Moottorijarrutus

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Moottorijarrutus

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Kyselin aikaisemmin, että katkaiseeko Niva ja Nappis (1200 L), bensan syötön moottorijarrutuksessa.
Lueskelin hieman Nivan ohjekirjaa. Siinä väitettään, että Niva katkaisee moottorijarrutuksessa bensansyötön.
Siinä puhutaan myös jostain ERG-järjestelmästä. Nappiksesta en tiedä miten ompi sen laita?
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Avatar
kapa
Viestit: 1206
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

Eiköhän tuo polttoaineen syötön katkaisu moottorijarrutuksessa ole enemmänkin ruiskulla varustettujen moottorien ominaisuus. Voihan se tietysti olla ruisku-Nivassa, en kyllä varmaksi tiedä.

Tuo EGR-järjestelmä on pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmä, ainakin kat-versioista tuo taitaa löytyä.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Avatar
LamaAjanElvis
Viestit: 561
Liittynyt: 10.5.2004 21:24

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

ei mulla ainakaan katkase syöttöö.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

kapa kirjoitti:Eiköhän tuo polttoaineen syötön katkaisu moottorijarrutuksessa ole enemmänkin ruiskulla varustettujen moottorien ominaisuus. Voihan se tietysti olla ruisku-Nivassa, en kyllä varmaksi tiedä.

Tuo EGR-järjestelmä on pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmä, ainakin kat-versioista tuo taitaa löytyä.
Mulla on ihan tavallinen kaasutin Niva, mutta siinä huoltokirjassa sanotaan, että auto katkaisee moottorijarrutuksessa bensan syötön. Sitten siinä puhuttiin erikseen EGR-järjestelmästä.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Kyllähän tuollanen on tullut joskus silloin...

Mutta yleensähän ne on poistettu käytöstä.

Tuo järjestelmä pitää sisällään mikrokytkimen (siellä kaasarin vivuston vieressä), tyhjäkäynnin tunnistin, solenoidi tyhjäkäyntipiirin letkussa. Näillä vehkeillä tunnistetaan koska on moottorijarrutus ja sitten on syöttö poikki. olikohan se niin että kun kierrokset on yli 1500 ja kaasu ylhääläl on solenoidi kiinni ja tyhjäkäyntipiiri suljettuna.
Vastaa Viestiin