Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Elikkä hommasin tommoset (Philipsin Vision Plus) polttimot. Paketin kyljessä lukee +50% eli valoteho pitäisi kasvaa runsaasti.. Itse en huomannut mitään eroa, ehkä lyhkösillä ajaessa huomaa pienen eron??
Mutta hintaakin oli 20e! Elikkä aika kalliit! Mutta saihan mukaan hienon heijastimen
Onko muilla kokemusta samantyylisistä polttimoista?
Tästä eteenpäin tyydyn ihan perus polttimoihin!!!
Mulla ainakin on tuallaset race sport merkkiset xenon valot (sellaset siniset) mitkä pitäis 30% kirkkaammat olla ku normaalit. Ja mun mielestä ne kyllä on huomattavasti kirkkaammat.. Vai onko se sitten vaan psykologinen vaikutus noilla.
Kysyin juuri pari päivää sitten Philipsin myyntiedustajalta GT +30 ja +50 polttimoista lyhyttä kuvausta joka oli: niissä käytetään kaasuyhdistettä jolloin valo on kirkkaampi mutta elinaika lyhyempi.
Onhan se niin että vaikea sitä on verrata..
Ladan jälkeen oli ainakin hyvin pimeetä ku alko volkkarilla ajelee.. Oli Ladassa Bosch Rallyet ja 130w polttimot
ei kannata tosiaan liian "kirkas" prosenttisia pitää kun palaa nopeammin. itellä ihan peruspolttimot ja paremmin valaisee mitä isäukon focuksessa. varsinkin pitkien tehokkuutta kaverikin kehui... kai se tommonen iso kanttivalo valaisee.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
valotehon nousu on samallalailla veikeä kuin äänen nousu eli silmä aistii vasta kun valoteho lähes kaksinkertaistuu että nyt on kirkkaampaa
siksi tuntuu nuo prosentit vähän hämääviltä
tosin vertasin joskus huoltamolla kaverin kanssa siten että toiselle puolelle uusi tavallinen poltin ja toiseen +30% niin kyllä sen silmä havaisi sen eron mutta sitten kun molemmin puolin oli +30 niin ei sitä ajossa pitänyt yhtään kirkkaanpana
itse ostin säästötalo robinhoodista (halpis kauppa jonka kaikki tietää) blue diamond polttimot (ne värisävypolttimot), ja kyllä huomasin kyllä samantien eron että ovat kirkkaammat. Varsinkin pitkät kyllä valasee niin että hirvi ei nää edes tulla tielle ku häikäsöö... suosittelen, olivat myös halvat...
Omia lada kuvia
Hei hei, relaa ota pami.
Rotan ansiosta stadi,
on sassii ku dami!
Kannattaa noiden +jotain% polttimoiden kanssa pitää sellainen asia mielessä että kehittävät lämpöä huomattavasti normaaleja enemmän, eivätkä kaikki umpiot tuota kestä. Tosin ladoissa ei moisista kokemusta.
Umpioitten kesto on tosiaan arvoitus. Tuohan nyt on sitten ihan selvää, että tehokkaampi kestää vähemmän aikaa. Vaikka ei kai senkään ihan selviö tarvitsisi olla.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Televiission Puskuri ohjelmassa oli tänäpe polttimo"vertailu", sattuiko joku muu näkemään?
No siinä lux mittarilla katottii että paljos valoteho on tavallisilla polttimoilla, nuilla jollain xenon jäljitelmillä ja sitte "suurteho" (130w)polttimoilla.
Tarkkoja arvoja en muista mutta heikoimmin luxeja antoivat ne xenon "värilamput", 130wattiset anto tietty eniten valotehoa mutta myös ältsisti lämpöä,lisäksi niiden todettiin hajoavan helposti.
Loppukaneettina oli että tavalliset 60wattiset siis toimivat moitteetta ja antavat ihan kivasti luxeja.
jta kirjoitti:Mulla ainakin on tuallaset race sport merkkiset xenon valot (sellaset siniset) mitkä pitäis 30% kirkkaammat olla ku normaalit. Ja mun mielestä ne kyllä on huomattavasti kirkkaammat.. Vai onko se sitten vaan psykologinen vaikutus noilla.
Jos ne on oikeet xenon valot niin ne on ihan sikalaittomat ellei sulla oo valoissa automaattista korkeudensäätöä.