Pari kyssäriä

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
letkaa ja jenkkaa

Pari kyssäriä

Viesti Kirjoittaja letkaa ja jenkkaa »

Viisaat vastatkoot. Millaista oiretta puolan rikkoontuminen aiheuttaa?
Onko kovin hankala vaihtaa, ja jos olisi jonkinlaista kaavakuvaa toimenpiteestä?
Avatar
degen
Viestit: 1315
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pari kyssäriä

Viesti Kirjoittaja degen »

Kipinää ei tule ollenkaan tai sitten se jää liian heikoksi, jolloin auto voi nykiä, pätkiä ja toimia kehnosti. Tai sitten kylmänä auto toimii normaalisti, mutta lämmettyään puola lakkaa toimimasta.
Vaihto on helppoa. Puola on konehuoneessa selvästi esillä. Se löytyy kuskin puolelta läheltä jäähdytintä ja on lieriön muotoinen ja siihen tulee johtoja. Navoista mutterit irti ja johtoliittimet pois. Merkkaa johtojen paikat. Sitten irrota kaksi sytytyspuolan kiinnitysmutteria auton runkoon. Puola on irti. Uusi tilalle ja johdot kiinni ja testin aika. Ei kummempaa.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
letkaa ja jenkkaa

Re: Pari kyssäriä

Viesti Kirjoittaja letkaa ja jenkkaa »

okkei.. lähinnä toi toimii päinvastoin. kuin lämpimällä ilmalla on käyntiin saanti
hankalaa. sit kun saat toosan käyntiin.. toimii kuin enkeli..
lämpimällä koneella ei muuta häikkääkuin se, että kylmäkäynti.. tosi epävakaita
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Pari kyssäriä

Viesti Kirjoittaja jta »

Kysytäänpä nyt vielä että onko mikä auto kyseessä? Helpottaisi kun ei tarvi arpoa onko perinteisellä puolalla vaiko sitten tuolla ruiskun suorasytkällä.
letkaa ja jenkkaa

Re: Pari kyssäriä

Viesti Kirjoittaja letkaa ja jenkkaa »

jta kirjoitti:Kysytäänpä nyt vielä että onko mikä auto kyseessä? Helpottaisi kun ei tarvi arpoa onko perinteisellä puolalla vaiko sitten tuolla ruiskun suorasytkällä.
ruisku tämä on.
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Pari kyssäriä

Viesti Kirjoittaja jta »

Ruiskussa on usein vastaavia oireita aiheuttanu ruiskun lämpöanturin rikkoutuminen.

Ruiskussahan on kaksi puolaa mitkä on sytkäboksin päällä moottorin kyljessä kiinni.
letkaa ja jenkkaa

Re: Pari kyssäriä

Viesti Kirjoittaja letkaa ja jenkkaa »

jta kirjoitti:Ruiskussa on usein vastaavia oireita aiheuttanu ruiskun lämpöanturin rikkoutuminen.

Ruiskussahan on kaksi puolaa mitkä on sytkäboksin päällä moottorin kyljessä kiinni.
no en oikein itse usko tuohon puolajuttuun, koska kun koneen saa liikenteeseen, se on toiminut tasaisesti ja varmasti. lämpötila-anturi vaihdettiin vasta viime kesänä.
voisiko vääränlaiset venttilivälykset aiheuttaa huonoa kylmäkäynnistymistä? kesällä 2014 tuo vika oli tosi ilmeinen, sitten viime kesä - lämpötila-anturin vaihto - meni lähes moitteetta.. nyt taas kesälämpimällä kylmäkäynnistys jostain syystä nikottelee. sit kun koneen saa lämpimäksi, ei mitään häikkää.
en edes tiedä, milloin tuon välykset on tarkistettu. tosin olen ajanut sillä vain n. 20 000 km.
Avatar
Rh-
Viestit: 234
Liittynyt: 24.1.2015 20:45
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: Pari kyssäriä

Viesti Kirjoittaja Rh- »

Itellä ollu iät ajat ongelmana yli 18 asteen lämmössä "hitaahko" käynistyminen päivän työpaikan parkissa seisomisen jälkeen.
Polttoaine kaite vaan haihtunee pois.


Pakkasella tirahtaa kerrasta useemman päivänkin jälkeen.
Neuvostoliitossa ei olisi ollut tätäkään ongelmaa.
Axtec, jotta elämä olisi nautinnollisempaa.
VAZ-21051 86 Youtube
VAZ-2104 89
letkaa ja jenkkaa

Re: Pari kyssäriä

Viesti Kirjoittaja letkaa ja jenkkaa »

[quote="Rh-"]Itellä ollu iät ajat ongelmana yli 18 asteen lämmössä "hitaahko" käynistyminen päivän työpaikan parkissa seisomisen jälkeen.


Tuossa on kyllä kieltämättä perää.


"Polttoaine kaite vaan haihtunee pois."


Mutta voiko ruiskusta polttoaine haihtua pois.
Vastaa Viestiin