miksi ladaa vihataan???

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
lada 1500s

miksi ladaa vihataan???

Viesti Kirjoittaja lada 1500s »

miksi kaikki vihaavat ladaa :?:
Misha

Viesti Kirjoittaja Misha »

Koska Ladat on vanhaa tekniikkaa, huonolla laadulla kasattuja ja usein rumassa kunnossa

-ja silti pystyvät samaan mitä sata kertaa kalliimmat autot.

hitsit sinuakin jos maksaisit Ladan verran rahaa kuukaudessa päästäksesi samasta paikasta A samaan paikkaan B mitä Ladistikin.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

-pihalla seisova Lada alentaa omistusosakkeiden arvoa.
-Venäjältä ei voi tulla mitään hyvää.
-se on tientukkona (psykologinen tientukko).
-se muistuttaa muille,että on olemassa vaihtoehto liikkumiseen
-Ladalla ajaminen kyseenalaistaa kulttamisen ja omistamisen oravanpyörää ja aiheuttaa katselijalleen henkisen morkkiksen,joka täytyy myöhemmin purkaa muihin :twisted:
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Jaska HKI kirjoitti:-pihalla seisova Lada alentaa omistusosakkeiden arvoa.
Kuinkakohan paljon on meidän taloyhtiössä hinnat laskeneet kun parkkipaikalla on yksi Lada ja kadunvarrella toinen? Molemmat ovat minun omistamia ja omistan puolet asunto-osakkeesta?
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
alfadatsun

Viesti Kirjoittaja alfadatsun »

Pitää sanoa etten voi tunnustaa vihaavani minkäänmerkin autoja tahi niiden kuljettajia automerkin vuoksi.
Jos jollain on vihaa tietynmerkkistä autoa kohtaan voin kyllä antaa parin
hyvän kallonkutistajan nimen :lol:
Viranomaisten ja lainlaatijoiden suhteen vihatilanne saattaakin sitten olla jo toinen,,,,,,,,,,,,,,
veli alexei
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Kyllä Ladan vihaamiseen taitaa liittyä aina jotain poliittista.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
alfadatsun

Viesti Kirjoittaja alfadatsun »

veli alexei kirjoitti:Kyllä Ladan vihaamiseen taitaa liittyä aina jotain poliittista.
Joo voit olla oikeassakin,itse olen vain jo elämänkokemuksellani oppinut
että kaikki me taatelintallaajat olemme vain ihmisiä sekä hyvine että
vähemmän hyvine ominaísuuksinemme.
Olet sitten oikealta,vasemmalta,kristitty tai mikä lienetkään kaikki me ollaan yhtä hyviä/huonoja.
Sellaista ei oo joka tänne jää ja olisi viisaampaa pelata tämä peli niin ettei jää jälkeenpäin harmittamaan.
Tällä puheellani lähinnä tarkoitan että oli autontekomaa missä tahansa
sen ei tulisi vaikuttaa mielipiteisiin/käyttäytymiseen kuljettajaa tai hänen'
kuljettamaa ajoneuvoa kohtaan.
(olipa syvällistä) :) :oops: 8)
R-J

Viesti Kirjoittaja R-J »

Joo, enpä tiedä tuosta omistusosakkeiden arvon alenemisesta. Edellisen omassa käytössäni olleen osakkeen kun myin pois, sain n. 40% enemmän kuin ostaessani maksoin, nykyisen asuntoni hinta on ostohetkestä noussut tutun välittäjän mukaan 30-35% ja molempien osakkeiden piha-alueella on lymyillyt Lada. Yöt tosin tallissa, mutta päivät pihalla kaikkien ihailtavana... :wink:
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Lada-Jussi

apua

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

kuinkahan matalalle mun muutenkin arvottoman asunnon arvo on laskenut kun Ladaa on piha täynnä? Onneksi sentään yksi mersu on tasoittamassa tilannetta, eikös mersu taas tuplaa arvon :roll: :shock: :wink: 8)
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
pena

Ladassa myös nostalgiaa

Viesti Kirjoittaja pena »

En sanoisi, että Ladaa yleensä vihataan. Lähinnä siihen suhtaudutaan tunteella - ja kiinnostuksella, etenkin, jos joku ostaa uuden Ladan.

Monilla nykyisillä neli-viiskymppisillä se tunne on lämmin ja vähän nostalginenkin, koska Lada on ollut perheen ensimmäinen auto ja sen autoistumisen ilmentymä.

