuossa on tietysti se, että pitäisi joku värvätä kuskiksi tuonne syylärikorjaamolle.

Korjataankos noita tinaamalla vai messingillä?

Prkl, itelläni olisi kyllä jotakin Fiiatin syyläreitä ainakin nurkissa, mutta niissä on kaikissa vähän sitä vikaa, että ovat enemmän tai vähemmän mätiä, tai sitten vaan täynnä kattilakiveä.

Väliaikaisesti tietysti vois kokeilla jollakin Plastic Padding chemical metallilla, mutta tuollaiset on tietysti aina vähintään arveluttavia korjauksia. Onko kukaan kokeillut?
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
ladaRadia

Viesti Kirjoittaja ladaRadia »

mä korjasin ton ylävesiletkun lähdön juottamalla siihen messinkiä, puhistaa hyvin liitoskohan ja käy juottamaan siihen messinkiä. ei oo hankalaa jos yhtään on juottamisen perusteet hanskassa. ½vuotta toi on nyt hyvin kestänny. Taitaa olla ladojen syylärissä tyypivika muuten tuo....
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

ladaRadia kirjoitti:mä korjasin ton ylävesiletkun lähdön juottamalla siihen messinkiä, puhistaa hyvin liitoskohan ja käy juottamaan siihen messinkiä. ei oo hankalaa jos yhtään on juottamisen perusteet hanskassa. ½vuotta toi on nyt hyvin kestänny. Taitaa olla ladojen syylärissä tyypivika muuten tuo....
Juottamisen perusteet tiedän kyllä, mutta lähinnä elektroniikkajuottamisen. Taitaa olla vähän eri asia.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
tsenobiili
Viestit: 112
Liittynyt: 6.11.2003 15:34

Viesti Kirjoittaja tsenobiili »

Mä oon korjaillut syyläreitä tinaamalla,eli kannattaa irrottaa se letkulähtö kokonaan (pillillä lämmintä) siitä syyläristä et saa puhdistettua kunnolla,puhdistuksen jälkeen osat takas yhteen ja taas pillillä osille lämmintä ja tinaa rakoon. Kannattaa olla varovainen siinä lämmitys vaiheessa,koska jos kuumentaa liikaa,niin saattaa muut lähellä olevat tinaukset aueta(kokemusta on :wink: ) Messinki on muuten ihan hyvä juote,mutta vaatii sitä lämpöä enemmän.Korjauksen jälkeen kannattaa tsekata se ylävesiletku että on tarpeeks pitkä ja joustava,muuten se sauma saattaa taas aueta,jos moottori heiluessaan kiristää letkua ja repii sitä letkulähtöä.
Se ei skulaa joka skagaa
Avatar
LamaAjanElvis
Viestit: 561
Liittynyt: 10.5.2004 21:24

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

voi tosiaan olla aika tarkkaa hommaa ton syylärin juotto, varsinkin vanhan haperon sellaisen. itse tuli juottoa opeteltua kun yhessä hommassa piti jääkaapin kompuroita vaihtaa ja oli se melkoista liiallisen ja liian vähän lämmityksen välillä keplottelua. :?
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

tsenobiili kirjoitti:Mä oon korjaillut syyläreitä tinaamalla,eli kannattaa irrottaa se letkulähtö kokonaan (pillillä lämmintä) siitä syyläristä et saa puhdistettua kunnolla,puhdistuksen jälkeen osat takas yhteen ja taas pillillä osille lämmintä ja tinaa rakoon. Kannattaa olla varovainen siinä lämmitys vaiheessa,koska jos kuumentaa liikaa,niin saattaa muut lähellä olevat tinaukset aueta(kokemusta on :wink: ) Messinki on muuten ihan hyvä juote,mutta vaatii sitä lämpöä enemmän.Korjauksen jälkeen kannattaa tsekata se ylävesiletku että on tarpeeks pitkä ja joustava,muuten se sauma saattaa taas aueta,jos moottori heiluessaan kiristää letkua ja repii sitä letkulähtöä.
Just niinku minä oisin neuvonut. Tarpeeksi puhdasta ja lämmintä, niin pitäisi onnistua. Tinaamalla ei tosin tuu yhtä luja kuin juottamalla, mutta pysyy jos ei letkut tms. väännätä. Ajelin aikoinaan vuosia korollalla johon oli tuollainen korjaus tehty.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Tarviikos messinki jotakin juoksutetta tms. pastaa?
Itellä olisi muutama messinkipuikko.

Saako kosaanilla riittävästi lämpöä vai pitääkö olla pilli?
Itellä ei ole kotona kuin kosaani.
Kosaanilla voi tietysti olla kyllä mahdotonta annostella sitä lämpöä riittävän paikallisesti.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
ossi

Viesti Kirjoittaja ossi »

kaverin ladasta tinattiin ihan tinalla missä oli hapot mukana ja hyvin on kestäny.
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Tuli sitten juotettua syyläri tinalla ja itteeni juotin Jägermeisterillä :lol:

Tuo oli näemmä jo kertaalleen tinaamalla korjattu. Liekö tehty jopa irroittamatta syyläriä, tms. koska alapuolelta vuoti. Ite otin syylärin pois, ja putsasin huolellisesti kummatkin kappaleet. Olikin aika helppoa tinata messinkiin, vai mitä tuo syylärin materiaali on?
Toivottavasti nyt taas kestää.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Veli Aapee

Viesti Kirjoittaja Veli Aapee »

Mulla alko kanssa vuotaan omassa Ladassani se muovipäätyinen syylari vuosi sitten. Ei ollut silloin Ladan omaa syylaria saatavilla, joten sovitin sinne pihan perällä olevasta varaosaVolvo 140:sta vastaavan. Piti ottaa lampunpesimen moottorit pois että sopi paikoilleen. Myös paisuntasäiliö on Volvosta, ja akun puolella.
Nyt olisi Ladan oma syylarikin tuossa tallin nurkassa vaihdettavissa, mutta kun se pelaa ihan hyvin tuolla Volvon syylarillakin...
Avatar
Pakkasukko
Viestit: 101
Liittynyt: 29.9.2003 17:55
Viesti:

Syyläri

Viesti Kirjoittaja Pakkasukko »

Hm, entäs jos laittaisit Plastic Padding kemiallisella metallilla kiinni? Itse korjasin alapuolen poistoaukon suun sillä kun irtosi vesiä vaihdettaessa (tulppaa irrottaessa). Kolmatta vuotta pysynyt kiinni hyvin ei vuodon vuotoa.
Ladamerkkistä henkilöautoilua vuodesta 1990
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Jaa sekö kestää tuollaisessa paikassa?
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
Pakkasukko
Viestit: 101
Liittynyt: 29.9.2003 17:55
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja Pakkasukko »

No kyllä se minulla ainakin on pitänyt. Siinä on tuubin kyljessä kuvakin missä massaa laitetaan auton syyläriin. ;) Tietty jos vaikka sen poistotulpan kaulan vaikka liimaa sillä niin kyllähän se siten taas lähtis irti jos joudut uudestaan tulpan vääntämään auki.
Ladamerkkistä henkilöautoilua vuodesta 1990
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Oolrait. Asia selevä. Nytpähän tuonkin tietää. :?
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Corollaattori

Pikkuvuodot voi paikata kanelilla.

Viesti Kirjoittaja Corollaattori »

:shock: HÄH!!! Kanelia syyläriin. se tukkii pikkureiät ja halkeamat vesikierrossa ja tuoksuu hyvälle. Pussillinen kanelia auttoi meitä escortin vedenpidätysvaikeuksissa talvella. :D
Vastaa Viestiin