Lada Kalinasta hyvä pisnesidea Pirkalle

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Lada Kalinasta hyvä pisnesidea Pirkalle

Viesti Kirjoittaja Misha »

Tässä mietin just, että miten saisi Ladoista viehättävämpiä, kun on just ollu juttuu että Delta ei enään edes kehtaa myydä Latuskoita, ku niissä on vikoja jne.

No ratkasuhan ois se, että pistäis pienen nyrkkipajan pystyyn joka asentais a) automaattivaihteistot ja b) ohjaustehostimet

Ladoihin joissa on airbagit, ABS jarrut ja jotain muita "moderneja herkkuja.

Ja oikeestaan autothan vois myydä muina kuin Ladoina, ettei sen puoleen. Esmes vaiks Lidlin tai Bilteman kautta. Tai oikeastaan, siisteintähän olis jos niistä tulis jonkinsortin Pirkka -autoja.

Samalla firman ideana vois olla tarkastaa kaikki ongelmakohdat ja korjata ne.

Tämä vois erityisesti uuden Kalinan kohdalla olla hyvä idea, kun kukaan ei sitä tunne automallina.

Eli Suomentuonti jonkun muun firman kautta ja automaattivaihteisto vakiona.... ja hintana n. 10 000 egee.

Hitto, tässsähän on ihan $_$ silmissä.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

En halua olla ilonpilaaja, mutta pelkäänpä, että haaveeksi jää. :(
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Samaa kuvioita olen myös miettinyt. Miksi uudet autot on myytävä palatseista ja temppeleistä? Olisiko aika uudenlaiselle automyynnille. Käyväthän ihmiset Lidlissäkin, eikä myyntitila ole muuta kuin yksinkertainen halli ilman krumeluureja. Uusien autojen ostajat maksavat nämä valtavat palatsit.

Ladan tapauksessa taitaa suurin hankaluus olla se, että tehdas omistaa maahantuojan. Miksi antaa myynti jollekin muulle myyjälle? Mitä EU säännökset sanovat autokaupasta; onko kukaan perehtynyt?

Jos uusien Ladojen etukäteistarkastukseen ja jälkihuoltoon panostaisi, voisi markkinarakoa olla...
430 000 km Ladailua tuota autoilua jalointa
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Tuohonpa ei ole enää paljoa lisättävää. Toivossa on hyvä elää...
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Mä en usko että Suomessa olis kauheesti kysyntää automaatille ja ohjaustehostimet on akkoja varten, ei kai Ladasta haluta tehä akkojen kauppakassia?

Ja tuskin kukaan haluaisi ostaa autoa Lidlistä tai Biltemasta, mä en ainakaan uskalla ostaa Biltemasta ees mitään varaosaa ja Lidlinkin boikotointiin löytyy lukuisia syitä.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Oon sitä mieltä, että odotellaan ja katellaan... Ei sitä kuitenkaan tiedä vaikka Teltta ottaisikin Kalinan tuonti-ohjelmaansa...

Toivotaan parasta :P ja pelätään pahinta :evil:
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Lidlistäpä en kyllä minäkään ole juuri mitään ostanut, Biltemasta kyllä jotakin. Mutta ei kai ne automaattivaihteet ja/tai ohjaustehostin Ladasta huonompaa tee. Toteutuessaan kylläkin sen verran tuovat lisää hintaa, että vähäinenkin Ladan menekki tyrehtyy. Lisävarustelistalla ollessaan automaatti ei todennäköisesti olisi myyntimenestys, mutta ohjaustehostin kohtuuhintaisesti toteutettuna... Miksipä ei?.?.?
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1687
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Lada Kalinasta hyvä pisnesidea Pirkalle

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Misha kirjoitti:No ratkasuhan ois se, että pistäis pienen nyrkkipajan pystyyn joka asentais a) automaattivaihteistot ja b) ohjaustehostimet
Ladoihin joissa on airbagit, ABS jarrut ja jotain muita "moderneja herkkuja.
Samalla firman ideana vois olla tarkastaa kaikki ongelmakohdat ja korjata ne.
Tämä vois erityisesti uuden Kalinan kohdalla olla hyvä idea, kun kukaan ei sitä tunne automallina.
Eli Suomentuonti jonkun muun firman kautta ja automaattivaihteisto vakiona.... ja hintana n. 10 000 egee.

