Kierrejousien väsyminen
Kierrejousien väsyminen
Olen tässä kevään kulmalla tuuminut, että josko vaihtaisi Lada Combiin koko kierroksen iskareita että kierrejousia. Iskarit menee ainakin varmuudella uusiksi, mutta lieneekö kellään käsitystä tahi kokemusta siitä että kuinka nopeesti etenkin etujouset alkaa väsyä? Auto on vuosimallia 1994 ja ajettu 120 000 km.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Kierrejousien väsyminen
Sanoisin ettei noin vähän ajettuun ja uuteen kannata jousia vaihtaa. Eteen nyt vielä voi mutta hyöty voi olla aika huomaamaton. Itsehän vaihdoin taakse combijouset ja perä nousi niin ylös että piti etsiä vanhat tilalle. Combijouset on myynnissä kyllä jos joku tahtoo.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Kierrejousien väsyminen
Vaihdan kierrejouset kun vaihdan iskarit neljännen kerran.
Re: Kierrejousien väsyminen
Ite taas sitä mieltä että kannattaa jo tuossa vaiheessa vaihtaa jouset. Vaikka kilometrejä ei loppuseltaan ole paljon niin paino on pikkuhiljaa tehnyt tehtävänsä. Nappiksella oli ajettu kutakuinkin tuon verran kun jouset vaihdoin joka nurkkaan niin maavara nousi huomattavasti. Kaverikin tuumasi että olet sitten tehny maasturin autosta. Oli jouset jo sen verran pääseet kuoleentuun. Tuosta aikaa jo reilun 13 vuotta eli jousilla ikää oli tuolloin jotain 13-14 vuotta. Viime keväänä vaihdoin taas jouset joka nurkkaan niin kummasti se näkyi taas maavarassa vaikka kilometrejä ei lähellekkään yhtäpaljon ollut kuin edellisessä vaihdossa mutta ikää oli saman verran. Paljon tietenkin vaikuttaa että minkälaisilla teillä ajelee. Itellä tulee paljon kilometrejä sorateillä ja huonoilla mettäteillä niin tuokin syö jousia nopeammin.
Jos nyt alkaa oleen jousilla sulla ikää sen 20 vuotta (olettaen että alkuperäiset) niin olisi jo ehkä aika vaihtaa. Eihän nuo loppuseltaan edes kalliit ole. Vaikuttaa ajettavuuteenkin aika paljon.
Jos nyt alkaa oleen jousilla sulla ikää sen 20 vuotta (olettaen että alkuperäiset) niin olisi jo ehkä aika vaihtaa. Eihän nuo loppuseltaan edes kalliit ole. Vaikuttaa ajettavuuteenkin aika paljon.
Taakse vaihdoin omaan ne motonetin kuormajouset ja perä kieltämättä on 80-luvun tyyliin sopiva eli korkealla mutta en silti kadu vaihtoa. Takapenkki täynnä tavaraa ja peräkontissa aggregaattia sun muuta tavaraa plus peräkärry niin ei paljoa laske perä alemmaksi.Flaiman kirjoitti:Itsehän vaihdoin taakse combijouset ja perä nousi niin ylös että piti etsiä vanhat tilalle. Combijouset on myynnissä kyllä jos joku tahtoo.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: Kierrejousien väsyminen
Eikös se ole mukavaa että auto madaltuu "itsestään", ei tarvitse rälläkällä katkoa niitä jousia.