Tyhjänkäynti pysy siinä 2500 käynnistyksen jälkeen ja pysyy siinä vaikka auton loppuelämän. Mutta kun kaasun käyttää pohjassa ja kierrokset laskevat niin käy hyvin huonoa tyhjänkäyntiä (mittari näyttää 0-500rpm)
Tyhjänkäyntiruuvia kun ruuvaa niin ei tunnu mitään tapahtuvan kunnes menee yli puolimatkaa, silloin kaasua ei voi paina melkein lainkaan. Jokin hirttää vastaan. Ja jos piettää vähän auki kun säätää yli sen pisteen missä hirttää niin kierrokset menee tappiin.
Vielä lisäys. Ylempi läppä ei liiku yhtään, pysyy aina puolivälissä (ei ihan kiinni eikä ihan auki)
Kaikki letkut ovat oikein ja mansen tikkua luettu aina iltasaduski. Lähteen aina hyvin käyntiin ja kuulostaa hyvältä mutta kun se kaasari ei osaa päättää että pysytäänkö siinä 2500rpm vai 0rpm
Uudet solenoidit ja suuttimet (ovat oikean kokoiset)
Kaasariin ostettu ja asennettu korjaussarja.
Ps. Löytyykö pohjanmaalta/vaasasta joku joka palkkiota vastaan tulee kahtomaan ja korjaamaan)
Tyhjäkäyntiongelma (axtec) 1600 -91
Re: Tyhjäkäyntiongelma (axtec) 1600 -91
Kuulostaa siltä, että ryypy vivustoissa on häikkää. Tarkista alkuun seuraava asia: Katso axtec-korjausohjeen kohtaa 5-5 puoliautomaattinen kylmäkäynnistinjärjestelmä. Siinä on osa numero 3, joka on vipu. Tämä vipu nojaa kuvassa osaan 2. Vivun 3 on oltava kuvan mukaisesti. Kaasuttimessa elävässä elämässä osa kolme nojaa osan 2 tappiin. Vivun 3 on oltava kyseisen tapin vasemmalla puolella, kun katsotaan vivustoa mainitun 5-5 kuvan suuntaisesti. Jos vipu on tapin oikealla puolella, jumiutuu ryyppyläppä kutakuinkin kuvaamallasi tavalla. Jos kaasarin kantta on käytetty auki, tuo vipu menee helposti väärälle puolelle tappia, jos asiaa ei huomioi.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Tyhjäkäyntiongelma (axtec) 1600 -91
Tuota vipua ei ole omassa kaasarissa. Tippunut jo vanhalta omistajaltadegen kirjoitti:Kuulostaa siltä, että ryypy vivustoissa on häikkää. Tarkista alkuun seuraava asia: Katso axtec-korjausohjeen kohtaa 5-5 puoliautomaattinen kylmäkäynnistinjärjestelmä. Siinä on osa numero 3, joka on vipu. Tämä vipu nojaa kuvassa osaan 2. Vivun 3 on oltava kuvan mukaisesti. Kaasuttimessa elävässä elämässä osa kolme nojaa osan 2 tappiin. Vivun 3 on oltava kyseisen tapin vasemmalla puolella, kun katsotaan vivustoa mainitun 5-5 kuvan suuntaisesti. Jos vipu on tapin oikealla puolella, jumiutuu ryyppyläppä kutakuinkin kuvaamallasi tavalla. Jos kaasarin kantta on käytetty auki, tuo vipu menee helposti väärälle puolelle tappia, jos asiaa ei huomioi.
Re: Tyhjäkäyntiongelma (axtec) 1600 -91
Joo. Edelleenkin ryypyn vivuissa on jotakin krenaavaista. Jokin siellä on kasattu väärin tai jumittaa. Ovatko ryypyn käyttöjousen kotelon kohdistusmerkit kohdallaan?
Nekin löytyvät siitä ohjeesta. Muuta on vaikea sanoa näkemättä. Tarkista muuten yksityisviestien postilaatikkosi, lähestyin viestillä.
Nekin löytyvät siitä ohjeesta. Muuta on vaikea sanoa näkemättä. Tarkista muuten yksityisviestien postilaatikkosi, lähestyin viestillä.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
-
- Viestit: 163
- Liittynyt: 9.12.2014 7:58
- Paikkakunta: Itäinen Pohjoinen
Re: Tyhjäkäyntiongelma (axtec) 1600 -91
Hei Aanttilaa.
Onko kyseessä sama Axtec 1600 -91 Lada, josta kyselit jo pariviikkoa sitten? Vastasin 5.10 aika pitkän viestin kysymykseesi. Miksi avasit samasta asiasta uuden aiheen? Tuohon alkuperäiseen aiheeseen olisi voinut kyllä jatkaa asiasta varsinkin jos kyseessä sama Lada ja samantyyppiset ongelmat. Nyt samaa/samankaltaista ongelmaa käsitellään kahdessa ketjussa.
Kiitos ja Anteeksi.
Onko kyseessä sama Axtec 1600 -91 Lada, josta kyselit jo pariviikkoa sitten? Vastasin 5.10 aika pitkän viestin kysymykseesi. Miksi avasit samasta asiasta uuden aiheen? Tuohon alkuperäiseen aiheeseen olisi voinut kyllä jatkaa asiasta varsinkin jos kyseessä sama Lada ja samantyyppiset ongelmat. Nyt samaa/samankaltaista ongelmaa käsitellään kahdessa ketjussa.
Kiitos ja Anteeksi.
Toisin, jotenkin muutoin olisi paremmin, mutta - Näilläeväillämennään