Sivu 1/1
Pari kyssäriä
Lähetetty: 22.7.2016 10:59
Kirjoittaja letkaa ja jenkkaa
Viisaat vastatkoot. Millaista oiretta puolan rikkoontuminen aiheuttaa?
Onko kovin hankala vaihtaa, ja jos olisi jonkinlaista kaavakuvaa toimenpiteestä?
Re: Pari kyssäriä
Lähetetty: 22.7.2016 12:46
Kirjoittaja degen
Kipinää ei tule ollenkaan tai sitten se jää liian heikoksi, jolloin auto voi nykiä, pätkiä ja toimia kehnosti. Tai sitten kylmänä auto toimii normaalisti, mutta lämmettyään puola lakkaa toimimasta.
Vaihto on helppoa. Puola on konehuoneessa selvästi esillä. Se löytyy kuskin puolelta läheltä jäähdytintä ja on lieriön muotoinen ja siihen tulee johtoja. Navoista mutterit irti ja johtoliittimet pois. Merkkaa johtojen paikat. Sitten irrota kaksi sytytyspuolan kiinnitysmutteria auton runkoon. Puola on irti. Uusi tilalle ja johdot kiinni ja testin aika. Ei kummempaa.
Re: Pari kyssäriä
Lähetetty: 22.7.2016 21:35
Kirjoittaja letkaa ja jenkkaa
okkei.. lähinnä toi toimii päinvastoin. kuin lämpimällä ilmalla on käyntiin saanti
hankalaa. sit kun saat toosan käyntiin.. toimii kuin enkeli..
lämpimällä koneella ei muuta häikkääkuin se, että kylmäkäynti.. tosi epävakaita
Re: Pari kyssäriä
Lähetetty: 24.7.2016 14:18
Kirjoittaja jta
Kysytäänpä nyt vielä että onko mikä auto kyseessä? Helpottaisi kun ei tarvi arpoa onko perinteisellä puolalla vaiko sitten tuolla ruiskun suorasytkällä.
Re: Pari kyssäriä
Lähetetty: 27.7.2016 8:55
Kirjoittaja letkaa ja jenkkaa
jta kirjoitti:Kysytäänpä nyt vielä että onko mikä auto kyseessä? Helpottaisi kun ei tarvi arpoa onko perinteisellä puolalla vaiko sitten tuolla ruiskun suorasytkällä.
ruisku tämä on.
Re: Pari kyssäriä
Lähetetty: 27.7.2016 16:00
Kirjoittaja jta
Ruiskussa on usein vastaavia oireita aiheuttanu ruiskun lämpöanturin rikkoutuminen.
Ruiskussahan on kaksi puolaa mitkä on sytkäboksin päällä moottorin kyljessä kiinni.
Re: Pari kyssäriä
Lähetetty: 29.7.2016 15:40
Kirjoittaja letkaa ja jenkkaa
jta kirjoitti:Ruiskussa on usein vastaavia oireita aiheuttanu ruiskun lämpöanturin rikkoutuminen.
Ruiskussahan on kaksi puolaa mitkä on sytkäboksin päällä moottorin kyljessä kiinni.
no en oikein itse usko tuohon puolajuttuun, koska kun koneen saa liikenteeseen, se on toiminut tasaisesti ja varmasti. lämpötila-anturi vaihdettiin vasta viime kesänä.
voisiko vääränlaiset venttilivälykset aiheuttaa huonoa kylmäkäynnistymistä? kesällä 2014 tuo vika oli tosi ilmeinen, sitten viime kesä - lämpötila-anturin vaihto - meni lähes moitteetta.. nyt taas kesälämpimällä kylmäkäynnistys jostain syystä nikottelee. sit kun koneen saa lämpimäksi, ei mitään häikkää.
en edes tiedä, milloin tuon välykset on tarkistettu. tosin olen ajanut sillä vain n. 20 000 km.
Re: Pari kyssäriä
Lähetetty: 20.8.2016 22:49
Kirjoittaja Rh-
Itellä ollu iät ajat ongelmana yli 18 asteen lämmössä "hitaahko" käynistyminen päivän työpaikan parkissa seisomisen jälkeen.
Polttoaine kaite vaan haihtunee pois.
Pakkasella tirahtaa kerrasta useemman päivänkin jälkeen.
Re: Pari kyssäriä
Lähetetty: 30.8.2016 11:03
Kirjoittaja letkaa ja jenkkaa
[quote="Rh-"]Itellä ollu iät ajat ongelmana yli 18 asteen lämmössä "hitaahko" käynistyminen päivän työpaikan parkissa seisomisen jälkeen.
Tuossa on kyllä kieltämättä perää.
"Polttoaine kaite vaan haihtunee pois."
Mutta voiko ruiskusta polttoaine haihtua pois.