Lisätietoa kytkimestä...
Lisätietoa kytkimestä...
Kytkin ei irroittanut (2107, 1300vm, 90). Lisäsin hämärässä jarrunestettä ja kun tilanne ei korjaantunut, ryhdyin tutkimaan asiaa. Kytkinpoljin oli jo lähes " lerppu"! Kun avasin nestesäiliön löysin sen sisältä kumisen irtokalvon, joka ankkuroitui säiliön rungon ja sen korkin väliin. Tämä irtookalvo muodosti eräänlaisen sisäkupin ja mikäli oikein ymmärsin ja laitamani nesteen lisäys oli tässä kumikupissa, joka piti nesteen siäsllään! Tästä johtuen nestettä ei päässyt järjestelmään lainkaan. Kun laitoin nestettä säiliöön normaalilla tavalla, kytkin alkoi jälleen toimia. Tämän kumisen sisäkalvon merkitys on edelleen mysteeri eli voiko joku valaista, mikä sen tarkoitus perimmältään on!
Väärin.micco kirjoitti:Gummikalvon tehtävänä on pitää jarruneste ja ilma erillään jolloin ilma ei pääse sotkemaan järjestelmän toimintaa eikä ilmasta pääse imeytymään kosteuttakaan jarrunesteeseen niin paljon kuin ilman kumituttia.
Kumitutin tarkoituksena on suurentua, jos nesteen pinta laskee, vieden tilaa nesteessä. Nerokasta.
Näin sen Deltan mekaanikko minulle selitti.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Mitä käytännön hyötyä tuosta tilan viemisestä on jos kerran on niin nerokasta???Misha kirjoitti: Väärin.
Kumitutin tarkoituksena on suurentua, jos nesteen pinta laskee, vieden tilaa nesteessä. Nerokasta.
Näin sen Deltan mekaanikko minulle selitti.
Tuo on kyllä ainakin totta että se kumi eristää jarrunesteen ulkoilmalta...
No, kun se vie tilaa nesteeltä niin ei järjestelmä hörppää ilmaa.Jankos kirjoitti:Mitä käytännön hyötyä tuosta tilan viemisestä on jos kerran on niin nerokasta???Misha kirjoitti: Väärin.
Kumitutin tarkoituksena on suurentua, jos nesteen pinta laskee, vieden tilaa nesteessä. Nerokasta.
Näin sen Deltan mekaanikko minulle selitti.
Tuo on kyllä ainakin totta että se kumi eristää jarrunesteen ulkoilmalta...
Nää on näitä patentteja joiden hyödyllisyys on samaa luokkaa kuin liekinsammuttimella.
Korkki niminen kapistus eristää kytkinesteen ulkoilmalta vallan hyvin.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Jarrunestesäiliössä ei ole. Ehkä sen varoitusvalo-koho systeemin on ajateltu varoittavan.kettu kirjoitti:Kuuluisiko myös jarrunestesäiliössä olla toi kumitutti? Eikös siinä ole pelkkä korkki koholla varustettuna. Sen puoleen tuo tilan vieminen vaikuttaisi oikeammalta selitykseltä. Voihan tietysti olla, että se tekee kumpaakin.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Kyllä siellä on. Minulta purkui viimeksi korkkia avatessani se kohopatentti kun se kumitutti on imenyt niin kiinni että se jäi niille sijoilleen.Misha kirjoitti:Jarrunestesäiliössä ei ole. Ehkä sen varoitusvalo-koho systeemin on ajateltu varoittavan.kettu kirjoitti:Kuuluisiko myös jarrunestesäiliössä olla toi kumitutti? Eikös siinä ole pelkkä korkki koholla varustettuna. Sen puoleen tuo tilan vieminen vaikuttaisi oikeammalta selitykseltä. Voihan tietysti olla, että se tekee kumpaakin.
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
On on.kettu kirjoitti:Kuuluisiko myös jarrunestesäiliössä olla toi kumitutti? Eikös siinä ole pelkkä korkki koholla varustettuna. Sen puoleen tuo tilan vieminen vaikuttaisi oikeammalta selitykseltä. Voihan tietysti olla, että se tekee kumpaakin.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.