takalasin huurtuminen 110 sedan

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
pressa

takalasin huurtuminen 110 sedan

Viesti Kirjoittaja pressa »

ongelmana on takalasin jatkuva huurtuminen satakympissä eli onko muilla samaa ongelmaa ja onko mikä lääkkeeksi

tietääkö muuten kukaan mistä sedanissa poistuu ilma takaa vanhassa kanttimallissahan oli c-pilareissa ritilät mutta enpä tiedä tästä??
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Kyllä se huurtuu HB:ssäkin.Takalasin lämmitintä joutuu pitämään paljon päällä.Ainakin HB:ssä on takaovissa sellaiset ilmanvaihtoventiilit.Autoon muodostuu ylipaine,joka avaa nämä läpät.En tiedä toimivatko ne pienissä nopeuksissa.Ilma poistuu takaovissa olevien ritilöiden kautta,jotka ovat pyöräkaarien korkeudella.Tällaisessa ilmanpoistossa on se vika,että ilma jää pyörimään takalasin korkeudelle ja lasi huurtuu.
ss127
Viesti:

huurre

Viesti Kirjoittaja ss127 »

Ei ole 110 oma vika. Mulla on 2105 -90 ja sama ilmiö. Nyt on kyllä helpottanut kun poistin lattioilta märät/kosteat matot.Tosin samalla lähti äänieristeetkin.
Syitä miksi ikkunat menevät helposti huuruun on ainakin: likainen lasi, kosteus lattiamatoissa ja todellakin ilmanpoistoluukkujen toimimattomuus.
Esim. meillä oli -92 Sierra ja se teki samaa vaikka ilmanpoistoluukut toimi.Tein tutkimuksen ja totesin että kumimatoista ja omasta huolellisuudesta huolimatta oli lattiamaton alla kosteutta. Ja kun nykyään autojen ns. vedenpoistotulpat lattioissa on aina kiinni ja paksut äänieristeet niin sinne kondensoituu kosteutta. Sitä ei saa pois kuin kunnon tuuletuksella.Eli jos mahdollista niin matot pois ja auto kuivaan lämpöiseen talliin. Jos ei ole tallia niin auttaa kun laittaa sanomalehteä sinne kangasmattojen alle (ei kumimattojen). Sitten vielä ikkunoiden tehokas puhdistus niin eiköhän se jo auta aika paljon.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.

PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)

team LADA VAZ HERE
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Jaska HKI kirjoitti:Kyllä se huurtuu HB:ssäkin.Takalasin lämmitintä joutuu pitämään paljon päällä.Ainakin HB:ssä on takaovissa sellaiset ilmanvaihtoventiilit.Autoon muodostuu ylipaine,joka avaa nämä läpät.En tiedä toimivatko ne pienissä nopeuksissa.Ilma poistuu takaovissa olevien ritilöiden kautta,jotka ovat pyöräkaarien korkeudella.Tällaisessa ilmanpoistossa on se vika,että ilma jää pyörimään takalasin korkeudelle ja lasi huurtuu.
joo tällainen painesysteemihän 110:ssä on, mutta eikös katonrajassa ole mitään aukkoja mistä myöskin poistuu ilma, sellainen muisti kuva on mulle että Samaraankin ne lisättiin jossain vaiheessa tuotantoa juuri pitämään takalasia kirkkaana.... tarvii tutkii tarkemmin, ainakin joissain samaroissa on kattoverhoilun takaosassa reikiä.

itselläni onkin nyt läpileikkaus 5-ovisen samaran historiasta, vanhemmassa 1300 mallissa on vielä takasivuikkunoiden nurkissa ilman poistoaukot kun uudemmassa ruiskupelissä ne on 110:n tapaan takaovissa, 5-oviset samarat kokivat kyseisen rakenne muutoksen kun takaovet yhtenäistettiin Samara Sedanin kanssa joskus 90-91.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
tsenobiili

Re: huurre

Viesti Kirjoittaja tsenobiili »

ss127 kirjoitti: Jos ei ole tallia niin auttaa kun laittaa sanomalehteä sinne kangasmattojen alle (ei kumimattojen).
Joo toi on kyllä ihan hyvä konsti,mutta pitäis muistaa ottaa ne kostuneet lehdet poiskin sieltä mattojen alta. :wink: Viimeisen reilu vuoden aikana oon hitsannut 3 autoa josta löytyi mattojen alta hesaria mikä oli vettynyt aivan läpimäräksi.Eli tuntuu unohtuvan helposti.
Se ei skulaa joka skagaa
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Minulla oli vm.1990 5-ovinen Samara,jonka kattoverhoilun takaosassa oli sellainen rei-itetty ritilä.Ymmärsin sen olevan jonkinlainen ilmanpoistoventtiili.
Misha

Viesti Kirjoittaja Misha »

Osta pieni tuuletin joka toimii 12voltilla ja laita se takalasia vasten puhaltamaan. Piuhat pitää tietty vetää, mutta pieni vaiva.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Joissakin autoissa auttaa ku pitää ajaessa takasivuikkunaa muutaman sentin raollaan...

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

,_,/ukka kirjoitti:Joissakin autoissa auttaa ku pitää ajaessa takasivuikkunaa muutaman sentin raollaan...

,_,/ukka
mä olen tätä käyttänyt usein Ladalla ja Samaralla ajaessa, puhallus takaikkunasta ei edes häiritse ketään jos takana ei ole matkustajia, mutta kirkkaana pysyy lasit. 3-ovisessa samarassa ei tämäkään onnistu, kyllä on takaovettomat autot ihan väärää säästämistä....
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jusu

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Lada-Jussi kirjoitti:
,_,/ukka kirjoitti:Joissakin autoissa auttaa ku pitää ajaessa takasivuikkunaa muutaman sentin raollaan...

,_,/ukka
mä olen tätä käyttänyt usein Ladalla ja Samaralla ajaessa, puhallus takaikkunasta ei edes häiritse ketään jos takana ei ole matkustajia, mutta kirkkaana pysyy lasit. 3-ovisessa samarassa ei tämäkään onnistu, kyllä on takaovettomat autot ihan väärää säästämistä....
Kombissa pakkaa takimmaiset lasit huurtumaan vaikka ajelee takaikkuna raollaan kun nuo ikkunat onkin puolivälissä kabiinia...
Joku sanoi joskus, että tämäntyyppisissä autoissa voisi auttaa ilman poistumista leikkaamalla pätkän takaluukun tiivisteestä pois sellaisesta kohtaa, mistä vesi ei pääse valumaan sisään (esim. luukun alareuna). Itse en kyllä kokeile, koska todennäköisesti siitä samasta reiästä tunkee sitten pölyä tavaratilaan jos puhallin ei pöhötäkään täysillä... :roll:
Misha

Viesti Kirjoittaja Misha »

Ohan toi farmarissa kuin farmarissa ongelma, tuo takaosan huurtuminen. Uusissa Volvoissa yms porvarifarmareissa onkin vastuksia takasivuikkunoissa jotka estää huurtumista. Ei oo nekään päässy niistä ongelmista.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
R-J

Viesti Kirjoittaja R-J »

Porvarifarmari... :) :D :D
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Vastaa Viestiin