Muistettakoon että parikymmentä suotta sitten Lada oli ostetuin automerkki.

Toisaalta kielteisessä suhtautumisessa on samaa kuin suhtautumisessa asuntovaunuihin teillä: Lada on muita halvempi, asuntovaunu on muita hitaampi. - Tosiasiahan on, että pienempää ja heikompaa kiusataan koulussakin.

Jos asunnon arvoa talon pysäköintipaikalla olevilla autoilla arvioi, niin paljon luotettavampi mittari on lähes loppuunkäytettyjen läntisten ja Kauko-Idän autojen osuus.
Lada - liikkumisväline ja osa elämänkatsomusta. - Se keltainen nappisilmä oli autojen auto...
ilkkaturunen

Viesti Kirjoittaja ilkkaturunen »

En tiedä kuinka monia hitsit mun Lada :roll:
Mutta mielestäni on sääli jos Ladoille tulee käymään sama kuin muille
(paskoille) itä-autoille. Sotakorvauksien jälkeen kun ukot vähä vaurastu niin joka pappa osti mopon, suomessa oli myynnissä kymmeniä mopo merkkejä. Vielä elintason noustessa autot yleistyi, mutta johtuen Suomen harjoittamasta vaihtokaupasta Neuvostoliiton kanssa ainoa (auto)
johon pienituloisella oli varaa oli Itä-auto. Olipa joskus aika "60-luku"
jolloin itä-autot oli ainoita joita sai ostaa osamaksulla. Nyt nämä itä-autot on tyystin kadonnut katukuvasta, mikä on mielestäni historiallisesti varsin ikävää :cry: Jopa mobilistien joukossa arvostetaan enemmän Hemmoo
joka tuo jonkun harvinaisuuden suomeen, harvinaisuuden jota ei ikinä ole edes suomessa uutena myyty. Surullista että nää samat "Mobilistit"
ei ole kiinnostunut taltioimaan itä-kalustoa, ellei kyseessä ole Zim tai Tsaika. Onhan se totta että Lada on armotta jäänyt jälkeen muiden auton valmistajien tuotekehityksestä :cry: Mutta pirun hauska sillä on ajaa, ja pikkasen provosoida pikku-kikkelien arvomaailmaa vastaan. :D :D
Riffa

Viesti Kirjoittaja Riffa »

Ei kaikki vihaa Ladaa.
Minä ainakin ole ylpeä omasta Ladastani. :D
Jankos

Ei ne kaikki vihaa.

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Kyllä täällä mun työpaikalla tuo mun 2103 sai jopa yllättävänkin suuren huomion ja nimenomaan positiivisen, vaikka 90% työntekijöistä on ylempiä toimihenkilöitä...

Tein töitä omassa työpisteessäni ja jatkuvasti porukka ramppas kyseleen että onko se sun lada nyt tuolla pihalla. Ja pari "ryhmää" halusi ohjatun tutustumisen... Kaikki antoivat positiivisen hyväksynnän. Ja löytyipä täältäkin porukasta pari "asiantuntijaa" jotka todellakin tiesi mitä varusteita tuon ikäisessä pitää olla (esim. flekti hihnalla vielä tuossa ja uudemmassa sähköinen).

Kaveri osti uuden 525 combibemun kesällä eikä ole tarvinnut muille esitellä :P
LamaAjanElvis

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

ja varsinkin nyt kun lumet sataa ja latalla hauskaa kahvaa heittelee tuolla raitilla, tyyppi joka on sijoittanut vectransa puskureihin ja vanteisiin koko elämänsä ei samaan pysty edes sillä tylsällä käsijarrulla ja saatta mutista itsekseen että mikä paska lada. mutta eipä tämmöstäkään tuskin paljoa täällä käy... enää. ja kyllä joitain ladoja katson itsekkin vähän vinoon esim joku nappis jolla olisi ollut hyvä tulevaisuus orkkiskunnossa, mutta onkin mattamusta teinituunattu riplake.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Honecker

Viesti Kirjoittaja Honecker »

No mä voin Renaultin ylimpänä ystävänä ja vankkumattomana relluistina vain lohduttaa, että hitsi sitä aika rankasti rapeista ranskalaisistakin yhä vieläkin. Mutta mä olen aina ajatellu asiaa siten, että jos ei kritiikkiä kestä, niin ei ole Renun arvoinen kuljettaja. Sama pätee kai ladisteihin?

Kaikki maailman sorretut automerkkinsä rakastajat, liittykää yhteen!
:P
Vastaa Viestiin