mulla oli kerran yhdessö Samarassa talvitöppöset Unon vanteilla. Ne sopii muuten mutta etupyöristä piti muistaaksi viilata milli pois vanteen keskireiästä. Takatuupparista en nyt osaa sanoa varmasti, uskon kuitenkin sopivan.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Mulla oli turpouunon alupallot takatuupparissa. Etuvanteiden keskireikiä joutui vähän suurentamaan mutta muuten sopivat hyvin. 185 levyiset takarenkaat ottivat tosin joissain tilanteisssa kiinni takajousiin joten jotkut levityspalat olisivat olleet tarpeen.
Saas nähhä kui käy.
Vaihdoin Samaran Mangelsit läjään hiivatin vanteita. Päällisin puolin näyttävät hyviltä, mutta saapi nähä. Viikonlopun jälkeen tulee kommentteja.
Ladalla ajaminen on machoa.
Ladan omistaminen machokismia.
perkeleen uunon vanteet, väittäisin että ne on p:stä. Ruiskusamarassa on talvirenkaat uunon vanteilla ja toisessa samarassa orkkis samaran vanteilla. ja olen ihan 99% vakuuttunut että noitten uuno vanteiden takia ei ruiskun etupyörissä pysy ilmat. Tänään oli lysähtänyt jo toinenkin etupyörä. Lisäksi uunovanteinen puskee enemmän. Voisiko ajokäyttäytymisen syitä hakea mm. väärän ET:n (onko se eri?) aiheuttamasta alustan oikeellisesta toimimattomuudesta?
orkkis on aina paras
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
En mää ny usko että Iigori on noita orggisvanteita miettiny piirtopöydällä montaa sekuntia, että toimiiko alusta ny hyvin vai ei Todellisuuscheck: Vaihtakaa SOPIVAT renkaat niihin vanteisiin. Ei voi olettaa ettei auto puskisi jos esim. alla on Eko Turbot ja auarauskulmat päin honkia tai renkaat tasapainottamatta. On niin miljoona muuta syytä miksi auto käyttäytyy huonommin kuin erilaiset vanteet. Tottakai vanteen halkaisija ja ET vaikuttaa ajoon, mutta kyllä siihen on monta muutakin syytä. Itse heittäisin noi alkuperäiset tusina-tonnikiekot kuuhun asti jos olis varaa ostaa talvirenkaisiinkin jotkut kunnon compomotivet tai vastaavat kevyet pallot.
Matti / Ladidos Tampere
BMW E28 520i '83 > 21043 '91 > 21073-40 '95 + Chrysler Stratus '96 + Dodge Caravan '89 + 2108 '95 + ex-VW Golf '94 + ex-Ford Ka '09 + Saab 9-5 Aero '00
Toleranssit Ladan orkkisvanteissa eivät tosiaankaan ole länsimaisella tasolla. Mutta ongelmastahan selviää hankkimalla kunnon vanteet; nekään kun eivät välttämättä maltaita maksa.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
minä olen ainakin ollut tyytyväinen orkkis vanteisiin, ei niissä mitään huomattavia vikoja ole ollut, mutta noi uunon vanteet... tai mistä sen tietää varmalleen onko oireet niiden vika.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Ei mullakaan takapotkun vanteet kelvottomia olleet, yksikään. Ihan asiallisia olivat. Mutta huonojakin varmaan joukosta löytyy. Renkaita ainakin tuli joskus, ihan susia.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)