Mittariston jumalaton meteleli

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
majupi

Mittariston jumalaton meteleli

Viesti Kirjoittaja majupi »

Eli ruvennut mittaristo pitää kylmänä helvetinmoista rahinaa ja nopeusmittarin viisari poukkoilee miten sattuu,hiljenee jonkin verran "lämmetessään"ja viisarikin asettuu onkohan kyseessä itse mittari vika vai vaijeri?Ja mitenkäs toi mittari irroitetaan purkamatta koko kojetaulua....
pressa

Re: Mittariston jumalaton meteleli

Viesti Kirjoittaja pressa »

majupi kirjoitti: mitenkäs toi mittari irroitetaan purkamatta koko kojetaulua....
Riippuu autosta miten irtoaa, näilä tiedoilla ei voi vastata.
majupi

Viesti Kirjoittaja majupi »

1200 vm.73 nappis.....
AI
Lada kerhon jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

majupi kirjoitti:Ja mitenkäs toi mittari irroitetaan purkamatta koko kojetaulua....
http://lada1970.1g.fi/ohjekirja/ohjekirja_1971_55.jpg

Itse olen ottanut sen mittariston oikealla puolella olevan radion peitelevy irti sekä sulakerasian joka on kahdella mutterilla kiinni. Sen jälkeen mahtuu noita jousia painamaan. Joistakin mittaristo lähtee helposti pois, joistakin sitten ei vaan on hyvin tiukassa. Rahinan korjauksesta en oikein tiedä mutta joskus olen laittanut siihen vaijerin päähän rasvaa ja on ainakin jonkinlaiseen ropinaan auttanut.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Uitukki
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Isän nappiksesta se oli aina työläs irrottaa kunnes kerran irrottaessa meni se toinen jousi poikki. Sen jälkeen mittaristo on ollut helppo irrottaa ja pysyy silti kojelaudassa hyvin.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Vastaa Viestiin