Hitto, tässsähän on ihan $_$ silmissä.
Jos Nyrkkipajan toimitusjohtaja aikoo hankkia elannon itselleen ja perheelleen, niin kyllä tuolla työmäärällä taitaa autojen hinnat nousta ylös. Jos autoja käsitellään edes sen verran, kun on arkipäiviä viikossa, pitää pajalle ottaa henkilökuntaa. Tai sitten henkilökunta palkataan siten, että otetaan yhteiskunnan tuella pitkäaikaistyötön moniongelmainen henkilö minimipalkalla. Työsopimus tehdään aina kahdeksi viikoksi kerrallaan. Tai sitten töihin otetaan kuin ahtaajat satamaan. Aamulla palkataan hallin ulko-ovella sinä päivänä tarvittava määrä henkilöitä. Silloin kyllä laatu ei ainakaan parane.
ladamaster kirjoitti:Samaa kuvioita olen myös miettinyt. Miksi uudet autot on myytävä palatseista ja temppeleistä? Olisiko aika uudenlaiselle automyynnille. Käyväthän ihmiset Lidlissäkin, eikä myyntitila ole muuta kuin yksinkertainen halli ilman krumeluureja. Uusien autojen ostajat maksavat nämä valtavat palatsit.

Ladan tapauksessa taitaa suurin hankaluus olla se, että tehdas omistaa maahantuojan. Miksi antaa myynti jollekin muulle myyjälle? Mitä EU säännökset sanovat autokaupasta; onko kukaan perehtynyt?
Ai tähän malliin. Asiakas tulee sisälle peltihalliin jossa myytävät autot ovat pitkässä rivissä avaimet virtalukossa. Sitten hän menee mieleisensä auton sisään. Jos hän ostaa lisävarusteita, hän ajaa lisävarusteosastolle ja laittaa valitsemansa tuotteet takapaksiin. Sitten asiakas ajaa auton takapaksi avattuna kassalle. Kassa vetää ikkunassa olevasta viivakoodista lukijalla auton hinnan kassakoneelle. Sitten hän tarkastaa auton takapaksin ja vetää siellä mahdollisesti olevien tavaroiden hintalapuista viivakodit lukijalla. Sitten hän ilmoittaa asiakkaalle loppusumman. Kun asiakas on maksanut, hän saa kassakuitin, joka toimii takuutodistuksena. Kassa avaa portin ja uuden auton onnellinen omistaja ajaa hallista ulos. Helppoa ja halpaa.

Mielestäni vuoden 2005 alusta auton myyntiä koskeva direktiivi. Eli autoja voisi myydä "kuka tahansa".
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Nonnis kirjoitti:Mä en usko että Suomessa olis kauheesti kysyntää automaatille ja ohjaustehostimet on akkoja varten, ei kai Ladasta haluta tehä akkojen kauppakassia?
Joo, halutaan. Taisiis sehän tässä on vähän ideakin :)

Ja näyttäähän toi Kalina jo valmiiks semmoselta :lol:

Nonnis kirjoitti:Ja tuskin kukaan haluaisi ostaa autoa Lidlistä tai Biltemasta, mä en ainakaan uskalla ostaa Biltemasta ees mitään varaosaa ja Lidlinkin boikotointiin löytyy lukuisia syitä.


Aijaa, boikotoit Lidliä? Kui?

No ehkä jotkut ei luota Biltemaan, mutta kyllähän se firma on ollu menestys. Samoin Lidlikin muuten.

Siis eihän tämä asiakkaalle mikään ihannehomma ole, mutta ottaen huomioon Deltan "Ladat löytyy takahuoneesta jos oikeen sitkeesti kyselee" -asenteen, niin tällä tavalla niitä saa liikenteeseenkin ehkä.

Ja nythän TM:ssä sanottiin että ne alkaa myymään sitä Daciaa ehkä noin 7500€ hintaan.

Mitä huoltopuoleen tulee, niin EU direktiivien vapautumisen myötä kuka tahansa voi hoitaa sen. Joten eihän Lidlin tarvi kuin tehdä sopimus jonkun nyrkkipajaketjun kanssa tai sitten vaiks Deltan kanssa.

Sanoi siis että automaatti ja ohjaustehostin on tärkee koska se todennäköisesti tulisi olemaan kakkosauto ja ehkä ns. "naisten" auto, koska ykkösautoaan ei välttämättä tommosesta kaupasta lähtisi ostamaan.
Viimeksi muokannut Misha, 14.11.2004 10:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

^No Lidl käsittääkseni ei ole niitä työntekijäystävällisimpiä firmoja, vaan siellä ei tykätä jos kuuluu liittoon ja palkataan määräaikaisia jne.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Eipä tosiaan ainakaan Lidlin työhaastattelussa ensimmäiseksi kannata korostaa omaa yhteiskunnallista aktiivisuuttaan, esim. ammattiliiton jäsenyyttä.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1687
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Nonnis kirjoitti:ei kai Ladasta haluta tehä akkojen kauppakassia?
.
:shock: :roll:
Nonnis kirjoitti:Mä en usko että Suomessa olis kauheesti kysyntää automaatille ja ohjaustehostimet on akkoja varten, ei kai Ladasta haluta tehä akkojen kauppakassia?

