Lada 112, vm.2006 etuiskarin patruunan vaihto ongelma

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
forra

Lada 112, vm.2006 etuiskarin patruunan vaihto ongelma

Viesti Kirjoittaja forra »

- auton malli: 112, moottorityyppi:21124, 2006
- auton varustelutiedot: T01 136
- ajokilometrimäärä:~186000km
- valmistenumero: XTA21124050324291

Eli Katsastus miehen määräyksestä oli tarve vaihtaa iskunvaimentimet, eteen. Tilasin mansemotorsilta vaihtopatruunat ja foorumi selailun ja youtube videoiden jälkeen päätin pihinä miehenä alkaa itse urakkaan. Suurimmasta osasta pulteista selvisin voimalla ja voitelulla, mutta tuo iskunvaimentimen sylinterin yläpää mietityttää https://www.dropbox.com/s/afyx3ja1w9fp5 ... i.jpg?dl=0 missään oppaassa tai videossa ei ole ollut tuollaista tasaista pääli osaa. Eli Saako tuota edes purettu (vaikka taltaa ja vasaraa hyödyntäen).

Tiistaina pitäisi käydä uusinta katsastuksessa, mutta näyttää pahasti menevän pitkäksi.
alkaa käyttökustannukset vuodessa olemaan enemmän kuin auton arvo.

Lisäksi käykö tämä volvolle tarkoitettu työkalu myös ladan iskunvaimentimen yläpään mutterin aukaisuun. http://www.motonet.fi/fi/tuote/804089/I ... ylsy-Volvo
Avatar
pressa
Viestit: 10455
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lada 112, vm.2006 etuiskarin patruunan vaihto ongelma

Viesti Kirjoittaja pressa »

Etuiskaria ei ole tarkoitettu purettavaksi enää näissä uusissa, samaroissa ja alkusarjan satakympeissä oli. En tiedä mitä sisällä on, eli onko edes mahdollista saada kiinni jos auki saat. Oliko vanhoissa vaimennusteho huono vai olivatko vuotaneet? Oliko hylkäys vai korjauskehotus?
forra

Re: Lada 112, vm.2006 etuiskarin patruunan vaihto ongelma

Viesti Kirjoittaja forra »

Oli vuotanut ja tehoton. Oli siinä viel pari reikääkin pohjassa. Jotka johti hylkäämiseen.
tallentaja

Re: Lada 112, vm.2006 etuiskarin patruunan vaihto ongelma

Viesti Kirjoittaja tallentaja »

Pyöriikö tuo päätykappale vaikkapa putkipihdeillä vai onko se kiinteä?

Jos pyörii, eikä siinä vaikuta olevan kierrettä, sen lukituksena voi olla samantapainen lukkorengasratkaisu kuten esim. vetoakselien nivelissä.

Jos ei pyöri, se on voitu asentaa puristussovitteella, saattaa avautua jos hioo putkeen pienet lovet vastakkaisille puolille ja koettaa lyödä taltalla päätytulppaa aksiaalisesti. Varovainen lämmitys voi auttaa..

Varsinaisen iskunvaimentimen lämmittäminen ei ole suositeltavaa!

Onko ne ruostevauriot vain
tolpan alapäässä? Että ei ole muualta hapantunut?
forra

Re: Lada 112, vm.2006 etuiskarin patruunan vaihto ongelma

Viesti Kirjoittaja forra »

Ruostevauriot oli siis auton pohjassa. Ei iskarissa. Ei pyörinyt putkipihdeillä. Varovainen naputtelu taltallakaan ei tuottanut tulosta. Seuraavaksi koitetaan lämpöä ja kovempaa naputtelua. Itselläkin pelko, että toteutettu puristusliitoksella. Olisin alun perin vaihtanut koko paketin, mutta noista varaosa verkkokaupoista en sellaista löytänyt.
forra

Re: Lada 112, vm.2006 etuiskarin patruunan vaihto ongelma

Viesti Kirjoittaja forra »

Ja lopputulema on, että tätä mallia ei ole tehty avattavaksi. Miksi kaiken täytyy aina muuttua.
Vastaa Viestiin