Taksi ohitti törkeästi
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Taksi ohitti törkeästi
Sitä vaan, että oltiin Nivalla itäväylällä ja siellä on muistaakseni nopeusrajoitus 70km/h. Ajettiin jotain 75 km/h ja sitten taksi tulee taakse ja koukkaa OIKEAN kautta meidän ohitsemme, sulkuviivan ylitse ja sillä oli lasissa varmaan 110km/h. Me ei voitu vaihtaa kaistaa, kun oltiin tulossa yksikaistaiselle tielle. Törkee taksi.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Joo. Se on täälläkin päin (tampere, viikonloppu, aamuyö) ihan tavan omaista. Kehotan olemaan provosoimatta. Ainakin täällä päin TaksiKuskit on aika VERKOTTUNEITA, eli jos "kiusaat" niitä autos kanssa, niin ne KAIKKI kiusaa sua vähän päästä... Täytyy muistaa,että ne "vaan tekee työtään"... Viikonloppuna varsinkin ne kuskaa paljon "väsyneitä" ja vi**uuntuneita ihmisiä
... Ei sen puoleen, Ladan ohi kyllä ajetaan törkeesti ja yleensä ylinopeutta, vaikka ei oliskaan kiire mihinkään. (Toivottavasti sillä taksilla oli kyydissä ainakin joku ulkomaankaupan kiireellinen virkamies...) 


Taannoin olin kavereiden kanssa baarikierroksella turuuus ja valomerkin jälkeen mentiin taksilla keskustasta Urusvuoreen... Taksikuskina oli nuori jolppi joka otti kyllä kaiken irti diisselipassatista. Jos en olisi ollut melkoisessa humalatilassa olisi varmaan ruvennut jo pelottamaan, ainakin turvavyöt oli jo kireällä
Kerran sälli ajoi risteyksestä ohi kun olisi pitänyt kääntyä mutta näppärästihän se auto käsijarrulla kääntyi kuivalla asvaltillakin

Kerran sälli ajoi risteyksestä ohi kun olisi pitänyt kääntyä mutta näppärästihän se auto käsijarrulla kääntyi kuivalla asvaltillakin

- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Toi oli muuten helkkarin hyvä pointti. Tänään 110, farkku meinas mennä mersusta ohi. Ei sit kuitenkaan menny...Mosse-Aksu kirjoitti:Tietysti, eihän Ladasta pääse ohi muuten, kuin ajamalla ylinopeutta.Veli Aapee kirjoitti:... Ei sen puoleen, Ladan ohi kyllä ajetaan törkeesti ja yleensä ylinopeutta, vaikka ei oliskaan kiire mihinkään.



Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Tosta tuli mieleen tapaus 70-luvun lopusta. Olin vaímoni kanssa ajelemassa Vantaalta kohti Tamperetta kolmostietä. Mosseni, vaikka olikin jo noin 15 v vanha, oli kuitenkin niin vähän ajettu, että se oli silloin auto parhaimmillaan. Aivan kuten jokainen auto on jossain vaiheessa, kun uutuuden karheus on hävinnyt, mutta kaikki on vielä hyvässä kunnossa. Hämeenlinnan moottoritie oli jo tuolloin olemassa. Saavuimme ihan hyvässä vauhdissa moottoritien alkuun, oman mittarin mukaan satasen tuntumassa. Melkein heti Turun tien risteyksen jälkeen alkoi loiva alamäki. Aloin lähestyä sellaista kulmikasta diesel-Mersua, eli kysymyksessä lienee joku 70-luvun alun malli. Auton takapenkillä olijat alkoivat selvästi huolestua lähestyvästä Mosse-vanhuksesta ja niinpä Mersun pakoputkesta alkoi tulla musta savupilvi merkkinä kiihdytyksestä. Minulla oli kuitenkin jo valmiiksi hyvä vauhti ja alamäki auttoi. Niinpä sain nostettua Mossen neulan lähellä 120 ja Mersu jäi kepeästi taakse. Moottoritien puolessa välissä oli pakko hellittää, koska vedenlämpö nousi myös korkeaksi eikä Mossen venttiilitkään olisi pitkään kestäneet talla pohjassa ajoa. Eihän ne 60-luvun autojen nopeudet ja kiihtyvyydet olleet mitään tähän päivään verrattuna. Samoin 70-luvun dieselit olivat vielä niitä laiskoja nokivasaroita.
Mä olen kyllä tämän jutun kertonut varmaan aikaisemminkin, mutta ei kai se haittaa.
Mä olen kyllä tämän jutun kertonut varmaan aikaisemminkin, mutta ei kai se haittaa.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
- LamaAjanElvis
- Viestit: 561
- Liittynyt: 10.5.2004 21:24
Pyöri vuosia sitten (enenn minun aikaa) kotopuolessa mosse jossa härnätty caprin v6 keulalla. Tietysti vakioalustalla. On varmaan vaarallisin laite jonka tiedän. Naapuri puhui kun sillä oli joskus aikoinaan v6 taunus (vapaiden nopeuksien aikaan). Oli ajellut sellaista 180 minkä tuo taunus kulki niin kyseinen mosse oli mennyt kärry perässä heittämällä ohi, oli kuulemma ollut mutkissa veikeän näköistä menoa...
Vauhdin tae - alamäki
pörssin myydään-palstalta lainattua:
FORD ESCORT -VÄLIKOPPA, V8-moottorilla, Volvon akselistot, four-link, säädettävä kynäjousi, alusta, nopea, kats. ja rek., ko-tekniikalla, h., Turku, osasto
nettiautossa ripeähkö mosse (hieman hintava):
http://www.nettiauto.com/116495
Kiikalan Burn Out partyissahan on näkynyt myöskin tuplaturbomosse taittaen varttimailin 10.64-aikaan ellei nopeamminkin...
FORD ESCORT -VÄLIKOPPA, V8-moottorilla, Volvon akselistot, four-link, säädettävä kynäjousi, alusta, nopea, kats. ja rek., ko-tekniikalla, h., Turku, osasto
nettiautossa ripeähkö mosse (hieman hintava):
http://www.nettiauto.com/116495
Kiikalan Burn Out partyissahan on näkynyt myöskin tuplaturbomosse taittaen varttimailin 10.64-aikaan ellei nopeamminkin...
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Tuo Escort on ollut myynnissä tosi kauan eri foorumeissa.micco kirjoitti:pörssin myydään-palstalta lainattua:
FORD ESCORT -VÄLIKOPPA, V8-moottorilla, Volvon akselistot, four-link, säädettävä kynäjousi, alusta, nopea, kats. ja rek., ko-tekniikalla, h., Turku, osasto
nettiautossa ripeähkö mosse (hieman hintava):
http://www.nettiauto.com/116495
Kiikalan Burn Out partyissahan on näkynyt myöskin tuplaturbomosse taittaen varttimailin 10.64-aikaan ellei nopeamminkin...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.