vfts pakoputkisto

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

vfts pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Vfts ladassahan on pakosarjaa varten tunneli vänkärin jalkotilassa, pitäis omaan turboon tehdä samanmoinen kun ei isoa putkea muuten saa järkevästi auton alle. Ongelmahan tuossa on se että jalkatilan etuosa on lähes kokonaan kantavaa rakennetta, joten nyt tarvitsisi kuvia tai muuita piirustuksia miten se on alkuperäisessä tehty, ettei tule katsastukses ongelmia.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Melkein suosittelisin että mielikuvitusta soveltaen laitat sen putken jotenkin mahtumaan sieltä mistä kuuluukin. Kyselin nimittäin vähän vastaavaa kun pohdin että pitääkö tehdä tulipeltiin jakajalle pahka. Pitäisi kuulemma pystyä osoittamaan että rakenne on vähintään yhtä vahva kun orkkis, puhui jostain mittauksista ja laskelmista. Tosin en tuota hirveän pitkälle selvittänyt kun löytyi kone joka mahtuu pellin alle ihan normaalisti. Voisi tietysti kokeilla: alkuperäisen pellin paksuuteen +0,5mm ja hitsaa hyvin, sitten viimeistelemättömänä konttorille näytille. Tuo mielestäni voisi täyttää pykälän mutta riippunee katsastajan tulkinnasta. Hölmöjä nämä kun esim helmojen hitsauksissa menee aika sätöksiä läpi, ja nuo kuitenkin melkoisen kantavia osia.
Vauhdin tae - alamäki
Turbo_Power

Viesti Kirjoittaja Turbo_Power »

teekee siististi hyvän kotelon ja sarja paikalleen ni ei tod.näk. katsastusmies edes huomaa eroa.. ei ainakaan täällä e-suomessa päin ole ketään vielä sanonut vaikka monta autoa on kotelolla katsastettu
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tuollaiset muutokset vain vaativat muutoskatsastuksen koska kantavaa rakennetta peukaloidaan, siis jos laillisen haluaa.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

No kai se on tehtävä kuten tähänkin asti katsastukses "tommonen se on aina ollu" hieman isommasta ahtimestakaan mitään valittanu.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
ladaraider
Viestit: 100
Liittynyt: 15.1.2004 11:44
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja ladaraider »

Minulla on tuossa sprinttiladassa tuo vfts mallin peltisarja, ja siihen tehty apukuskin puolelle kotelo, vosin käydä ottamassa pari kuvaa jos kiinnostaa... :roll:
Lujaa Lada Laatua

Latagalleria
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Kävin hieman vastaavaa tiedustelemassa, eli kardaanitunnelin suurennus. Yksi kanta oli että "teet yhtä paksusta pellistä ja asiallisesti niin hyväksytään". Tuumasi tosin myös että tuohan jäykistää vaan koria kun tunneli isonee. Taas konttorikohtaisia eroja paljon.

Saatoin jo johonkin tänne tuon laittaa mutta sama pää ympäri vuoden...
Vauhdin tae - alamäki
Vastaa Viestiin