2107 1300cc '90 sähköt temppuilee
Lähetetty: 23.1.2016 14:12
Luulin, että tänään ois ollu se päivä, kun saan viedä elämäni ensimmäisen Ladan katsastussedän alttarille, mutta väärin arvasin.
Ostin auton sisusta purettuna, mutta valokatkaisijat tms oli viritetty, että sain ajamalla vietyä kotiin. Silloin ei toiminut pitkät ollenkaan. Vaihdoin valojen releet päikseen ja asensin sisustan takaisin, jolloin pitkät alkoivat toimia - lyhyet eivät. Luulin, että kyseessä oli relevika, mutta nyt releitä vaihtelemalla ei lyhyet korjaannu. En tiedä irtosiko valokatkaisijasta joku piuha. Se on aikamoine viritys ja ei hajuakaan kuuluisiko sinne vielä johdin tai kaksi. Valokatkaisijassa on 6 napaa, mutta liittimessä vain 4.
https://onedrive.live.com/redir?resid=9 ... hoto%2cjpg
Lisäksi kun painaa valokatkaisijan puoliväliin parkit eivät syty. Vasta pohjassa parkit syttyy. Niin ja kun vilkuttaa vasemmalla, niin takavaloissa vilkkuu toi pieni polttimo:
https://onedrive.live.com/redir?resid=9 ... hoto%2cjpg
repsikan puolella vilkku toimii ok.
EDIT: maajohto oli löysällä, nyt toimii. Näköjään outo toiminta liittyy yleens maadoitukseen
Ostin korjausoppaan, mutta siinä ei ollut sähkökaaviot niin tarkkoja kuin olisin toivonut, tieto siitä, mihin valokatkaisijan napaan tulee mikäkin johdin ois helpottanut meikäläistä. Katkaiseeko pitkien viiksi lyhyiltä valoilta virran, jos siinä olisi vika? Vai onko joku muu relehärväke, joka kytkee lyhyet/pitkät?
EDIT: Ladan mukana tuli toinen viiksihärpäke, kytkin sen ja valot ei toimineet vieläkään. joten siinä tuskin on vika.
Lada starttas ihan hyvin, mutta kun ajoin pihalle niin alkoi sammuilemaan välillä. Ja silloin kuului releiden naksuntaa. Ihan ku ois virrat hävinny koko vehkeestä. Välillä ei tarvinnut kuin painaa kytkin pohjaan. Vääntää hieman rattia tai painaa vaihdekeppiä pohjaan niin sammui. Myös sisätilan puhaltimen nappi saattoi sammuttaaa auton. Tai kun flekti lähti päälle. Tai nosti kytkintä, että auto nytkähti.
Irrotin akunkengät, heiluttelin johtoja ja releitä, niin alkoi taas toimia ja pääsin ajamaan kilsan lenkin ilman ongelmia.. Tietty ku kelit lauhtunu ni varmaa kosteutta joka paikas kondensoitunu, ni saatto olla vaa kontaktihäröä jossain..
Oisko heittää mithän jeesiä miten noita valoja pitäis alkaa kattelee. Sulakkeille asti tulee ainakin 12V. Purin autosta valot pois maalausta varten, joten jotakin oon voinu kytkee vituralleenkin. Repsikan valon tienoilla on aikamonta kytkemätöntä piuhaa: https://onedrive.live.com/redir?resid=9 ... hoto%2cjpg
Mitähän varten he ovat?
Niin ja latausjännite on tyhjäkäynnillä 15.5-15.8V.. puhallin täysil pitkät pääl tippuu tutumpaan 14.6V. Onko normaalia vai onks jännitteensäädin tiensä päässä?
Ostin auton sisusta purettuna, mutta valokatkaisijat tms oli viritetty, että sain ajamalla vietyä kotiin. Silloin ei toiminut pitkät ollenkaan. Vaihdoin valojen releet päikseen ja asensin sisustan takaisin, jolloin pitkät alkoivat toimia - lyhyet eivät. Luulin, että kyseessä oli relevika, mutta nyt releitä vaihtelemalla ei lyhyet korjaannu. En tiedä irtosiko valokatkaisijasta joku piuha. Se on aikamoine viritys ja ei hajuakaan kuuluisiko sinne vielä johdin tai kaksi. Valokatkaisijassa on 6 napaa, mutta liittimessä vain 4.
https://onedrive.live.com/redir?resid=9 ... hoto%2cjpg
Lisäksi kun painaa valokatkaisijan puoliväliin parkit eivät syty. Vasta pohjassa parkit syttyy. Niin ja kun vilkuttaa vasemmalla, niin takavaloissa vilkkuu toi pieni polttimo:
https://onedrive.live.com/redir?resid=9 ... hoto%2cjpg
repsikan puolella vilkku toimii ok.
EDIT: maajohto oli löysällä, nyt toimii. Näköjään outo toiminta liittyy yleens maadoitukseen
Ostin korjausoppaan, mutta siinä ei ollut sähkökaaviot niin tarkkoja kuin olisin toivonut, tieto siitä, mihin valokatkaisijan napaan tulee mikäkin johdin ois helpottanut meikäläistä. Katkaiseeko pitkien viiksi lyhyiltä valoilta virran, jos siinä olisi vika? Vai onko joku muu relehärväke, joka kytkee lyhyet/pitkät?
EDIT: Ladan mukana tuli toinen viiksihärpäke, kytkin sen ja valot ei toimineet vieläkään. joten siinä tuskin on vika.
Lada starttas ihan hyvin, mutta kun ajoin pihalle niin alkoi sammuilemaan välillä. Ja silloin kuului releiden naksuntaa. Ihan ku ois virrat hävinny koko vehkeestä. Välillä ei tarvinnut kuin painaa kytkin pohjaan. Vääntää hieman rattia tai painaa vaihdekeppiä pohjaan niin sammui. Myös sisätilan puhaltimen nappi saattoi sammuttaaa auton. Tai kun flekti lähti päälle. Tai nosti kytkintä, että auto nytkähti.
Irrotin akunkengät, heiluttelin johtoja ja releitä, niin alkoi taas toimia ja pääsin ajamaan kilsan lenkin ilman ongelmia.. Tietty ku kelit lauhtunu ni varmaa kosteutta joka paikas kondensoitunu, ni saatto olla vaa kontaktihäröä jossain..
Oisko heittää mithän jeesiä miten noita valoja pitäis alkaa kattelee. Sulakkeille asti tulee ainakin 12V. Purin autosta valot pois maalausta varten, joten jotakin oon voinu kytkee vituralleenkin. Repsikan valon tienoilla on aikamonta kytkemätöntä piuhaa: https://onedrive.live.com/redir?resid=9 ... hoto%2cjpg
Mitähän varten he ovat?
Niin ja latausjännite on tyhjäkäynnillä 15.5-15.8V.. puhallin täysil pitkät pääl tippuu tutumpaan 14.6V. Onko normaalia vai onks jännitteensäädin tiensä päässä?