Lada 110 16v kansi 8v tilalle?

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Samara TIC

Lada 110 16v kansi 8v tilalle?

Viesti Kirjoittaja Samara TIC »

Miten on, onko kukaan sovitellut tuota 16v kantta 8v kannen tilalle, elikkäs meneekö heittämällä? Ja jos ei niin mitä eroa?
turbo ic

Viesti Kirjoittaja turbo ic »

mulle ainakin sanottiin deltta autossa ettei kannet ole vaihtokelpoisia keskenään. eroja en osaa sanoa, ja 100% varmuudella en usko deltta auton sanaan...
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

turbo ic kirjoitti:mulle ainakin sanottiin deltta autossa ettei kannet ole vaihtokelpoisia keskenään. eroja en osaa sanoa, ja 100% varmuudella en usko deltta auton sanaan...
Maahantuojien lausunnot näistä asioista ovat yleensä poikkeuksetta EVVK-luokkaa, eli jos edes vaivautuvat yhtään tutkimaan, niin toteavat yhteensopivuuden kariutuvan siihen, että 16V koneen lohkolla on eri varaosanumero mitä 8V lohkolla.
Missään tapauksessa siis ei maahantuojan vastaukseen pidä luottaa.
Minulla ei ole tietoa sen kummemmin, mutta veikkaisin, että 16 venttiilinen voi vaatia erilaiset männät ainakin, jos kaikki muu sopisikin.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tätä on kysytty jo muutamaan kertaan aiemminkin.

ainakin kiinnityspisteet ja pultit on eri kuin 8-venttiilissä, se jo vaikeuttaa jonkin verran.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

16v 1,8L

Viesti Kirjoittaja foma »

Ehkä asiasta sivuun, mutta
http://auto99.ru/index.php?page=162

Ja kohta on lohko tulossa kootuna

http://auto99.ru/?page=146
84mm kampiakseli, kevyet kiertokanget, tilaustyönä tehdyt männät ja muuta pientä :P

Semmonen oli nami... :D

Samara TIC... kummonen tekniikka sul siin konepellin alla? Kuvia, tarinoita? onko tuo mäntien kesto ainoa ongelma?
Samara TIC

Viesti Kirjoittaja Samara TIC »

Jep, mulla on tossa pikkusen paranneltu kansi, kanget, ja kevensin nyt aavistuksen vauhtipyörästä. Ahtimena toimii jonkun a3 audin kkk-03 (korkeakierrosahdin) ja polttoaineen syötöstä huolehtii 1.8l gt kadetin ruiskuboksisetti sovitettuna ruiskusamaran imusarjaan. Välijäähdutin on jostain seat/volkswagen mallista, ahtoja on testattu yli 1.0bar, pudotettu 0.5bar ja männät näyttävät olevan heikoin lenkki tässä paketissa. Kanget näkyvät kestävän hyvin. Yli baarin paineilla on syytä harkita isonpaa syyläriä ja liekkirenkaita. Moottori kehitti jo vaparinakin mukavasti potkua pikku modifioinnilla. Tässä yritetään miettiä miten tuon paketin saisi toimimaan luotetttavasti ahdettuna jotta saa leiman paperiin ahtimelle. Tarkoitus on katsastaa vehje lakisääteisesti. Tiedossa saattaisi olla tuommonen 16v kansi ja ajattelin että jos riittää innostusta niin....jne.. :)
Ja tokihan tuosta on muutama kuva olemassa konepellin alta..muistoksi.
Samara TIC

Viesti Kirjoittaja Samara TIC »

Kansihan näyttää tuolla linkissä sopivan aikas hyvin...olisiko pultin reijät aavistuksen pienemmät...öljyn paluukin näyttää kulkevan kuten vanhassa lohkossa..

Hyvä linkki, kiitoksia.
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Samara TIC:lle

Viesti Kirjoittaja foma »

Onko ahdin kiinni alkuperäisessä pakosajassa vai olet tehnyt joku käärmepesä tilalle? Riittäkö samaran omat suuttimet noille tehoille?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: 16v 1,8L

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

foma kirjoitti:Ehkä asiasta sivuun, mutta
http://auto99.ru/index.php?page=162

Ja kohta on lohko tulossa kootuna

http://auto99.ru/?page=146
84mm kampiakseli, kevyet kiertokanget, tilaustyönä tehdyt männät ja muuta pientä :P

Semmonen oli nami... :D

Samara TIC... kummonen tekniikka sul siin konepellin alla? Kuvia, tarinoita? onko tuo mäntien kesto ainoa ongelma?
eikös toi linkissä oleva ole vain tilavuudeltaan suurennettu 16venttiilinen, aika paljon kaikkee viriä tohon laitettu :shock: itse ostaisin varmaan venäjältä suoraa valmiin 1,8 16v koneen, 1,6 16v olis jo ihan sarjatuotantokone.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Re: 16v 1,8L

Viesti Kirjoittaja foma »

Lada-Jussi...

Ymmärtäkseni tossa on otettu mallia tosta tehdasvalmisteisesta 1800cc moottorista. Linkin 1,8L moottoriin tarvitaan myös korkea paksuseinäinen lohko. Mahtaako olla sama kun tehdasvalisteisessa 1,8 moottorissa?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

äkkiseltään ei tosta oikein selviä toi alkuperä....
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Samara TIC

Pakosarjasta..

Viesti Kirjoittaja Samara TIC »

Onko ahdin kiinni alkuperäisessä pakosajassa vai olet tehnyt joku käärmepesä tilalle? Riittäkö samaran omat suuttimet noille tehoille?


Pakosarjaan on tehty välilaippa jossa ahdin lepää...tiedä sitten jos joskus myöhemmin käärmeenpesiä..

Omat suuttimet tuntuu riittävän miedoilla ahdoilla....autossahan ei saa olla leimalla edes 100hv:tä.. :oops:
samara88
Viestit: 252
Liittynyt: 19.3.2004 20:34
Paikkakunta: Syvänniemi, Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja samara88 »

Eräs koneistaja antoi seuraavan vinkin Samaran virittämistä ajatellen:
- Fiatin 1600 cc:n tasapäämännät, näihin täytyy sitten tehdä "kolot" venttiilien lautasille, tietysti tarve riippuu nokan jyrkkyydestä
- sanomattakin lienee selvää, että lohko on porattava näitä mäntiä varten
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver

Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

poraamisesta

Viesti Kirjoittaja foma »

samara88 kirjoitti:- sanomattakin lienee selvää, että lohko on porattava näitä mäntiä varten
Ei samarassa kyl kauheasti voi seinämästä ottaa. Äkkiä tulee lämpöongelmat ja halkeamat. Näin ainakin itse olen kuullut venäläisiltä foorumeilta. Olisko putkitus ratkaisu?
Vastaa Viestiin