Check Engine valo

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
japatius

Check Engine valo

Viesti Kirjoittaja japatius »

1700i -96 rupes polttaan CE-valoa lämpimänä mutta sammuu pikkukierroksilla ja tyhjäkäynnillä vikakoodi anto aiheeksi happitunnistimen oisko kellään tietoo onko vakavaa ja missä mahtaa kyseinen anturi olla
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Happitunnistin eli lambda anturi sijaitsee pakoputkessa aika lähellä pakosarjaa. Ja ei tuo nyt hirmu vakavaa ole mutta ei sitä kannata kovin kauaakaan ajella rikkinäisellä lambdalla... Ku se kuitenkin säätelee noita seoksia.
Ollika

Viesti Kirjoittaja Ollika »

Happitunnistin voi olla särki. Mulla oli hieman samanlainen vika, tosin auto kävi lähes normaalin oloisesti. Päästöt ja kulutus oli kovat. CE-valo näytti -happitunnistimen signaali kateissa. Vaihdoin lambda anturin, jonka jälkeen kaikki oli taas normaalia. Anturi oli hieman ilkeä vaihtaa, koska avaimella ei oikein tahtonut onnistua vääntämään kunnolla. Uus anturi maksoi jotai 40-50uroo.
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Pysäytä auto.

Avaa konepelti.

Tsekkaa moottori.

Jos moottori on vielä siellä, jatka matkaa.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
Mikko_PKP
Viestit: 359
Liittynyt: 13.11.2003 20:43
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikko_PKP »

Minäpä otan toisen kannan tähän Check Engineen... Ainakin uudempien Ladojen kanssa olen oppinut, että kun valo palaa, edessä on remonttia tai Remonttia. Ei ole syytä ajaa tuo valo päällä ellei tiedä mitä tekee, kyseessä harvemmin on venäläisten omituinen huumorintaju.

Vaimon ex-Samara tykkäsi sytytellä sitä ensin satunnaisesti. Sitten lähti tyhjäkäynti ja lakkasi käynnistymästäkin, kaikenlaista murhetta. Maaongelmia oli sitten lopulta ja huollolla selvittiin, mutta pari kertaa jäi tielle kun ei asiaan heti tartuttu, vikakoodi olisi heti valaissut asiaa.

Isä osti käytetyn 110:n. CE syttyi vielä saman päivän iltana. Ensin nollattiin vikamuistia pariin kertaan, kunnes auto alkoi käydä kolmella, kun öljykanavan o-rengastiiviste petti lopullisesti ja vuosi öljyä yhden tulpan päälle. Tietokone oli yrittänyt koko ajan kertoa, että yksi pytty ei sytytä. Onneksi oli Deltan vaihtoturva-takuu niin ei omaa rahaa palanut tuohon.

Että toisin kuin vaikka BSK-paneeli, joka sytyttelee lamppujaan fiilispohjalta, ei Check Engine juuri syty turhaan ainakaan Samara/110:ssä.
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
Avatar
Boris
Viestit: 603
Liittynyt: 28.9.2003 19:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

Taktauuppariladoissa voikin sitten varauksella noudatella tuota Mishan kertomaa algoritmia.

Nimittäin sillä varauksella että auto muuten toimii hyvin.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

jep

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

axteekissa noi CE:n tarkoitukset on aikapaljon vähemmässä ja toisaalta aika vähän koodeja näyttää toi GM ruiskukin
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Kyllä näissä nykyversioissa sietää ottaa nuo varoitukset ainakin jossain määrin vakavasti. Saattaa muutoin tulla kalliiksi. :(
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Vastaa Viestiin