Ford Escort 1.4 CL 5D -87

Tänne muut kulkupelit ja vehkeet, länsiautoista mopoihin.

Otsikointi vapaamuotoinen.
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Ford Escort 1.4 CL 5D -87

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Kuva

Joku voisi sanoa että alkoi vanha suola janottamaan, vuosien jälkeen tuli taas palattua vanhan fordin rattiin, näitäkin on joskus useampia ollut, niin escorttia, orionia kuin fiestaa..Tällaista 5-ovista ei kylläkään ole ollut, melko harvinaisia taitavat olla. Mikä lie näissäkin kiehtoo, noh, ensimmäinen auto oli toki Lada, mutta se vaihtui sitten tällaiseen escorttiin joskin farmari koriseen. Tämä kyseinen raksutin on viettänyt elämänsä pohjoiskarjalassa vanhan mummon autona, sittemmin harrastaja ostanut talteen ja pannut talliin seisomaan.. Alkuvuodesta otettu taas satunnaiseen käyttöön, jakohihna, vesipumppu ja kiristin oli vaihdettu helmikuussa 2015..

Mittarissa 77tkm, pitäisi olla toisella kierroksella vaan tiedäppä näistä :lol: Leimaa on pitkästi kevääseen, olikohan huhtikuun loppuun, halpakin oli :lol: Tietty halpuudellakin on syynsä, molemmat renkaat wanhoja ja huonoja, näitä saa toki halvalla.. Etupyöränlaakerit olivat finaalissa, vaihdettu uusiin.. Ruostetäpliä löytyy, näytetään näille dremeliä ja paikkamalia. Eikä näissä tietty mitään varusteitakaan ole, jollei kelloa sellaiseksi lasketa, mutta eipähän ole niin montaa hajoavaa osaakaan.. bensa- ja lämpömittarit tosin toimivat miten sattuu, täydelläkin tankilla voi bensamittari näyttää puolta tankkia ja lämpömittari ei näytä nousevan juuri lainkaan.. joskus sitten heräävät toimimaan molemmat kuten pitää ja yhtäaikaa.

Perushuollot tehty, sytytys säädetty, tyhjäkäynti säädetty, laturin hihna, tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi, pyörijä, mittariston polttimot, termostaatti, öljyt, suodatin, bensansuodatin ja ilmansuodatin uusittu.. niin ja pyyhkijänsulat myös, vanhat olivat oikein retromalliset, sadasta kohtaa pykineet kovat koppurat :lol:

Moottorina raksuttaa 1.4 cvh (considerable vibration and harshness) ja bensansyötöstä vastaa käsiryypyllinen weber, tähänkin alkaa jo taas tottua :D Alkuperäinen Fordin kasettimankkakin löytyi, tosin antenni oli poikki ja vain yksi orkkiskaiutin oli kytkettynä eli monokohinaa vain tarjolla :lol:

Katsotaan millaista riemua vaiko harmia tämä tarjoaa, jos ei muuta niin saahan tästä romutuspalkkion jos uuteen vaihtaa :lol:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Ford Escort 1.4 CL 5D -87

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Hieno peli.. mittarikin voi pitää paikkansa jos mummolla ollut uudesta.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Ford Escort 1.4 CL 5D -87

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Hyvä Mikko,kun on laitettu kuntoon myyt pois :lol:
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Ford Escort 1.4 CL 5D -87

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Jaska HKI kirjoitti:Hyvä Mikko,kun on laitettu kuntoon myyt pois :lol:
Paljonko maksat? :lol:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Ford Escort 1.4 CL 5D -87

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Takavuosina näitä oli paljon, varsinkin 90-luvun alkupuolella tuolla Riihimäen suunnassa kun siellä oli Ford liike. Enää ei ole paljoa noita näkynyt.

Lienee hyvä harrastepeli, halpoja kilometrejä.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1986
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Re: Ford Escort 1.4 CL 5D -87

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Hieno S-kortti, onko mätä mistään?
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: Ford Escort 1.4 CL 5D -87

Viesti Kirjoittaja Mara »

Näkemättä helmojen takapäät, takajalkatilojen takareunat ja mahdollisesti takakaaret.
-Ja takarunkopalkit ja ovien alareunat. Takatukivarret varauksin. :lol:
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ford Escort 1.4 CL 5D -87

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Vanja-eno kirjoitti:Hieno S-kortti, onko mätä mistään?
Tästä tuli mieleen juttu kun oltiin kurssilla Helsingissä joskus 2000 luvun alussa? Illalla mentiin paikalliseen Rossoon syömään ja kun tarjoilia oli kysynyt kaverilta tilauksen kysyi vielä että onko teillä eskortti? Kaveri katsoi tarjoiliaa hölmön näköisenä ja totes"ei mulla on Mersu".
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Ford Escort 1.4 CL 5D -87

