Sivu 1/2
Lada käy 3 pytyllä
Lähetetty: 7.11.2004 14:36
Kirjoittaja Larppis
Nyt saa taas antaa hyviä neuvoja
Elikkäs, pakkas aamuna tuli taas lähdettyä liikenteeseen joku päivä sitten, huomasin heti, että ei tämä kosla oikein nyt käy kun puksuttaa ja kiihtyvyys heikentynyt. Eli seisonnan aikana tullut yllättävä vika...
Noh, ajattelin että kait se hyvällä tuurilla korjautuisi jos vaihtaisi uudet tulpat, mutta ei :S tulpanjohot on lähes uudet, ei lyö läpi, virranjakajan kansi on myös melkein uusi.
Oma korjaus tieto loppuu kun ei tulpissa/tulpanjohdoissa ollut vika. Virranjakajassa jotain häikkää ? Tuntuu minusta oudolta, kun se käy 3 pytyllä ja vika olisi virranjakajassa ?
Eli neuvoja kaivataan kiitos

Lähetetty: 7.11.2004 15:09
Kirjoittaja NesteHukka
Kurkkaapa venttiilikoneistoon, ettei ole venttiilinnostaja pudonnut pois paikoiltaan.
Lähetetty: 7.11.2004 16:35
Kirjoittaja Jusu
Virranjakajassa ei voi olla mitään vikaa, jos kaikki tulpat pelaa.
Tarkistit kuitenkin että joka tulppaan tulee kipinä?
Lähetetty: 7.11.2004 17:19
Kirjoittaja Larppis
Kipinä tuli vanhoihin tulppiinki, joten eiköhän niihin uusiinki joita en testannut
Venttiili puolella käväsin pienen vilkaisun, mutta en mitään erikoista nähnyt

Lähetetty: 7.11.2004 17:41
Kirjoittaja Jaska HKI
Mittaa puristuspaineet tai tee paperitesti pakoputken päästä.Testissä pitäisi puhalluksen putken päästä olla tasaista-jos ei ole niin kyseessä on venttiilivaurio.Ota ilmanpuhdistimen kansi pois-jos kuuluu vihellyksiä niin sama homma

Lähetetty: 7.11.2004 17:50
Kirjoittaja KosoLa
Jos vika on vaan kylmänä ni katoppa ettei kärkiväli ole liian suuri.
Edellytää tietenki et on kärjellinen jakaja!
Lähetetty: 7.11.2004 23:56
Kirjoittaja Misha
Kato sähköt ensin. Ja sitten onko vaikkapa jarrutehostimen letku irti imusarjasta. Ja jos sähköpuolella ei ole ongelmaa, niin vika on tod näk venttiileissä. Venttiilin kumit saattaa olla paskana, tai venttiili kärähtänyt....
Missä kunnossa tulpat on? Siis onko niissä öljyä tms?
Lähetetty: 8.11.2004 16:55
Kirjoittaja Larppis
No venttilihän sieltä mennyt oli... ei painetta näyttänyt

Nooh, ei taida kallis remontti tulla, tosin se on jo korjattavana, mutta maksaa pitää korjaajallekkin

Lähetetty: 8.11.2004 18:17
Kirjoittaja LamaAjanElvis
joo minunkin latasta oli palanu vena joskus pari vuotta sitten entisen omistajan aikaan, oli samalla muutenkin kansi rempattu kun ei öljyä suostu syömään vaikka kuinka täys-synteettisellä ajaa.
nykyään ajan 98classic bensalla jossa on venttiilisuoja-aine samassa paskassa ja ei oo sen kalliimpaa kun muut.
Lähetetty: 8.11.2004 18:55
Kirjoittaja NesteHukka
LamaAjanElvis kirjoitti:joo minunkin latasta oli palanu vena joskus pari vuotta sitten entisen omistajan aikaan, oli samalla muutenkin kansi rempattu kun ei öljyä suostu syömään vaikka kuinka täys-synteettisellä ajaa.
nykyään ajan 98classic bensalla jossa on venttiilisuoja-aine samassa paskassa ja ei oo sen kalliimpaa kun muut.
Mikkäs huoltamoketjut tuota lisäaineistettua vielä tarjoaa? Ne itse annosteltavat lisäaineet on sellaisia, ettei niitä ikinä muista/jaksa käyttää. Sama vaiva kun kaatais Warren tankkiin öljyä.
Lähetetty: 8.11.2004 19:03
Kirjoittaja LamaAjanElvis
muistaakseni ST1 oli automaatin nimi. se tossa prisman pihassa. muualla iisalmessa ei taida tota classikkia olla.
Lähetetty: 8.11.2004 21:40
Kirjoittaja Jankos
Ei ole kyllä venttiilisuoja-aineista kiinni ladan venttiilit... Karsta ja väärät venttiilinsäädöt on syyt miksi venttiileitä ladoissa palaa.
Jos vaikka ennen ollut jollakin vaarilla ennen niin venttiilit karstassa ja sitten kun rankasee niin samantien palaa venttiili jos ei aja vettä koneesta läpi...
Paljonko..
Lähetetty: 9.11.2004 13:50
Kirjoittaja Valko
1200 L = vesilitraa huuhteluun
1500 S = hmm... senttilitraa..

Re: Paljonko..
Lähetetty: 11.11.2004 0:39
Kirjoittaja Viilettäjä
Valko kirjoitti:1200 L = vesilitraa huuhteluun
1500 S = hmm... senttilitraa..

STP:n fuel injector cleaneria bensamoottoreihin! Hong Kongista femman pullo ja riittää pidemmäkski aikaa. Säästää vedellä lutraamiselta. Suosittelen!

Re: Paljonko..
Lähetetty: 11.11.2004 10:47
Kirjoittaja Jankos
Viilettäjä kirjoitti:Valko kirjoitti:1200 L = vesilitraa huuhteluun
1500 S = hmm... senttilitraa..

STP:n fuel injector cleaneria bensamoottoreihin! Hong Kongista femman pullo ja riittää pidemmäkski aikaa. Säästää vedellä lutraamiselta. Suosittelen!

Tuon inj cleanerin en kyllä usko putsaavan karstaa koneesta, suuttimen se putsaa kyllä sillä asetonilla vai mitä se mahto olla se liuotin siinä.
Mutta tuo karstan poisto vedellä perustuu ihan puhtaasti veden muuttumisesta nesteestä kaasumaiseksi ja silloin muodostuu "höyrypatsas" joka paineella putsaa palotilat ja pakokanavat puhtaaksi.