Lada käy 3 pytyllä

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Larppis

Lada käy 3 pytyllä

Viesti Kirjoittaja Larppis »

Nyt saa taas antaa hyviä neuvoja :)

Elikkäs, pakkas aamuna tuli taas lähdettyä liikenteeseen joku päivä sitten, huomasin heti, että ei tämä kosla oikein nyt käy kun puksuttaa ja kiihtyvyys heikentynyt. Eli seisonnan aikana tullut yllättävä vika...

Noh, ajattelin että kait se hyvällä tuurilla korjautuisi jos vaihtaisi uudet tulpat, mutta ei :S tulpanjohot on lähes uudet, ei lyö läpi, virranjakajan kansi on myös melkein uusi.

Oma korjaus tieto loppuu kun ei tulpissa/tulpanjohdoissa ollut vika. Virranjakajassa jotain häikkää ? Tuntuu minusta oudolta, kun se käy 3 pytyllä ja vika olisi virranjakajassa ?

Eli neuvoja kaivataan kiitos ;)
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Kurkkaapa venttiilikoneistoon, ettei ole venttiilinnostaja pudonnut pois paikoiltaan.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Virranjakajassa ei voi olla mitään vikaa, jos kaikki tulpat pelaa.

Tarkistit kuitenkin että joka tulppaan tulee kipinä?
Larppis

Viesti Kirjoittaja Larppis »

Kipinä tuli vanhoihin tulppiinki, joten eiköhän niihin uusiinki joita en testannut :)

Venttiili puolella käväsin pienen vilkaisun, mutta en mitään erikoista nähnyt :?
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Mittaa puristuspaineet tai tee paperitesti pakoputken päästä.Testissä pitäisi puhalluksen putken päästä olla tasaista-jos ei ole niin kyseessä on venttiilivaurio.Ota ilmanpuhdistimen kansi pois-jos kuuluu vihellyksiä niin sama homma :cry:
KosoLa
Viestit: 108
Liittynyt: 21.5.2004 21:44
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja KosoLa »

Jos vika on vaan kylmänä ni katoppa ettei kärkiväli ole liian suuri.
Edellytää tietenki et on kärjellinen jakaja!
-73 eka Lada,heti koukkuun
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Kato sähköt ensin. Ja sitten onko vaikkapa jarrutehostimen letku irti imusarjasta. Ja jos sähköpuolella ei ole ongelmaa, niin vika on tod näk venttiileissä. Venttiilin kumit saattaa olla paskana, tai venttiili kärähtänyt....

Missä kunnossa tulpat on? Siis onko niissä öljyä tms?
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Larppis

Viesti Kirjoittaja Larppis »

No venttilihän sieltä mennyt oli... ei painetta näyttänyt :cry: Nooh, ei taida kallis remontti tulla, tosin se on jo korjattavana, mutta maksaa pitää korjaajallekkin :)
Avatar
LamaAjanElvis
Viestit: 561
Liittynyt: 10.5.2004 21:24

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

joo minunkin latasta oli palanu vena joskus pari vuotta sitten entisen omistajan aikaan, oli samalla muutenkin kansi rempattu kun ei öljyä suostu syömään vaikka kuinka täys-synteettisellä ajaa.

nykyään ajan 98classic bensalla jossa on venttiilisuoja-aine samassa paskassa ja ei oo sen kalliimpaa kun muut.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

LamaAjanElvis kirjoitti:joo minunkin latasta oli palanu vena joskus pari vuotta sitten entisen omistajan aikaan, oli samalla muutenkin kansi rempattu kun ei öljyä suostu syömään vaikka kuinka täys-synteettisellä ajaa.

nykyään ajan 98classic bensalla jossa on venttiilisuoja-aine samassa paskassa ja ei oo sen kalliimpaa kun muut.
Mikkäs huoltamoketjut tuota lisäaineistettua vielä tarjoaa? Ne itse annosteltavat lisäaineet on sellaisia, ettei niitä ikinä muista/jaksa käyttää. Sama vaiva kun kaatais Warren tankkiin öljyä.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
LamaAjanElvis
Viestit: 561
Liittynyt: 10.5.2004 21:24

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

muistaakseni ST1 oli automaatin nimi. se tossa prisman pihassa. muualla iisalmessa ei taida tota classikkia olla.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Ei ole kyllä venttiilisuoja-aineista kiinni ladan venttiilit... Karsta ja väärät venttiilinsäädöt on syyt miksi venttiileitä ladoissa palaa.

Jos vaikka ennen ollut jollakin vaarilla ennen niin venttiilit karstassa ja sitten kun rankasee niin samantien palaa venttiili jos ei aja vettä koneesta läpi...
Valko

Paljonko..

Viesti Kirjoittaja Valko »

1200 L = vesilitraa huuhteluun :roll:

1500 S = hmm... senttilitraa.. :lol:
Viilettäjä

Re: Paljonko..

Viesti Kirjoittaja Viilettäjä »

Valko kirjoitti:1200 L = vesilitraa huuhteluun :roll:

1500 S = hmm... senttilitraa.. :lol:
STP:n fuel injector cleaneria bensamoottoreihin! Hong Kongista femman pullo ja riittää pidemmäkski aikaa. Säästää vedellä lutraamiselta. Suosittelen! :!:
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Re: Paljonko..

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Viilettäjä kirjoitti:
Valko kirjoitti:1200 L = vesilitraa huuhteluun :roll:

1500 S = hmm... senttilitraa.. :lol:
STP:n fuel injector cleaneria bensamoottoreihin! Hong Kongista femman pullo ja riittää pidemmäkski aikaa. Säästää vedellä lutraamiselta. Suosittelen! :!:
Tuon inj cleanerin en kyllä usko putsaavan karstaa koneesta, suuttimen se putsaa kyllä sillä asetonilla vai mitä se mahto olla se liuotin siinä.

Mutta tuo karstan poisto vedellä perustuu ihan puhtaasti veden muuttumisesta nesteestä kaasumaiseksi ja silloin muodostuu "höyrypatsas" joka paineella putsaa palotilat ja pakokanavat puhtaaksi.
Vastaa Viestiin