Lada 2103 kylmäkäynnistys ja -käynti

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
sakke
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1019
Liittynyt: 26.9.2003 0:02
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Lada 2103 kylmäkäynnistys ja -käynti

Viesti Kirjoittaja sakke »

Lada 1500S 2103 -77 joutui nyt sitten ensimmäistä kertaa elämässään ihan pakkastenkin keskellä tositoimiin ja eikös ole käynti hieman outoa:

Kaikissa aiemmissa Ladoissani on ollut systeemi sama, että ryyppy päälle ja avaimesta vähän kääntää niin käynnissä on, mutta tällä yksilöllä on jotain hieman toisin:
-Startatessa kaasua joutuu pumppaamaan kovasti vaikka ryyppykin olisi päällä ja pyöritys tuntuu siltä kuin virta olisi loppumaisillaan, mutta hyvin rysähtää aina kiihtyvän pyörityksen jälkeen
-Auto ei tahdo kylmänä pysyä ryypyn avulla käynnissä. Poikkeus vahvistaa säännön, eli tänään pysyi ekoissa liikennevaloissa minuutin ajon jälkeen, mutta siis ikkunoita ei voi skrapata auto käynnissä

Jarrutkin penteleet menee ihan pohjaan, mutta jarruttavat kumminkin, joten koitan ensin sohlailla niiden kanssa ja kysyn vasta sitten.

Jonkinnäköistä diagnoosia olisiko jollakulla? Haulla ei tärpännyt ainakaan heti.

Edit: Siirsin väärästä osastosta tänne. Sadas viesti, tärisi kädet juhlahumussa niin paljon.
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Re: Lada 2103 kylmäkäynnistys ja -käynti

Viesti Kirjoittaja Misha »

sakke kirjoitti:Lada 1500S 2103 -77 joutui nyt sitten ensimmäistä kertaa elämässään ihan pakkastenkin keskellä tositoimiin ja eikös ole käynti hieman outoa:

Kaikissa aiemmissa Ladoissani on ollut systeemi sama, että ryyppy päälle ja avaimesta vähän kääntää niin käynnissä on, mutta tällä yksilöllä on jotain hieman toisin:
-Startatessa kaasua joutuu pumppaamaan kovasti vaikka ryyppykin olisi päällä ja pyöritys tuntuu siltä kuin virta olisi loppumaisillaan, mutta hyvin rysähtää aina kiihtyvän pyörityksen jälkeen
-Auto ei tahdo kylmänä pysyä ryypyn avulla käynnissä. Poikkeus vahvistaa säännön, eli tänään pysyi ekoissa liikennevaloissa minuutin ajon jälkeen, mutta siis ikkunoita ei voi skrapata auto käynnissä .
Virranjakajan kärkisillan laakeri? Katso nyt se vaikka ekaks. Ja sitten alipaineletkut. Ja kato onko ryypyn vaijeri katki :P

Kaasarin säädöt, neulat/kalvot (näissä tavallisissa kaasareissa on mun tiedot hiukan heikommat kun joudun axteekin kanssa tappelemaan).

Sitten jos niissä ei vikaa niin ehkä vakavampaa. Katso puristukset, tuleeko kipinää, onko tulpissa likaa/karstaa/öljyä jne.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Ei voi olla kärkisillan laakeri.... Ei edes oireidensa puolesta, ja vähiten ehkä siksi että tuossa ei edes pitäisi olla sellasta.

Tarkasta nyt alkuunsa sytkäpuoli (tulpat+kärjet+kansi+pyörijä+johdot) ja onhan siinä kunnon bensaa tankissa? Ettei ole seissyt vaikka puolta vuotta?

Jos ei noista löydy niin sitten kaasari eli rikastinläpän toiminta ja suuttimet.
Avatar
Lada ukko
Viestit: 129
Liittynyt: 26.6.2004 9:00
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja Lada ukko »

:shock:
Viallinen jarrutehostin l. kalvo puhki tai muu vuoto tehostimessa :?:
Kun ne jarrutkin menee pohjaan :wink:
Siperia opettaa...
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Katso raottaako siellä mikään taaki kaasuläppää kun ryypytin on vedettynä. Ei se pelkällä ryyppyläpällä kierroksia pidä.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

onko siinä orkkis kaasari ja virranjakaja? eli ei alipainesäädintä ja mekaaninen kakkoskurkku, itellä aikanaan oli linnussa vähän erikoiset käyntiominaisuudet kun oli tehty epämääräisiä modernisointeja (vanha jakaja+ozon kaasutin)
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Jankos kirjoitti:Ei voi olla kärkisillan laakeri.... Ei edes oireidensa puolesta, ja vähiten ehkä siksi että tuossa ei edes pitäisi olla sellasta.
Ai, eiks ikivanhoissa oo sellasta?
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Misha kirjoitti:
Jankos kirjoitti:Ei voi olla kärkisillan laakeri.... Ei edes oireidensa puolesta, ja vähiten ehkä siksi että tuossa ei edes pitäisi olla sellasta.
Ai, eiks ikivanhoissa oo sellasta?
Kun neuvoo niin pitäisi tietää edes vähän mitä on neuvomassa, perusasiat löytyy tuolta:
http://www.ladakerho.net/docs/info/takaveto/yleista.htm
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Jankos kirjoitti:
Misha kirjoitti:
Jankos kirjoitti:Ei voi olla kärkisillan laakeri.... Ei edes oireidensa puolesta, ja vähiten ehkä siksi että tuossa ei edes pitäisi olla sellasta.
Ai, eiks ikivanhoissa oo sellasta?
Kun neuvoo niin pitäisi tietää edes vähän mitä on neuvomassa, perusasiat löytyy tuolta:
http://www.ladakerho.net/docs/info/takaveto/yleista.htm
No hei, kolmella vuodella heitti, bfd.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
sakke
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1019
Liittynyt: 26.9.2003 0:02
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakke »

Kiitoksia vastauksista, käynti on parantunu jonkun verran jo ihan itestään mutta jahka pääsis johonkin talliin rumplaamaan niin ottaisin neuvoista vaarin.
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Toivottavasti ongelmat ratkee. :)
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Vastaa Viestiin