0 euron voittaja - Peugeot 406 "Leijonakuningas"
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
0 euron voittaja - Peugeot 406 "Leijonakuningas"
405 Peugeot kun on suurella vaivalla myyty, niin tuli palattua taas voittajana itseään mainostavan merkin pariin ja hain 406:sen. Ja tähänastisista autohankinnoista tavallaan halvin, kun ihan ilmaiseksi sai hakea pois, tosin 20 euroa meni trailerivuokraan + polttoaineet päälle.
- vuosimalli 2001
- tilafarmari
- ajettu 330 000 km
- seissyt vuoden pressukatoksessa poissa liikenteestä
- leima mennyt vanhaksi aikaa sitten
- jarruremonttia vaille
- venttiilikopantiiviste vuotaa
- ei käynnisty (ajonestovirhettä herjaa ajotietokoneen näytöllä)
- hyvä kori (galvanoitu, ei ruosteita näkyvissä)
- kesärenkaat sakkokunnossa, talvirenkaista ei vielä tietoa
- hieman ummehtunut haju sisällä ja tuhkakupin sisällöstä päätellen todellakin tupakoitui
On toden totta viheliäinen ajonesto keksitty, kun akun irroittamisen jälkeen on merkkikorjaamokeikan paikka. Edelliselle omistajalle oli näin käynyt jo kerran. Ilmeisesti voisi netistä lukemani perusteella ehkä välttää niin, että akun irroittaa vasta muutaman minuutin jälkeen moottorin sammutuksen jälkeen ja akun takaisin kytkemisen jälkeen pitää odottaa 15-20 min, aukaista sähköikkunat, kytkeä muutamaksi minuuksi sytytysvirta päälle ja vasta sitten startata. Kaikkea sitä on. Lisäksi ajoneston uudelleen koodaamiseen vaaditaan koodi, joka on auton mukana tulleessa luottokortin näköisessä Peugeot-kortissa, mitä ei saisi hukata. Ja hukassahan se on. Merkkihuollossa kyllä pystyvät koodin selvittämään tehtaalta. Pitää kokeilla, suostuvatko selvittämään sitä ilman, että autoa hinataan heille ja koodautetaan ajonesto uudelleen - itsellänihän on se kalli monimerkkitesteri, millä homma onnistunee kyllä, mutta vaatii myös tuota koodia. Katsellaan, mitä tuleman pitää.
Auton edellinen omistaja oli jättänyt auton äitinsä luo säilytykseen, kun ei ollut halunnut leimalle alkaa kallista jarruremonttia teettämään, ja siihenhän auto oli sitten jäänyt vuodeksi, kunnes vihdoin oli saatava äkkiä pihasta pois. Hyvä sauma itsellä, kun sain järjestymään noudon lähes välittömästi. Nyt sitten tutkitaan, josko tästä vielä ajoauton tekisin. TM ylistää ajettavuutta ja tiloja, joten ei mikään huono hankinta sen puoleen.
- vuosimalli 2001
- tilafarmari
- ajettu 330 000 km
- seissyt vuoden pressukatoksessa poissa liikenteestä
- leima mennyt vanhaksi aikaa sitten
- jarruremonttia vaille
- venttiilikopantiiviste vuotaa
- ei käynnisty (ajonestovirhettä herjaa ajotietokoneen näytöllä)
- hyvä kori (galvanoitu, ei ruosteita näkyvissä)
- kesärenkaat sakkokunnossa, talvirenkaista ei vielä tietoa
- hieman ummehtunut haju sisällä ja tuhkakupin sisällöstä päätellen todellakin tupakoitui
On toden totta viheliäinen ajonesto keksitty, kun akun irroittamisen jälkeen on merkkikorjaamokeikan paikka. Edelliselle omistajalle oli näin käynyt jo kerran. Ilmeisesti voisi netistä lukemani perusteella ehkä välttää niin, että akun irroittaa vasta muutaman minuutin jälkeen moottorin sammutuksen jälkeen ja akun takaisin kytkemisen jälkeen pitää odottaa 15-20 min, aukaista sähköikkunat, kytkeä muutamaksi minuuksi sytytysvirta päälle ja vasta sitten startata. Kaikkea sitä on. Lisäksi ajoneston uudelleen koodaamiseen vaaditaan koodi, joka on auton mukana tulleessa luottokortin näköisessä Peugeot-kortissa, mitä ei saisi hukata. Ja hukassahan se on. Merkkihuollossa kyllä pystyvät koodin selvittämään tehtaalta. Pitää kokeilla, suostuvatko selvittämään sitä ilman, että autoa hinataan heille ja koodautetaan ajonesto uudelleen - itsellänihän on se kalli monimerkkitesteri, millä homma onnistunee kyllä, mutta vaatii myös tuota koodia. Katsellaan, mitä tuleman pitää.
