Vika ilmeni ensimmäisten pakkasten jälkeen. Eli kytkin aivan pohjaan painettuna pitää urisevaa ääntä , mutta suunilleen puoliksi pohjaan painettuna taas ei. Pakki päällä kytkin pohjassa pyrkii liikkumaan taaksepäin, puoliksi painettuna ei. Ääni kuuluu siis vaihteen ollessa päällä. Ajossa vaihteet toimivat eikä kuulu ääniä paitsi vaihdettaessa pienempää esim. kolmoselta kakkoselle risteykseen tultaessa. Painelaakeri on uusittu n. 2000 km sitten ,ja kesäkelillä toimi aivan kuten pitääkin.Vaihteistoöljyn vaihto ei vaikuttanut mitenkään.
Kytkintä on säädetty ottamaan kiinni alempanta, mutta ääni ei ole hävinnyt. Kone on 1500cc , ja saattaa olla että siinä on 1200:sen paineasetelma ja levy.
Parhaiten äänen saa kuuluville kun laittaa 1 tai 2 vaihteen paikalla ollessa silmään ja painaa kytkimen kokonaan pohjaan. Kytkin pohjassa vaihteita joutuu tosi väkivalla survomaan sisään, kun taas puoliksi painettuna menee aivan normaalisti vaimean urinan saattelemana. Siis sama urina mutta todella hiljaisena...
Voiko paineasetelmaa painaa liikaa, että ne jouset menis ikään kuin yli?
Kytkin pitää ääntä
Voipi olla että toi vika on todella harvinainen. Edes itse en ole moiseen törmännyt. Kun en ole kyseistä autoa tavannut (näistä jokainen on vähän kuin omia yksilöitään) niin tarkkaa diaknoosia on vaikea sanoa.
Jos kerta kytkinremontti on tehty noin 2000 km sitten vaikuttaa siltä että jokin ei nyt sovi kohdalleen tai sitten säätö on pielessä.
Pitäähän toi vaihteisto jotain meteliä paikallaan ollessaan jos kytkin on ylhäällä ja vaihde vapaalla. Jos painat kytkimen pohjaan niin se pieni ääni loppuu.
Jos kerta kytkinremontti on tehty noin 2000 km sitten vaikuttaa siltä että jokin ei nyt sovi kohdalleen tai sitten säätö on pielessä.
Pitäähän toi vaihteisto jotain meteliä paikallaan ollessaan jos kytkin on ylhäällä ja vaihde vapaalla. Jos painat kytkimen pohjaan niin se pieni ääni loppuu.
Lada rules
Mullakin jurisee, mutta silloin kun käynnistää niin jurisee jonkun aikaa. Sinä aikana vaihteita joutuu taistelemaan silmään.
Varmaan liittyy synkronointiin jotenkin.
Ilmeisesti se ei ole vakavaa eikä riko mitään vaihdelaatikossa, joten käännä vaan sterkkoja lujemmalle jos häiritsee.
Varmaan liittyy synkronointiin jotenkin.
Ilmeisesti se ei ole vakavaa eikä riko mitään vaihdelaatikossa, joten käännä vaan sterkkoja lujemmalle jos häiritsee.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Kävi tossa mielessä, että jos se onkin pahasti jumittava silmälaakeri.
Eli kytkin ylhäällä pyörii koko paketti, joten ei sen takia pitäisi ääntä ajossa. Kytkin pohjassa jumittava laakeri pyrkisi pyörittämään kytkinakselia ja sitä mukaa vaihteistoa.Ääni voisi tulla tosta laakerista.
Voisiko silmälaakeri muka olla niin kankea, että kytkin pohjassa ( vaihde päällä ) pyrkisi ryömittämään koko autoa eteenpäin?
Eli kytkin ylhäällä pyörii koko paketti, joten ei sen takia pitäisi ääntä ajossa. Kytkin pohjassa jumittava laakeri pyrkisi pyörittämään kytkinakselia ja sitä mukaa vaihteistoa.Ääni voisi tulla tosta laakerista.
Voisiko silmälaakeri muka olla niin kankea, että kytkin pohjassa ( vaihde päällä ) pyrkisi ryömittämään koko autoa eteenpäin?