Pikkulasien lukot kiinni ?
Pikkulasien lukot kiinni ?
Millä tökötillä kuulkaas olette saaneet pysymään pikkuikkunoiden lukot lasissa kiinni ?? Pikaliimalla ei ainakaan pysy. Haulla en yhtäkkiä löytänyt juttua asiasta .
Re: Pikkulasien lukot kiinni ?
Ite ainakin käytin lasiliikkeessä missä liimasivat kiinni niin on sen jälkeen pysynyt. Äkikseltään ei oikein tule mieleen että onko oikein kuluttajille myynnissä sellaisia kunnollisia myrkkyjä millä pysyis kiinni.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Aikoinaan kaveri liimasi ne lukot lasiin wurth taustapeili liimalla. Tosin en tiedä saako enää mistään. Mutta suosittelen lasiliikettä niin kuin jta oli tehnyt 

- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
Itse olen tuuminut ihan samaa ongelmaa, monesta Ladastani ne ovat irronneet, eteenkin kesällä auringon paisteessa, mutta vielä en ole koskaan mihinkään koittanut liimata takaisin. Nyt alkoi kerrankin se homma kiinnostamaan kun pakkasta on yli -30 ja käy kauhea läpiveto, ei yhtään kiva juttu
Mää kävin kyselemässä monesta lasiliikkeestä et oisko millään myydä mulle jotakin semmoista pientä tuubia mistä voisin itse läärätä ja koittaa liimata lukkoja tuuletusikkunoihin takaisin, mikään liike ei suostunut mulle liimaa myymään, kehottivat vaan tuomaan auton heille jotta ne sitten tekisivät sen homman, ei mitään käsitystä mitä sellainen maksaa... Tässä maassa kun mikään ei ole ilmaista ja juuri mikään ei myöskään ole halpaa, joten sen takia tahtoisin liimata itse ja säästää työkustannuksissa, löysin jo kaupasta loctiten liimaa jossa luki paketissa että sillä voi liimata lasin lasiin, metallia lasiin yms. Vielä en ole liimaillut mutta heti kun ehdin niin täytyy kokeilla että kuinka käy 

Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Voi olla että siksi eivät myyneet kun eivät saa noita myrkkyjä myydä ulospäin eli vain ammattikäyttöön. Silloin kun ite käytin niin maksoikohan jotain 10-15 euroa tuo liimaus + hitsi asentajalta joka vihasi Ladaa.
Voithan sä tuolla liimalla kokeilla mutta epäilen että ei tule pysymään tuolla. Liikkeessäkin ensin putsasivat kunnolla, laittovat jonkun pohjustusaineen lasiin ja sitten vasta oikean liiman. Itekkin kokeilin jollain liimalla minkä luvattiin liimaavaan melkeinpä mitä tahansa (ja täyttävän veroilmoituksetkin jne) vaan eipä tuo paria päivää kauemmin pitänyt.

http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
Joskus liimasin Taunuksen takaikkunan lukon Bostik epoksilla, liima kesti lasi ei, eli repesi irti sauman vierestä, tästä päättelin että lasiin voi porata
reiän ja lukko ruuvilla kiinni Aloin porata teroitetulla kovapalaterällä sisältä reikää, hyvin meni kunnes poran kärki lävisti ulkopinnan niin lasi pamahti
sepeliksi. Oli kai karkaistu vaan ulkopuolelta
No, varaosa-autosta kiinteä takasivuikkuna tilalle.
reiän ja lukko ruuvilla kiinni Aloin porata teroitetulla kovapalaterällä sisältä reikää, hyvin meni kunnes poran kärki lävisti ulkopinnan niin lasi pamahti
sepeliksi. Oli kai karkaistu vaan ulkopuolelta

Aina on selvitty!!!
Ite laitoin viime kesänä repsikan puolen lukon kiinni tuolla ja oisko ollu että viikon päästä lukko löyty lattialta. Vedin sitten rautanaulan sinne lasin ja tiivisteen väliin että pysyy kiinniLadaritari kirjoitti:löysin jo kaupasta loctiten liimaa jossa luki paketissa että sillä voi liimata lasin lasiin, metallia lasiin yms. Vielä en ole liimaillut mutta heti kun ehdin niin täytyy kokeilla että kuinka käy

- Putkireiska
http://i.ebayimg.com/00/s/NTAwWDUwMA==/ ... t/$_35.JPG
Tämä on ainakin omalla kohdalla todettu ihan toimivaksi jos ei voimalla revi sitä ikkunaa kiinni. Kuskin ja repsikan puolen liimasin samalla kerralla ja pari kuukautta kesti kuskin puolella ja jäi käteen toistuvan aukomisen ja sulkemisen jälkeen, tosin repsikan puolella on vieläkin kiinni.
Tämä on ainakin omalla kohdalla todettu ihan toimivaksi jos ei voimalla revi sitä ikkunaa kiinni. Kuskin ja repsikan puolen liimasin samalla kerralla ja pari kuukautta kesti kuskin puolella ja jäi käteen toistuvan aukomisen ja sulkemisen jälkeen, tosin repsikan puolella on vieläkin kiinni.
"Vain köyhillä on kiire."
Kokemuksesta voin sanoa, että on äärimmäisen vaikea saada pysymään millään. Itse hommasin (muistaakseni Manse Motorsista) aitovenäläiset irroitettavat lasinsulkijat eli semmoiset ruuvattavat nipukat juuri tähän tarkoitukseen. Ihan hyvin toimivat.
- toktornivako
No oliko edes se veroilmoitus oikein täytetty?jta kirjoitti:. Itekkin kokeilin jollain liimalla minkä luvattiin liimaavaan melkeinpä mitä tahansa (ja täyttävän veroilmoituksetkin jne) vaan eipä tuo paria päivää kauemmin pitänyt.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
-
Tuollaiset? Tarvetta olisi omaankin kun vänkärin puolella uusi lasi ja lukko pöydällä ja liima mietityttää...buenofin kirjoitti:Kokemuksesta voin sanoa, että on äärimmäisen vaikea saada pysymään millään. Itse hommasin (muistaakseni Manse Motorsista) aitovenäläiset irroitettavat lasinsulkijat eli semmoiset ruuvattavat nipukat juuri tähän tarkoitukseen. Ihan hyvin toimivat.
-
K-Raudasta Cascon lasiliima (UV-kovetteinen) ja parisen viikkoa on lukot pysynyt lasissa kiinni vaikka jännitys on kohtalainen. Santapaperilla lukko kirkkaan karheaksi ja lasi puhtaaksi. Kannattaa myös lukot purkaa ja puhdistaa sekä tuupata vasiliinoa jottei kiertojännitystä tule liikaa lukkoja aukoessa.