Auton edellinen omistaja oli jättänyt auton äitinsä luo säilytykseen, kun ei ollut halunnut leimalle alkaa kallista jarruremonttia teettämään, ja siihenhän auto oli sitten jäänyt vuodeksi, kunnes vihdoin oli saatava äkkiä pihasta pois. Hyvä sauma itsellä, kun sain järjestymään noudon lähes välittömästi. Nyt sitten tutkitaan, josko tästä vielä ajoauton tekisin. TM ylistää ajettavuutta ja tiloja, joten ei mikään huono hankinta sen puoleen.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: 0 euron voittaja - Peugeot 406 "Leijonakuningas"
Eikö lähde tulille siten että akunkenkä irti, odotellaan jonkin aikaa. Akunkenkä takaisin ja heti starttia.
Tutulla oli tuommoinen 406 ja siinä piti välillä tehdä edellämainittu toimenpide. Sitten hän kyllästyi ja vaihtoi auton pois.
En kyllä muista herjasiko ajonestoa vai mikä oli
Tutulla oli tuommoinen 406 ja siinä piti välillä tehdä edellämainittu toimenpide. Sitten hän kyllästyi ja vaihtoi auton pois.
En kyllä muista herjasiko ajonestoa vai mikä oli
Re: 0 euron voittaja - Peugeot 406 "Leijonakuningas"
ja vielä sen verran etteihän tuo ole sillä näppäiltävällä ajonestolla oleva malli?
Jos on niin näppäimistö löytynee ratin vasemmalta puolelta jostain käännettävän läpän alta
Vieläkin muistan koodin, 2858 että sai auton käyntiin. Ja siitä on jo 10 vuotta aikaa kun olen tuollaisella näppäiltävällä 406:lla ajanut
Jos on niin näppäimistö löytynee ratin vasemmalta puolelta jostain käännettävän läpän alta
Vieläkin muistan koodin, 2858 että sai auton käyntiin. Ja siitä on jo 10 vuotta aikaa kun olen tuollaisella näppäiltävällä 406:lla ajanut
Re: 0 euron voittaja - Peugeot 406 "Leijonakuningas"
Ei tosiaan ole näppäiltävää mallia ajonesto enää tässävuosimallissa ja akunkengän kanssa eri temppuja kokeiltu, tosiaan tässä yksilössä on tyypillistä, että ollut aiemminkin merkkihuollon paikka, kun ajonestohäiriö iskenyt päälle. Tosiaan jos akun irroittaa, järjestelmä unohtaa avaimet ja ne on ohjelmoitava uudelleen. Ei ole ihan puhdas yksilövikakaan, kun Internetistä luin, että homma on käynyt usealle muullekin, jopa kotimaisella Peugeot-foorumillakin. Merkkihuollosta kun asiaa kysyi, niin vastaus sama. Täytyy tosiaan huomenna käydä kyselemässä, jos selvittäisivät ja antaisivat sen koodin niin, että pääsisin omalla testerillä kokeielmaan avainten uudelleenohjelmointia ennen kuin pulitan merkkihuollon taksan hommasta ja hinaan auton 40 km päähän. Tulisi siiinä taas ilmaiselle autolle turhan paljon pisähintaa. Huomasin huoltokirjasta, että pitäisi tähänkin jo jakohihna vaihtaa 10 000 km sisällä, voisi thdä kyllä vaihdon jo hetikin samalla, kun tekee katsastukseen vaadittavat korjaukset, jos eivät osat olisi yhtä kalliit kuin Mitsubishin Carismaan hetki sitten.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: 0 euron voittaja - Peugeot 406 "Leijonakuningas"
Kuvia ja mielenkiintoisia kokemuksia odotellen.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: 0 euron voittaja - Peugeot 406 "Leijonakuningas"
Liittyhän Peugeot Ladaankin sen verran, että vuosia sitten eräs Mikko (ei 853) kertoi ostaneensa Lada 111:sen Peugeot-liikkeestä ja jopa ottaneensa hyödyn "Leijonatakuusta" vaihdattamalla autoon vaihteistoöljyt takkuavan vitosvaihteen vuoksi. Takuu tietysti nimensä mukaan tarkoitettu Peugeoteille, mutta näemmä oli sitten yhteensopiva Ladankin kanssa. Nimi "Leijonakuningas" tulee TM:n testiartikkelista. Tänään tarkoituksena olisi käydä merkkihuollossa keskustelemassa siitä ajoneston ohjelmointikoodista.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: 0 euron voittaja - Peugeot 406 "Leijonakuningas"
