Lada 110 16v kansi 8v tilalle?
Lada 110 16v kansi 8v tilalle?
Miten on, onko kukaan sovitellut tuota 16v kantta 8v kannen tilalle, elikkäs meneekö heittämällä? Ja jos ei niin mitä eroa?
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Maahantuojien lausunnot näistä asioista ovat yleensä poikkeuksetta EVVK-luokkaa, eli jos edes vaivautuvat yhtään tutkimaan, niin toteavat yhteensopivuuden kariutuvan siihen, että 16V koneen lohkolla on eri varaosanumero mitä 8V lohkolla.turbo ic kirjoitti:mulle ainakin sanottiin deltta autossa ettei kannet ole vaihtokelpoisia keskenään. eroja en osaa sanoa, ja 100% varmuudella en usko deltta auton sanaan...
Missään tapauksessa siis ei maahantuojan vastaukseen pidä luottaa.
Minulla ei ole tietoa sen kummemmin, mutta veikkaisin, että 16 venttiilinen voi vaatia erilaiset männät ainakin, jos kaikki muu sopisikin.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hmm
tätä on kysytty jo muutamaan kertaan aiemminkin.
ainakin kiinnityspisteet ja pultit on eri kuin 8-venttiilissä, se jo vaikeuttaa jonkin verran.
ainakin kiinnityspisteet ja pultit on eri kuin 8-venttiilissä, se jo vaikeuttaa jonkin verran.

16v 1,8L
Ehkä asiasta sivuun, mutta
http://auto99.ru/index.php?page=162
Ja kohta on lohko tulossa kootuna
http://auto99.ru/?page=146
84mm kampiakseli, kevyet kiertokanget, tilaustyönä tehdyt männät ja muuta pientä
Semmonen oli nami...
Samara TIC... kummonen tekniikka sul siin konepellin alla? Kuvia, tarinoita? onko tuo mäntien kesto ainoa ongelma?
http://auto99.ru/index.php?page=162
Ja kohta on lohko tulossa kootuna
http://auto99.ru/?page=146
84mm kampiakseli, kevyet kiertokanget, tilaustyönä tehdyt männät ja muuta pientä

Semmonen oli nami...

Samara TIC... kummonen tekniikka sul siin konepellin alla? Kuvia, tarinoita? onko tuo mäntien kesto ainoa ongelma?
Jep, mulla on tossa pikkusen paranneltu kansi, kanget, ja kevensin nyt aavistuksen vauhtipyörästä. Ahtimena toimii jonkun a3 audin kkk-03 (korkeakierrosahdin) ja polttoaineen syötöstä huolehtii 1.8l gt kadetin ruiskuboksisetti sovitettuna ruiskusamaran imusarjaan. Välijäähdutin on jostain seat/volkswagen mallista, ahtoja on testattu yli 1.0bar, pudotettu 0.5bar ja männät näyttävät olevan heikoin lenkki tässä paketissa. Kanget näkyvät kestävän hyvin. Yli baarin paineilla on syytä harkita isonpaa syyläriä ja liekkirenkaita. Moottori kehitti jo vaparinakin mukavasti potkua pikku modifioinnilla. Tässä yritetään miettiä miten tuon paketin saisi toimimaan luotetttavasti ahdettuna jotta saa leiman paperiin ahtimelle. Tarkoitus on katsastaa vehje lakisääteisesti. Tiedossa saattaisi olla tuommonen 16v kansi ja ajattelin että jos riittää innostusta niin....jne..
Ja tokihan tuosta on muutama kuva olemassa konepellin alta..muistoksi.

Ja tokihan tuosta on muutama kuva olemassa konepellin alta..muistoksi.
Samara TIC:lle
Onko ahdin kiinni alkuperäisessä pakosajassa vai olet tehnyt joku käärmepesä tilalle? Riittäkö samaran omat suuttimet noille tehoille?
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: 16v 1,8L
eikös toi linkissä oleva ole vain tilavuudeltaan suurennettu 16venttiilinen, aika paljon kaikkee viriä tohon laitettufoma kirjoitti:Ehkä asiasta sivuun, mutta
http://auto99.ru/index.php?page=162
Ja kohta on lohko tulossa kootuna
http://auto99.ru/?page=146
84mm kampiakseli, kevyet kiertokanget, tilaustyönä tehdyt männät ja muuta pientä![]()
Semmonen oli nami...
Samara TIC... kummonen tekniikka sul siin konepellin alla? Kuvia, tarinoita? onko tuo mäntien kesto ainoa ongelma?


Re: 16v 1,8L
Lada-Jussi...
Ymmärtäkseni tossa on otettu mallia tosta tehdasvalmisteisesta 1800cc moottorista. Linkin 1,8L moottoriin tarvitaan myös korkea paksuseinäinen lohko. Mahtaako olla sama kun tehdasvalisteisessa 1,8 moottorissa?
Ymmärtäkseni tossa on otettu mallia tosta tehdasvalmisteisesta 1800cc moottorista. Linkin 1,8L moottoriin tarvitaan myös korkea paksuseinäinen lohko. Mahtaako olla sama kun tehdasvalisteisessa 1,8 moottorissa?
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hmm
äkkiseltään ei tosta oikein selviä toi alkuperä....

Pakosarjasta..
Onko ahdin kiinni alkuperäisessä pakosajassa vai olet tehnyt joku käärmepesä tilalle? Riittäkö samaran omat suuttimet noille tehoille?
Pakosarjaan on tehty välilaippa jossa ahdin lepää...tiedä sitten jos joskus myöhemmin käärmeenpesiä..
Omat suuttimet tuntuu riittävän miedoilla ahdoilla....autossahan ei saa olla leimalla edes 100hv:tä..
Pakosarjaan on tehty välilaippa jossa ahdin lepää...tiedä sitten jos joskus myöhemmin käärmeenpesiä..
Omat suuttimet tuntuu riittävän miedoilla ahdoilla....autossahan ei saa olla leimalla edes 100hv:tä..

Eräs koneistaja antoi seuraavan vinkin Samaran virittämistä ajatellen:
- Fiatin 1600 cc:n tasapäämännät, näihin täytyy sitten tehdä "kolot" venttiilien lautasille, tietysti tarve riippuu nokan jyrkkyydestä
- sanomattakin lienee selvää, että lohko on porattava näitä mäntiä varten
- Fiatin 1600 cc:n tasapäämännät, näihin täytyy sitten tehdä "kolot" venttiilien lautasille, tietysti tarve riippuu nokan jyrkkyydestä
- sanomattakin lienee selvää, että lohko on porattava näitä mäntiä varten
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
poraamisesta
Ei samarassa kyl kauheasti voi seinämästä ottaa. Äkkiä tulee lämpöongelmat ja halkeamat. Näin ainakin itse olen kuullut venäläisiltä foorumeilta. Olisko putkitus ratkaisu?samara88 kirjoitti:- sanomattakin lienee selvää, että lohko on porattava näitä mäntiä varten