Raha tulee rahan luo ja Lada tulee Ladan luo, kilkattaen...
Raha tulee rahan luo ja Lada tulee Ladan luo, kilkattaen...
Niin siinä sitten kävi. Minä olen ollut niin ladistia niin ladistia, vaikka olen Larssonilla ajanut viimeksi 1995 ja nappisprojekti senkun venyy. Eilen sitten vaimokkeesta tuli onnellinen 1200S:n omistaja. Mun piti tulla töihin kiltististi Escortilla, koska rouva lähtee Stalinin kanssa ostoksille.
Taloon tuli siis parhaat päivänsä nähnyt tummanvihreä kanttilamppu, ja kysymys on nyt siitä, että nokkaketju kilkkaa melko äänekkäästi. Tiedän mistä kiristetäään ja miten kiristetään, mutta koskas tietää, että ketju on sopivan kireällä? Mulla on paha tapa kiristellä liian kireälle. Toinen kysymys liittyy mittarinvaloihin. Kuinka niihin pääsee käsiksi? Pari on kärähtänyt ja vilkun valo palaa jatkuvasti, joten se tekisi mieli vaikka poistaa.
Puolison kommentti Ladasta oli muuten mielenkiintoinen. Hieno auto, mutta hommaa tähän matalampi penkki, viides vaihde ja ohjaustehostin!
Taloon tuli siis parhaat päivänsä nähnyt tummanvihreä kanttilamppu, ja kysymys on nyt siitä, että nokkaketju kilkkaa melko äänekkäästi. Tiedän mistä kiristetäään ja miten kiristetään, mutta koskas tietää, että ketju on sopivan kireällä? Mulla on paha tapa kiristellä liian kireälle. Toinen kysymys liittyy mittarinvaloihin. Kuinka niihin pääsee käsiksi? Pari on kärähtänyt ja vilkun valo palaa jatkuvasti, joten se tekisi mieli vaikka poistaa.
Puolison kommentti Ladasta oli muuten mielenkiintoinen. Hieno auto, mutta hommaa tähän matalampi penkki, viides vaihde ja ohjaustehostin!
ladoholisti
valot
Mullakin oli mittarivaloja pimeenä. Niihin pääsee käsiksi suht helposti.Valokatkaisijan ja takalasinlämmppärin alla on pieni peitelevy.Kun otat sen pois niin sieltä löytyy kiinnitysruuvit.Avaat ne niin mittariston pitäisi lähteä irti. Kun otat mittaristoa irti niin kannattaa varoa niitä kaikkia johtoja mitä siellä on. Polttimot ovat lasikantaisia ja ne toden näköisesti ovat sellaisessa muovisessa pesissä jotka on ajanmittaan haurastunut.
Tosin voipi olla mahdollista että siellä on kosketushärökin.Mulla ei toiminut vaikka laitoin uudet polttimot ennenkuin annoin napakan iskun kojelautaan.
Mutta sillälailla sen pitäisi onnistua
Tosin voipi olla mahdollista että siellä on kosketushärökin.Mulla ei toiminut vaikka laitoin uudet polttimot ennenkuin annoin napakan iskun kojelautaan.

Mutta sillälailla sen pitäisi onnistua
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
Joskus kävi niinkin, kun kaverin 1600SL:stä kiristettiin ketjua, se päinvastoin löystyi. Oli se kiristinlaite jotenkin jumissa. Kun "säätämisen" jälkeen pantiin kone käyntiin, oli ketjun rallatus aivan hirveä
. Ketju kyllä saatiin säädettyä säätölaitteen herkistämisen (vasaralla
)jälkeen. Mutta asiaan. Jos sen säätölaitteen itsessään kiristää liian tiukkaan, saattavat siitä kierteet korkata. Eli EI jatkovarren kanssa (13mm avain). Momentti on asentajan kourassa...
. Siellä ompi sisällä kartiomainen lukitus, joka kyllä pysyy kireällä miedommallakin kirimisellä.