Eipä onnistunut monimerkkitesterilläni uudelleenohjelmoida avaimia, tarvittavan koodin sain Peugeot-huollosta kyllä. Eli on vielä auto vietävä kärryllä merkkihuoltoon. Nyt on työnnetty nosturille, jotta pääsen jossain vaiheessa tutkimaan, mitkä kaikki jarruosat pitää ostaa uudet, takalevyt voi vielä saada sorvaamalla ihan hyviksi, mutta edessä vähän huonompi tilanne. Lisäksi toisesta käsijarrukengäst tuntuu olevan hihna irti (on semmoinen systeemi kuin mm. Opelissakin, että levyn takana pieni jarrurumpu käsijarrulle). Eilen meni aikaa kaverin Skodan jakohihnanvaihdossa, niin ei ehtinyt Peugeotille tekemään yhtään mitään.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: 0 euron voittaja - Peugeot 406 "Leijonakuningas"
Tänään tuli purettua jarrut auki, oli edellinen remontti ollut aika toisaikaista, takajarrut käsijarrun osalta aivan väärin kasattu. Sitten oli vielä vaihdettu uusi levykin, mutta vain oikealle puolelle taakse. Tuolta puolelta oli myös jarrusylinterin suojakumi lähtenyt irti ja mäntä ruostunut kiinni, selvittelin varaosahintoja ja yli satasen maksaa uusi satula - yritetään vielä korjata vanha. Ostin tänään jo kasan osia: raidetangonpää vasemmalle ja jarrupalat kaikkiin nurkkiin. Jätetään vielä jakopää tekemättä, kun tuli sitten ostettua yksi auto tänään lisää, niin minimoidaan Peugeotin kuluja.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: 0 euron voittaja - Peugeot 406 "Leijonakuningas"
Täytyi ostaa vielä toinen etupyöränlaakeri ja käsijarruvaijerit. Lisäksi koska renkaat ovat lähes sakkokunnossa, ostin CR-Renkaalta 220€ hintaan koko kierroksen, täytyy vaihtaa alle ja tasapainottaa jossain myöhemmin, vaikkapa Peugeotin korjaamolla,kun tämä menee ennen katsastusta sinne ajoneston uudelleenkoodaukseen. Kunhan nyt kesälomapäivät riittäisivät, että ehtisin saada takajarrutkin kuntoon, etupään tilanne on ok. Tosin on toinen pyörännapa sitä laakerinvaihtoa varten vielä irroitettava.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: 0 euron voittaja - Peugeot 406 "Leijonakuningas"
Jarrut kunnossa, laakeria vähän kiristetty, vaihdetaan paremmalla ajalla, raidetangonpää vaihdettu sekä renkaat. Tosin CR-Renkaalta tuli kyllä otettua liian matalat renkaat tähän, nuori mies väitti siellä, että kelpaisivat, mutta eipä taida kantavuus riittää. Pitäis olla 195/65/15, ja nämä ovat nyt sitten 195/55/15... 205/50/15 on ilmeisesti myös hyväksyttävä koko. Katsastusmiehestä sitten varmaan vähän kiinni, hyväksyykö. Auto jäi nyt Peugeot-korjaamolle, jotta ajoneston saisi pois ja moottorin käyntiin. Kiirettähän ei ole, soittelevat sitten, kun ovat saaneet käyntikuntoon.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: 0 euron voittaja - Peugeot 406 "Leijonakuningas"
Kolmisen kuukautta on tainnut Peugeot -voittaja seistä ei kiireisenä projektina merkkihuollossa. Tänään vihdoin jotain tapahtui: vika löytyi ja tilaukseen lähti kallis uusi sulakerasia, Samaroiden tapaan näemmä tyyppivikana näissä ranskalaisissakin. On niin kallis, että saan korjaamon sisäänostohintaan, mutta on silti 320 euroa. :Z Toivotaan, ettei tämän lisäksi tarvitsisi lisäinvestointeja leimalle. Nythän on uusien jarrujen kanssa vain seissyt kuukausikaupalla pihalla, joten on pieni mahdollisuus, etteivät tasaisesti enää leimalla pidäkään. On myös ääntävä laakeri vielä vaihtamatta, mutta välyksen puolesta pitäisi katsastuksessa kelvata.