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Mara kirjoitti:Näkemättä helmojen takapäät, takajalkatilojen takareunat ja mahdollisesti takakaaret.
-Ja takarunkopalkit ja ovien alareunat. Takatukivarret varauksin. :lol:
Helmojen takapäät hitsattu edelliselle leimalle, takarunkopalkki oikealta check :lol:

Vasemmalla alapallo ja yksi tukivarren pusla entinen, oikealla vetonivelessä väljää, lämppärin kenno lorottelee apparin jalkatilaan, lämppäristä 1-asento pimeänä, onhan noita ominaisuuksia näissäkin :lol: Toki kuuluu vuosimalliin ja hintaluokkaan :lol:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Ford Escort 1.4 CL 5D -87

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Vasemmalle eteen vaihdettu alatukivarsi, näihin ei pelkkää alapalloa saakkaan.. Vanhasta alapallosta oli suojakumi murusina sekä kallistuksenvakaajan molemmat puslat entiset.. Eipä enää tunnu väljyyttä pyörässä. Uusi lämppärin kenno hankittu, helppo vaihtaa, letkut irti konehuoneen puolelta, sisältä lämmityslaitteesta 2 ruuvia irti ja kenno on kädessä. Molemmat rengassarjat uusittu, 2 sarjaa uusia 13" nordmaneja töineen tuli halvemmaksi kuin pelkät edelliset 15" nokian nastat :shock:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
juippi11
Viestit: 665
Liittynyt: 21.5.2012 19:47

Re: Ford Escort 1.4 CL 5D -87

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

En tiedä tuosta 1,4 koneesta, mutta iänikuinen 1,3 Valencia oli melko sitkeähenkinen peli tuossa kopassa. Eno ajoi sellaisella kilometrilukemista 200 tkm (tai siinä 0tkm kun ei ole miljoonamittaria) lukemaan 550 tkm vaihtamatta kertaakaan öljyä.. Tai niin ainakin väitti. Kone söi aina sen verran öljyä että vaihtuminen hoitui siinä samalla. Varmaan melkoiset sakat olleet öljypohjassa. Auto levisi lopultakin muistaakseni jostain muualta kuin koneesta, olikohan vaihteisto mikä petti.
metrinen

Re: Ford Escort 1.4 CL 5D -87

Viesti Kirjoittaja metrinen »

Hei!
Löysin niin hienon foorumin, että rekisteröidyin.

Aiheen mukainen kulkine on minullakin. Odottamassa museoikää.
Lukkiutumattomilla jarruilla (alb) ,120th ajettu. Ei talviajoa -95 jälkeen. Alkuper.rs-aluvanteilla.

Kyllä on 4- koppa Eskortit katukuvassa vähentynyt kovasti, ei ihan jokapäivä näe.
(Jälkeepäin tullu mieleen, olisipa silloin 80-luvulla rahat riittänyt RS turboon.)
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Ford Escort 1.4 CL 5D -87

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Lämppärin kenno vaihdettu. Kuskin ikkunaveivistä jäi nupin puolikas käteen.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
voimasika
Lada kerhon jäsen
Viestit: 251
Liittynyt: 21.10.2014 9:15
Paikkakunta: Töysä

Re: Ford Escort 1.4 CL 5D -87

Viesti Kirjoittaja voimasika »

mikko853 kirjoitti:Lämppärin kenno vaihdettu.
Oliko tähän vielä helppo vaihtaa?

Joskus töissä vaihdoin uudempi koppaseen ja se oli kyllä tuskaa, taisin loppuviimein joutua irroittamaan koko kojelaudan että kenno sopi kääntymään pois paikoiltaan.
Lada 2107 1300S -91
Lada 112 1.5 16V -03
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Ford Escort 1.4 CL 5D -87

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

voimasika kirjoitti:
mikko853 kirjoitti:Lämppärin kenno vaihdettu.
Oliko tähän vielä helppo vaihtaa?

Joskus töissä vaihdoin uudempi koppaseen ja se oli kyllä tuskaa, taisin loppuviimein joutua irroittamaan koko kojelaudan että kenno sopi kääntymään pois paikoiltaan.
Helppo oli. Konehuoneen puolelta letkut irti kennosta, läpiviennistä 2 ruuvia irti, laski lämmityslaitetta alemmas irroittamalla 2 mutteria, avasi kaksi ruuvia ja kenno oli kädessä.. :)

Eilen oli iltamyöhään lasit aivan huurussa kun piti liikkeelle lähteä ja huomasin ettei takalasinlämmitin pelaa lainkaan, katkaisijaan syttyi kyllä merkkivalo. Tänään sitten katselin tuota niin maadoituspiste oli ihan hapettunut, putsasin ja kävin testaamassa, hyvin pelaa jokainen lanka :)

Seuraava remonttikohde on tuo apparin vetonivel joka paukkuu jo melkoisesti.. Koskaan ei ole moista tullut vaihdettua mutta tekemällä oppii? :lol:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Vastaa Viestiin