Kyselin aikaisemmin, että katkaiseeko Niva ja Nappis (1200 L), bensan syötön moottorijarrutuksessa.
Lueskelin hieman Nivan ohjekirjaa. Siinä väitettään, että Niva katkaisee moottorijarrutuksessa bensansyötön.
Siinä puhutaan myös jostain ERG-järjestelmästä. Nappiksesta en tiedä miten ompi sen laita?
Moottorijarrutus
Moottorijarrutus
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Eiköhän tuo polttoaineen syötön katkaisu moottorijarrutuksessa ole enemmänkin ruiskulla varustettujen moottorien ominaisuus. Voihan se tietysti olla ruisku-Nivassa, en kyllä varmaksi tiedä.
Tuo EGR-järjestelmä on pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmä, ainakin kat-versioista tuo taitaa löytyä.
Tuo EGR-järjestelmä on pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmä, ainakin kat-versioista tuo taitaa löytyä.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
- LamaAjanElvis
- Viestit: 561
- Liittynyt: 10.5.2004 21:24
Mulla on ihan tavallinen kaasutin Niva, mutta siinä huoltokirjassa sanotaan, että auto katkaisee moottorijarrutuksessa bensan syötön. Sitten siinä puhuttiin erikseen EGR-järjestelmästä.kapa kirjoitti:Eiköhän tuo polttoaineen syötön katkaisu moottorijarrutuksessa ole enemmänkin ruiskulla varustettujen moottorien ominaisuus. Voihan se tietysti olla ruisku-Nivassa, en kyllä varmaksi tiedä.
Tuo EGR-järjestelmä on pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmä, ainakin kat-versioista tuo taitaa löytyä.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Kyllähän tuollanen on tullut joskus silloin...
Mutta yleensähän ne on poistettu käytöstä.
Tuo järjestelmä pitää sisällään mikrokytkimen (siellä kaasarin vivuston vieressä), tyhjäkäynnin tunnistin, solenoidi tyhjäkäyntipiirin letkussa. Näillä vehkeillä tunnistetaan koska on moottorijarrutus ja sitten on syöttö poikki. olikohan se niin että kun kierrokset on yli 1500 ja kaasu ylhääläl on solenoidi kiinni ja tyhjäkäyntipiiri suljettuna.
Mutta yleensähän ne on poistettu käytöstä.
Tuo järjestelmä pitää sisällään mikrokytkimen (siellä kaasarin vivuston vieressä), tyhjäkäynnin tunnistin, solenoidi tyhjäkäyntipiirin letkussa. Näillä vehkeillä tunnistetaan koska on moottorijarrutus ja sitten on syöttö poikki. olikohan se niin että kun kierrokset on yli 1500 ja kaasu ylhääläl on solenoidi kiinni ja tyhjäkäyntipiiri suljettuna.