Iloisena yllätyksenä oli, että sain autoon ihan kelvolliset talvirenkaat alkuperäiseltä omistajalta. Pelkäsin, että olisivat kesärenkaiden lailla sakkokunnossa.
Vaikea päättää, mitä tällä autolla tekee. Ostaja olisi tiedossa, mutta taitaa tulla korjaus nyt kalliimaksi, mitä tästä on valmis maksamaan.
Iloisena yllätyksenä oli, että sain autoon ihan kelvolliset talvirenkaat alkuperäiseltä omistajalta. Pelkäsin, että olisivat kesärenkaiden lailla sakkokunnossa.
Vaikea päättää, mitä tällä autolla tekee. Ostaja olisi tiedossa, mutta taitaa tulla korjaus nyt kalliimaksi, mitä tästä on valmis maksamaan.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: 0 euron voittaja - Peugeot 406 "Leijonakuningas"
Voittaja käy nyt konetilan sulakerasiassa olevan hyppylangan turvin, täytyy releviritys tehdä ennen katsastusta, muuten moottorinohjaimelle menee käyttöjännite aina akun ollessa kiinni ja tämähän syö akkua aivan turhaan. En siis ostanut kallista sulakerasiaa. Katsastusta varten täytyy vaihtaa se pyöränlaakeri sekä yksi pallonivel vielä. Siirtokilvillä hain auton kotiin tänään, kostean sään ja monen kuukauden korjaamon pihassa taivasalla lähes tankki tyhjänä seisomisen seurauksena esiintyi pientä nykimistä (tuttu ilmiö myös taannoisesta 405:sesta, nykyisellä omistajalla nykyminen hukkui kokonaan, kun oli tarpeeksi ajanut ja pitää tankkia täydempänä, ettei kondensoidu vettä). Hyvin päästiin kotiin ja ihan tukevahan tämä on ajaa. Varusteluakin löytyy: on jopa automaattiset tuulilasinpyyhkijät. Huomenna ajelen tämän töiden jälkeen pajalle ja täytyy alkaa laakeriprojekti ja sitten hommata myös se pallonivel. Korjaamolta saatu hyväksytyt päästö- ja OBD-paperit, eli katsastuksen pitäisi aika varmasti mennä läpi, kun saan nuo kaksi remonttia tehdyksi. Jarruthan tuli korjattua jo kesällä, toki seisonta ei ole tehnyt hyvää, mutta tässähän ajossa vetristyvät.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: 0 euron voittaja - Peugeot 406 "Leijonakuningas"
Aiheeseen sopiva tarrakin olisi myynnissä: http://www.antikvariaatti.net/product.php?id=298327
Pitänee ostaa, jos saan leimalta läpi.
