Check Engine valo
Check Engine valo
1700i -96 rupes polttaan CE-valoa lämpimänä mutta sammuu pikkukierroksilla ja tyhjäkäynnillä vikakoodi anto aiheeksi happitunnistimen oisko kellään tietoo onko vakavaa ja missä mahtaa kyseinen anturi olla
Happitunnistin eli lambda anturi sijaitsee pakoputkessa aika lähellä pakosarjaa. Ja ei tuo nyt hirmu vakavaa ole mutta ei sitä kannata kovin kauaakaan ajella rikkinäisellä lambdalla... Ku se kuitenkin säätelee noita seoksia.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Happitunnistin voi olla särki. Mulla oli hieman samanlainen vika, tosin auto kävi lähes normaalin oloisesti. Päästöt ja kulutus oli kovat. CE-valo näytti -happitunnistimen signaali kateissa. Vaihdoin lambda anturin, jonka jälkeen kaikki oli taas normaalia. Anturi oli hieman ilkeä vaihtaa, koska avaimella ei oikein tahtonut onnistua vääntämään kunnolla. Uus anturi maksoi jotai 40-50uroo.
Minäpä otan toisen kannan tähän Check Engineen... Ainakin uudempien Ladojen kanssa olen oppinut, että kun valo palaa, edessä on remonttia tai Remonttia. Ei ole syytä ajaa tuo valo päällä ellei tiedä mitä tekee, kyseessä harvemmin on venäläisten omituinen huumorintaju.
Vaimon ex-Samara tykkäsi sytytellä sitä ensin satunnaisesti. Sitten lähti tyhjäkäynti ja lakkasi käynnistymästäkin, kaikenlaista murhetta. Maaongelmia oli sitten lopulta ja huollolla selvittiin, mutta pari kertaa jäi tielle kun ei asiaan heti tartuttu, vikakoodi olisi heti valaissut asiaa.
Isä osti käytetyn 110:n. CE syttyi vielä saman päivän iltana. Ensin nollattiin vikamuistia pariin kertaan, kunnes auto alkoi käydä kolmella, kun öljykanavan o-rengastiiviste petti lopullisesti ja vuosi öljyä yhden tulpan päälle. Tietokone oli yrittänyt koko ajan kertoa, että yksi pytty ei sytytä. Onneksi oli Deltan vaihtoturva-takuu niin ei omaa rahaa palanut tuohon.
Että toisin kuin vaikka BSK-paneeli, joka sytyttelee lamppujaan fiilispohjalta, ei Check Engine juuri syty turhaan ainakaan Samara/110:ssä.
Vaimon ex-Samara tykkäsi sytytellä sitä ensin satunnaisesti. Sitten lähti tyhjäkäynti ja lakkasi käynnistymästäkin, kaikenlaista murhetta. Maaongelmia oli sitten lopulta ja huollolla selvittiin, mutta pari kertaa jäi tielle kun ei asiaan heti tartuttu, vikakoodi olisi heti valaissut asiaa.
Isä osti käytetyn 110:n. CE syttyi vielä saman päivän iltana. Ensin nollattiin vikamuistia pariin kertaan, kunnes auto alkoi käydä kolmella, kun öljykanavan o-rengastiiviste petti lopullisesti ja vuosi öljyä yhden tulpan päälle. Tietokone oli yrittänyt koko ajan kertoa, että yksi pytty ei sytytä. Onneksi oli Deltan vaihtoturva-takuu niin ei omaa rahaa palanut tuohon.
Että toisin kuin vaikka BSK-paneeli, joka sytyttelee lamppujaan fiilispohjalta, ei Check Engine juuri syty turhaan ainakaan Samara/110:ssä.
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jep
axteekissa noi CE:n tarkoitukset on aikapaljon vähemmässä ja toisaalta aika vähän koodeja näyttää toi GM ruiskukin
