- auton malli: 112, moottorityyppi:21124, 2006
- auton varustelutiedot: T01 136
- ajokilometrimäärä:~186000km
- valmistenumero: XTA21124050324291
Eli Katsastus miehen määräyksestä oli tarve vaihtaa iskunvaimentimet, eteen. Tilasin mansemotorsilta vaihtopatruunat ja foorumi selailun ja youtube videoiden jälkeen päätin pihinä miehenä alkaa itse urakkaan. Suurimmasta osasta pulteista selvisin voimalla ja voitelulla, mutta tuo iskunvaimentimen sylinterin yläpää mietityttää https://www.dropbox.com/s/afyx3ja1w9fp5 ... i.jpg?dl=0 missään oppaassa tai videossa ei ole ollut tuollaista tasaista pääli osaa. Eli Saako tuota edes purettu (vaikka taltaa ja vasaraa hyödyntäen).
Tiistaina pitäisi käydä uusinta katsastuksessa, mutta näyttää pahasti menevän pitkäksi.
alkaa käyttökustannukset vuodessa olemaan enemmän kuin auton arvo.
Lisäksi käykö tämä volvolle tarkoitettu työkalu myös ladan iskunvaimentimen yläpään mutterin aukaisuun. http://www.motonet.fi/fi/tuote/804089/I ... ylsy-Volvo
Lada 112, vm.2006 etuiskarin patruunan vaihto ongelma
Re: Lada 112, vm.2006 etuiskarin patruunan vaihto ongelma
Etuiskaria ei ole tarkoitettu purettavaksi enää näissä uusissa, samaroissa ja alkusarjan satakympeissä oli. En tiedä mitä sisällä on, eli onko edes mahdollista saada kiinni jos auki saat. Oliko vanhoissa vaimennusteho huono vai olivatko vuotaneet? Oliko hylkäys vai korjauskehotus?
Re: Lada 112, vm.2006 etuiskarin patruunan vaihto ongelma
Oli vuotanut ja tehoton. Oli siinä viel pari reikääkin pohjassa. Jotka johti hylkäämiseen.
Re: Lada 112, vm.2006 etuiskarin patruunan vaihto ongelma
Pyöriikö tuo päätykappale vaikkapa putkipihdeillä vai onko se kiinteä?
Jos pyörii, eikä siinä vaikuta olevan kierrettä, sen lukituksena voi olla samantapainen lukkorengasratkaisu kuten esim. vetoakselien nivelissä.
Jos ei pyöri, se on voitu asentaa puristussovitteella, saattaa avautua jos hioo putkeen pienet lovet vastakkaisille puolille ja koettaa lyödä taltalla päätytulppaa aksiaalisesti. Varovainen lämmitys voi auttaa..
Varsinaisen iskunvaimentimen lämmittäminen ei ole suositeltavaa!
Onko ne ruostevauriot vain
tolpan alapäässä? Että ei ole muualta hapantunut?
Jos pyörii, eikä siinä vaikuta olevan kierrettä, sen lukituksena voi olla samantapainen lukkorengasratkaisu kuten esim. vetoakselien nivelissä.
Jos ei pyöri, se on voitu asentaa puristussovitteella, saattaa avautua jos hioo putkeen pienet lovet vastakkaisille puolille ja koettaa lyödä taltalla päätytulppaa aksiaalisesti. Varovainen lämmitys voi auttaa..
Varsinaisen iskunvaimentimen lämmittäminen ei ole suositeltavaa!
Onko ne ruostevauriot vain
tolpan alapäässä? Että ei ole muualta hapantunut?
Re: Lada 112, vm.2006 etuiskarin patruunan vaihto ongelma
Ruostevauriot oli siis auton pohjassa. Ei iskarissa. Ei pyörinyt putkipihdeillä. Varovainen naputtelu taltallakaan ei tuottanut tulosta. Seuraavaksi koitetaan lämpöä ja kovempaa naputtelua. Itselläkin pelko, että toteutettu puristusliitoksella. Olisin alun perin vaihtanut koko paketin, mutta noista varaosa verkkokaupoista en sellaista löytänyt.
Re: Lada 112, vm.2006 etuiskarin patruunan vaihto ongelma
Ja lopputulema on, että tätä mallia ei ole tehty avattavaksi. Miksi kaiken täytyy aina muuttua.