Ja tuskin kukaan haluaisi ostaa autoa Lidlistä tai Biltemasta, mä en ainakaan uskalla ostaa Biltemasta ees mitään varaosaa ja Lidlinkin boikotointiin löytyy lukuisia syitä.
Kyllä mä uskon, että tehostimelle on ja ilmastoinnille olisi myös mutta automaattia epäilen. Ei ainakaan vielä, mutta miten tottumukset muuttuvat? Ja useimmiten se automaatti on lisävarustelistalla, niin ei sen olemassaolosta kai haittaakaan ole.

Biltemasta olen saanut myös huonoa tavaraa (myös hyvää) mutta Lidlistä aina kunnollista. Jotkut luulevat Lidlin tuotevalikoiman olevan vain Saksasta, mutta kyllä siellä on suomalaisia tuotteita yhtä paljon, kuin muissakin marketeissa. Jos boikottisi johtuu esim. kyseisen firman harrastamasta työvoimapolitiikasta, niin silloin toimit aatteellisella tasolla ja sille voi kyllä nostaa hattua.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Työvoimapolitiikasta juuri oli kyse, ei mulla Lidlin tuotteista oo pahaa sanottavaa.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Re: Lada Kalinasta hyvä pisnesidea Pirkalle

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Misha kirjoitti:Tässä mietin just, että miten saisi Ladoista viehättävämpiä, kun on just ollu juttuu että Delta ei enään edes kehtaa myydä Latuskoita, ku niissä on vikoja jne.

No ratkasuhan ois se, että pistäis pienen nyrkkipajan pystyyn joka asentais a) automaattivaihteistot ja b) ohjaustehostimet

Ladoihin joissa on airbagit, ABS jarrut ja jotain muita "moderneja herkkuja.

Ja oikeestaan autothan vois myydä muina kuin Ladoina, ettei sen puoleen. Esmes vaiks Lidlin tai Bilteman kautta. Tai oikeastaan, siisteintähän olis jos niistä tulis jonkinsortin Pirkka -autoja.

Samalla firman ideana vois olla tarkastaa kaikki ongelmakohdat ja korjata ne.

Tämä vois erityisesti uuden Kalinan kohdalla olla hyvä idea, kun kukaan ei sitä tunne automallina.

Eli Suomentuonti jonkun muun firman kautta ja automaattivaihteisto vakiona.... ja hintana n. 10 000 egee.

Hitto, tässsähän on ihan $_$ silmissä.
Mutta kun tuo Venäläinen laatu tiedetään, niin pakollisen kahden vuoden takuuaikana takuukustannukset syö katteen miinuksen puolelle.Huoltosopimuksille kävisi niinkuin joillekkin pienkoneiden takuuhuolloille, että takuukorjauksista kieltäydyttäisiin, koska maksumiestä ei löydykkään enään mistään.
Pahaa pelkään, että alkuperäinen Venäläinen autoteollisuus kuolee kymmenen vuoden sisällä ja suuremmat autotehtaat siirtävät tehtaitaan Venäjälle.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1687
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Lada Kalinasta hyvä pisnesidea Pirkalle

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Toveri Sladimir kirjoitti: Pahaa pelkään, että alkuperäinen Venäläinen autoteollisuus kuolee kymmenen vuoden sisällä ja suuremmat autotehtaat siirtävät tehtaitaan Venäjälle.
Niin pelkään minäkin. :cry: Venäjän autoteollisuus on pärjännyt toistaiseksi kotimarkkinoiden avulla, mutta ei nekään vedä loputtomasti. Volgaakin myydään enää muutama tuhat vuodessa. Lehtijousien korvaaminen uudemmalla takajousituksella ei liene riittävä muutos myynnin lisäämiseksi. Kiire alkaa olla venäliäisillä tehdä jotain. Seuraava nousia voi olla Malesia. Intiassa on vahva autoteollisuus joka varmaankin alkaa tähyillä kohti länttä, tai ainakin lähialueita. Voi olla, että Kiina työntyy veilä ennen Intiaa.

Kaikilla suutilla autovalmistajilla kai on Venäjällä omat tuotantolaitokset. Voihan se olla, että venäläiset joutuvat myymään omansa isoille. Tämä ei vielä välttämättä tarkoita nimen loppumista, jos siinä on riittävästi hohtoa, mutta tuotantomallien suunnittelu ja valmistus kyllä joutuu valvonnan alle.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Vastaa Viestiin