Pitänee ostaa, jos saan leimalta läpi.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: 0 euron voittaja - Peugeot 406 "Leijonakuningas"
Tänään kävin ostamassa uuden alapallonivelen sekä ruiskusuutinten puhdistusainetta. Tankkasin tankin myös ihan täyteen lisättyäni myrkyn sinne (purkin mukaan erittäin vaarallista ainetta, kuolee jos sitä juo
). Ilmeisesti myrkyllä oli tehoakin, kun eilen esiintynyttä pientä nykimistä ei enää ollut. Tosin jossain vaiheessa matkaa syttyi Mil-valo ja ajotietokone alkoi varoittelemaan saasteenestojärjestelmän viasta. Hallilla sitten katsoin, että vikakoodina katkos nelossylinterin ruiskutussuuttimen virtapiirissä.Ilmeisesti ohi menevä häiriö, kun auto kulki aivan hyvin ja kun hallissa starttasi uudelleen, ei enää vikavalokaan syttynyt. Aika näyttää, milloin ehtisi konttorille... Öljyt vielä vaihdettava, laakeri ja pallonivel vaihtuivat jo tänään. Pakoputken kannatinkumeissa myös vähän sanomista... Niin ja se relekytkentä tehtävä vielä moottorinohjauksen virransyöttöön.
Jos leimasta saa tämän läpi, niin on edessä vielä suurempi urakka jakohihnan vaihdon merkeissä. Sen jälkeen saattaakin sitten olla halpaa ja huoletonta ajoa (voisi tätä autoa käyttämällä säästää "parempia" näin talven suolakeleillä). Ajattevuus kyllä on erittäin hyvä ja tuntuvat talvirenkaatkin pitävän hyvin, pääsiväthän nämä jopa kärkisijoille viime talven TM-testissä. Ja edelleenhän myydään tätä samaa Goodyearin mallia, ei vielä auttamattomasti vanhentunut ole.
Jos leimasta saa tämän läpi, niin on edessä vielä suurempi urakka jakohihnan vaihdon merkeissä. Sen jälkeen saattaakin sitten olla halpaa ja huoletonta ajoa (voisi tätä autoa käyttämällä säästää "parempia" näin talven suolakeleillä). Ajattevuus kyllä on erittäin hyvä ja tuntuvat talvirenkaatkin pitävän hyvin, pääsiväthän nämä jopa kärkisijoille viime talven TM-testissä. Ja edelleenhän myydään tätä samaa Goodyearin mallia, ei vielä auttamattomasti vanhentunut ole.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: 0 euron voittaja - Peugeot 406 "Leijonakuningas"
0 euron auton hinta paisuu entisestään. Piti jo toissapivänä lähteä tarjoamaan leimalle, mutta nosturilta alas ajettaessa hukkui tyhjäkäynti. Tyhjäkäyntimoottori täysin hengetön, eikä putsauskaan auttanut. Varaosaliikkeestä hain uuden 59 eurolla, huomenna ehkä vaihtamaan ja leimalle yritystä. Ei pitäisi olla kyllä syytä, miksei katsastuksesta nyt läpi menisi.
Jakohihnahan menee sitten leiman jälkeen vaihtoon sekä moniurahihna kirisitmineen:nyt kiristin on vinossa ja hihna liukuu hiljalleen pois paikoiltaan. On taas asetettu paikoilleen, mutta ei tuossa varmasti pitkään pysy kiristimen vuoksi. Kuulemma tyypillistä tälle automallille tämäkin. Vaikka Peugeotin onnistuneimmaksi malliksi kehutaan, on insinöörityössä kyllä sanomista. Takajarrusylinterin kunnostus oli aika hankala homma, kumi sitä mulkkumaisinta mahdollista mallia, ja vastaava malli oli alapallonivelkin. Laakeri vaati 8 tonnia, että irtosi jne. Mutta hyvä tämä on ajaa, kun kaikki on kunnossa. Taitaa sitten jäädä itselle käyttöön toistaiseksi.
Jakohihnahan menee sitten leiman jälkeen vaihtoon sekä moniurahihna kirisitmineen:nyt kiristin on vinossa ja hihna liukuu hiljalleen pois paikoiltaan. On taas asetettu paikoilleen, mutta ei tuossa varmasti pitkään pysy kiristimen vuoksi. Kuulemma tyypillistä tälle automallille tämäkin. Vaikka Peugeotin onnistuneimmaksi malliksi kehutaan, on insinöörityössä kyllä sanomista. Takajarrusylinterin kunnostus oli aika hankala homma, kumi sitä mulkkumaisinta mahdollista mallia, ja vastaava malli oli alapallonivelkin. Laakeri vaati 8 tonnia, että irtosi jne. Mutta hyvä tämä on ajaa, kun kaikki on kunnossa. Taitaa sitten jäädä itselle käyttöön toistaiseksi.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT