Sivu 1/1

Lisätietoa kytkimestä...

Lähetetty: 19.11.2004 23:16
Kirjoittaja juhahok
Kytkin ei irroittanut (2107, 1300vm, 90). Lisäsin hämärässä jarrunestettä ja kun tilanne ei korjaantunut, ryhdyin tutkimaan asiaa. Kytkinpoljin oli jo lähes " lerppu"! Kun avasin nestesäiliön löysin sen sisältä kumisen irtokalvon, joka ankkuroitui säiliön rungon ja sen korkin väliin. Tämä irtookalvo muodosti eräänlaisen sisäkupin ja mikäli oikein ymmärsin ja laitamani nesteen lisäys oli tässä kumikupissa, joka piti nesteen siäsllään! Tästä johtuen nestettä ei päässyt järjestelmään lainkaan. Kun laitoin nestettä säiliöön normaalilla tavalla, kytkin alkoi jälleen toimia. Tämän kumisen sisäkalvon merkitys on edelleen mysteeri eli voiko joku valaista, mikä sen tarkoitus perimmältään on!

Lähetetty: 20.11.2004 20:41
Kirjoittaja micco
Gummikalvon tehtävänä on pitää jarruneste ja ilma erillään jolloin ilma ei pääse sotkemaan järjestelmän toimintaa eikä ilmasta pääse imeytymään kosteuttakaan jarrunesteeseen niin paljon kuin ilman kumituttia.

Kytkinsäiliön kumitutti

Lähetetty: 20.11.2004 21:06
Kirjoittaja juhahok
Kiitos tiedosta

Lähetetty: 21.11.2004 2:17
Kirjoittaja Misha
micco kirjoitti:Gummikalvon tehtävänä on pitää jarruneste ja ilma erillään jolloin ilma ei pääse sotkemaan järjestelmän toimintaa eikä ilmasta pääse imeytymään kosteuttakaan jarrunesteeseen niin paljon kuin ilman kumituttia.
Väärin.

Kumitutin tarkoituksena on suurentua, jos nesteen pinta laskee, vieden tilaa nesteessä. Nerokasta.

Näin sen Deltan mekaanikko minulle selitti.

Lähetetty: 21.11.2004 9:45
Kirjoittaja Jankos
Misha kirjoitti: Väärin.

Kumitutin tarkoituksena on suurentua, jos nesteen pinta laskee, vieden tilaa nesteessä. Nerokasta.

Näin sen Deltan mekaanikko minulle selitti.
Mitä käytännön hyötyä tuosta tilan viemisestä on jos kerran on niin nerokasta???

Tuo on kyllä ainakin totta että se kumi eristää jarrunesteen ulkoilmalta...

Lähetetty: 22.11.2004 2:38
Kirjoittaja Misha
Jankos kirjoitti:
Misha kirjoitti: Väärin.

Kumitutin tarkoituksena on suurentua, jos nesteen pinta laskee, vieden tilaa nesteessä. Nerokasta.

Näin sen Deltan mekaanikko minulle selitti.
Mitä käytännön hyötyä tuosta tilan viemisestä on jos kerran on niin nerokasta???

Tuo on kyllä ainakin totta että se kumi eristää jarrunesteen ulkoilmalta...
No, kun se vie tilaa nesteeltä niin ei järjestelmä hörppää ilmaa.

Nää on näitä patentteja joiden hyödyllisyys on samaa luokkaa kuin liekinsammuttimella.

Korkki niminen kapistus eristää kytkinesteen ulkoilmalta vallan hyvin.

Lähetetty: 22.11.2004 12:47
Kirjoittaja kettu
Kuuluisiko myös jarrunestesäiliössä olla toi kumitutti? Eikös siinä ole pelkkä korkki koholla varustettuna. Sen puoleen tuo tilan vieminen vaikuttaisi oikeammalta selitykseltä. Voihan tietysti olla, että se tekee kumpaakin.

Lähetetty: 22.11.2004 12:50
Kirjoittaja Misha
kettu kirjoitti:Kuuluisiko myös jarrunestesäiliössä olla toi kumitutti? Eikös siinä ole pelkkä korkki koholla varustettuna. Sen puoleen tuo tilan vieminen vaikuttaisi oikeammalta selitykseltä. Voihan tietysti olla, että se tekee kumpaakin.
Jarrunestesäiliössä ei ole. Ehkä sen varoitusvalo-koho systeemin on ajateltu varoittavan.

Lähetetty: 22.11.2004 16:57
Kirjoittaja Jusu
Misha kirjoitti:
kettu kirjoitti:Kuuluisiko myös jarrunestesäiliössä olla toi kumitutti? Eikös siinä ole pelkkä korkki koholla varustettuna. Sen puoleen tuo tilan vieminen vaikuttaisi oikeammalta selitykseltä. Voihan tietysti olla, että se tekee kumpaakin.
Jarrunestesäiliössä ei ole. Ehkä sen varoitusvalo-koho systeemin on ajateltu varoittavan.
Kyllä siellä on. Minulta purkui viimeksi korkkia avatessani se kohopatentti kun se kumitutti on imenyt niin kiinni että se jäi niille sijoilleen.

Lähetetty: 22.11.2004 20:43
Kirjoittaja veli alexei
kettu kirjoitti:Kuuluisiko myös jarrunestesäiliössä olla toi kumitutti? Eikös siinä ole pelkkä korkki koholla varustettuna. Sen puoleen tuo tilan vieminen vaikuttaisi oikeammalta selitykseltä. Voihan tietysti olla, että se tekee kumpaakin.
On on.