THI-900 kirjoitti:Kovastihan nuo sytkäpuolen vioilta vaikuttaa, mutta voi sitä vikaa olla kaasarissakin.
Ensiksi 15-20 asteen ennakolla nakuttaa kone varmasti jossain vaiheessa ja on pian entinen. Itsellä ei nakuttanut rikki. Kokeneemmat mekaanikot pelastivat tilanteen.
Jos epäilet sytytystä, niin osta suoraan siihen kärjetön systeemi. Ruplan kurssi on nyt niin hyvä, että niitä kaupitellaan täällä foorumilla noin 60-70€ hujakoilla. On bolt on ja se on asenna ja unohda tyyppinen ratkaisu. Oletko katsonut tulppia, jos et ne kannattaa kanssa laittaa. Motonetistä se on alle 10€ juttu ostaa uudet ja muista säätää niiden kärkiväli ennen asennusta.
Tulpanjohdoista ei mittaamalla vieä tiedä totuutta. Koita käyttää auto pimeässä ja katsoa sätiikö konetilassa. Myös viallinen koneen maadoitus voi sotkea Maajohto menee askin kylkeen korilta, näkee helposti auton alta.
Kaasarissa voi myös olla kakkoskurkun suuttimessa roska, jos kerran pintakaasulla voi ajella. Avaa kaasarin kansi ja tutki kohomaljan pohjalla olevien suutinten tila. Ne saa ruuvattua talttamensselillä pois. Varo sohimasta kohoa mihinkään, että säätö ei muutu. Tosin kun kaasarin kansi on auki, niin säätö on helppo tarkista. Viritys osiossa on Jokari nimimerkin kirjoittama erittäin hyvä ohje DGV kaasarista.
Menestystä, kyllä se kuntoon tulee. Ei nämä niin myhkäisiä laitteita ole.
Jees, kiitoksia rohkaisusta ja neuvoista
Tulppien väri on ainakin hyvä, mutta kärkiväliä en ole katsonut kun tuossa on nelielektrodiset enkä ole ihan varma päteekö niihin samat säännöt. Normaalit tulpat on kyllä tarkoitus laittaa kunhan pääsen tuolla motonettiin asti ja kaasariin ehdin keskittymään luultavasti vasta ensi viikolla..
Kärjetön sytkäkin on tarkoitus hommata jossain vaiheessa, mutta nyt testailen vielä tuota vanhan mallin härveliä kun sain sen juuri äsken purettua, putsattua ja kasattuakin. Tosiaan laakeri siellä heilui, mutta kun sain sen irti ja omiin käsiini, oli se yhtä timmi kuin viime viikolla postissa tullut

Jäljistä päätellen tuota on joku aukonut aiemminkin ja jos oikein käsitin, laakerin kiinnitysruuvien alle tulevat joustavat aluslevyt (?) jotka siis pitävät laakerin paikallaan, olivat niin päin etteivät ne painaneet laakeria kunnolla alas. Käänsin levyt ja kiristin ruuvit niin eipäs heilunut enää
Keskipakopalikoiden jousia myös on joku väännellyt omin nokkinensa, ei näyttänyt oikein tehtaassa laitetuilta, nekin pitänee siis hommata jostain

Huomenna töiden jälkeen tökkään jakajan paikalleen ja savun hälvettyä tarkastetaan kytkennät.