Ja mikäli olis kyseessä nappis, niin hommahan olis helppoa, legendaarisen kammen avustuksella...Nonnis kirjoitti:En nyt ihan hiffannut miten voisit kiristää liikaa. Löysäät vaan mutterii ja lykit autoo/muuten pyörität konetta, ei se niin mee että se kiristyy sitä enemmän mitä pidemmälle lykit, mun käsittääkseni
![]()


R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Re: Raha tulee rahan luo ja Lada tulee Ladan luo, kilkattaen
Sulla on ronkeli akka. Mun puolisko on vääntänyt Nivaa parkkiin samalla 12 tuuman ralliratilla ,millä minäkin, kuka hullu sitä nyt alkais vaihtaan... ja sanoo silti, että on parempi ajaa kun autokoulun bemariRizhto kirjoitti:Niin siinä sitten kävi. Minä olen ollut niin ladistia niin ladistia, vaikka olen Larssonilla ajanut viimeksi 1995 ja nappisprojekti senkun venyy. Eilen sitten vaimokkeesta tuli onnellinen 1200S:n omistaja. Mun piti tulla töihin kiltististi Escortilla, koska rouva lähtee Stalinin kanssa ostoksille.
Taloon tuli siis parhaat päivänsä nähnyt tummanvihreä kanttilamppu, ja kysymys on nyt siitä, että nokkaketju kilkkaa melko äänekkäästi. Tiedän mistä kiristetäään ja miten kiristetään, mutta koskas tietää, että ketju on sopivan kireällä? Mulla on paha tapa kiristellä liian kireälle. Toinen kysymys liittyy mittarinvaloihin. Kuinka niihin pääsee käsiksi? Pari on kärähtänyt ja vilkun valo palaa jatkuvasti, joten se tekisi mieli vaikka poistaa.
Puolison kommentti Ladasta oli muuten mielenkiintoinen. Hieno auto, mutta hommaa tähän matalampi penkki, viides vaihde ja ohjaustehostin!

Käy toisaalta kyllä sääliks, meinaan kun minäkin saan sillä 12" ratilla vääntää ihan tosissani, jos auto on paikallaan, ja mää en sentään ole ihan tuulen vietävissä.

Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Minkä kokoinen muuten on se mutteri siellä kapiakselin nokassa? Mun räikkä satsissa ei oo ku 36mm:n hylsy ja se ei mahtunut. (Vai olikohan se 32mm). Ois kätevämpi räikällä käännellä konetta, ku säätää ventiilejä tai nokkaketjua.Mualari-Man kirjoitti:kyllä ässässä kammen paikka ompi, mutta ei soveliasta aukkoa etu-härdellissä.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Mäkin kerran kiristämisyrityksellä sain ketjun vaan löystymään, mutta toinen yritys toden sanoi.
Niin tietysti sen mutterin voi kiristää liian tiukalle niinkun minkä tahansa, mutta kai sen nyt sanoo järkikin ettei 13 millistä mihkään tappomomenttiin kiristetä, lenkkiavaimella vaan tiukalle niin eiköhän se pidä.
(mä oon korkannu mm. vaihteistoöljypropun kierteet
)
Niin tietysti sen mutterin voi kiristää liian tiukalle niinkun minkä tahansa, mutta kai sen nyt sanoo järkikin ettei 13 millistä mihkään tappomomenttiin kiristetä, lenkkiavaimella vaan tiukalle niin eiköhän se pidä.
(mä oon korkannu mm. vaihteistoöljypropun kierteet

Reippaina käymme rekkain alle 

Joo, mulle kerrottiin viikonloppuna, että se kiristetään työntämällä. Kuvittelin sen olevan ihan pultti-lukkomutteri-viritelmä.
Taivavat muuten olla venttiilit, jotka kilkattaa.
Niin ja sitte toinen kysymys. Stalinilla oli känkkäränkkäpäivä sunnuntaina. Nätillä kaasulla kulki ongelmitta, mutta kiihdytyksissä rupes nykimään ja tupsautteli putkesta. Onko Bensa- vai sytkäpuolen vika noin niinku todennäköisemmin? Vaihdan joka tapauksessa kärjet lähiaikoina. Samaa vikaa oli autossa ollut jo vuosi sitten.

Taivavat muuten olla venttiilit, jotka kilkattaa.
Niin ja sitte toinen kysymys. Stalinilla oli känkkäränkkäpäivä sunnuntaina. Nätillä kaasulla kulki ongelmitta, mutta kiihdytyksissä rupes nykimään ja tupsautteli putkesta. Onko Bensa- vai sytkäpuolen vika noin niinku todennäköisemmin? Vaihdan joka tapauksessa kärjet lähiaikoina. Samaa vikaa oli autossa ollut jo vuosi sitten.
ladoholisti