Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Joo sattu tämmönen juttu mulle tos kuukaus sitte:
Olin ajelamassa kotia raahesta. Eessä oli 6 autoa ja ensimmäisenä valkoinen wolskun pakettiauto. kaikki jonossa olijat varmaan luuli et kyseessä on siviili poliisit niinkuin minäkin. Eli ajettiin semmosta 100 vauhtia. Sit yhtäkkiä huomasin sivupeilistä sinisen mersun joka tuli takaa lähemmäs ja lähemmäs ja sit se varmari mersu lähtee ohittaa jonoo ja valehtelematta noin sadan metrin päässä tulee auto vastaan! Tämä tollo vaa pysyy vastaatulijoitten kaistalla eikä yritäkkään palata takas. Vastaantulijaki huomaa mersun ja vilkuttaa pitkiä hullun lailla...... Mersu sit viimetingassa huomaa et sieltä tuleeki auto! oho!!! ja ei ku siihen mun kylkeen alakaa tulee kii... Mä onneks huomasin tilanteen ja alkoin heti jarrutteleen... Kohta alako sora ropiseen lokasuojaan ja puskureitten välillä oli tuskin 20 senttiä. oli hiukka lähellä ettei oltu metässä. Mulla meni hermot ja näytin kaikkee kansainvälisii merkkejä mitä osasin... No joo sit se mersu lähti välittömästi ohitteleen lisää autoja ettei tarvi katella ladan keulaa vaikka komia onki... no mää alakoin sit härnää sitä oikeen urakalla ja ainako se ohitti jonku nii mää tulin perässä! kohta paku ja toinen auto käänty eestä johonki merijärvelle päin ja siinä oli sit enää kaks autoo ja mersu ja minä ja mun jälkeen muutama auto.
Sattu sit tuleen hyvä suora nii aattelin et nyt näytetään äijälle närhen munat ja eiku pienenmpää silimään ja kinnasin siihen mersun rinnalle ja keskari pystyyn ja kattelin siinä vähä aikaa mersu-äijän ilmeitä... Lämä pohjaaan ja menoks!!! sen jälkeen ei mersua näkyny.... Ukkoo tais saaja kunnon opetuksen... Mut rekkari on sitte YCU-887 muistaakseni Ei oo enää varma mut sinnepäin et jos näkyy jossain nii varmaan peilit lähtee!!!!!!!!
En tiiä mikä sille tuli mut varmaan sai jonki skitsokohtauksen ku näki ladan eessä... oppipahan kunnioittaan ladoja seuraavan kerran!
Väitän, ettei se, että kuski oli niin pöllö ja tyhmä, johdu siitä että sillä oli Mersu. Tommonen tampio saattaa löytyä yhtä hyvin minkä merkkisen auton ratista tahansa, kunhan biili on vaan aika uusi, tehokas ja kiihtyy hyvin. Emmehän me Ladailijatkaan tykkää siitä jos joku kirjottaa vaikka tyyliin:
... siellä oli sitten tien tukkona taas joku **tun Lada-kuski ja...
vaan toivoisimme kirjoitustapaa:
...siellä oli sitten tien tukkona taas joku etana jolta puuttui kaasujalka...
Enpä usko että ko. typerys kuski jatkoi ohittamistaan juuri sen takia että sattui ajamaan Ladan edessä. Hänhän oli jo paljastanut aikeensa ajaa nopeammin kuin muut ja ohittamisen este poistui (=se vastaantuleva auto), hän jatkoi vain valitsemallaan suunnitelmalla. Ko. kuski oli tod. näk. uppotunut ohittaessaan johonkin todella muuhun ettei tajunnut yrityksensa vaarallisuutta ja kun jatkoi menoaan, olikin varmasti hämmästynyt kun ajoit vierelle ja näytit keskaria... eihän hän voinut ymmärtää minkä takia teit niin... koska hän ei noteerannut sinua aiemminkaan millään lailla.
Nää jutut, että pakko päästä Ladasta ohi, tai ei sitten kestänyt ajaa lähellä Ladaa tms. kyllä enemmänkin nykyään syntyy meidän omassa päässä sillä me tiedämme ajavamme valtavirrasta poikkeavalla kulkuneuvolla. Väitän että näille kiireisille kanssa-autoilijoille olemme vain viheliäisiä tientukkoja vailla tarkempaa identiteettiä. Sad but true.
Ja tämähän on vain yksi näkökulma.
JA
Voisitko muuten vastata, että ihan OIKEASTI, mitä hyötyä oli omasta käytöksestäsi sen jälkeen kun se pölkkypää oli kiilannut eteesi...? Miksi sinun piti alentua tuon tollon kanssa samalle tasolle? Ja paljonko siitä on oikeasti hyötyä kun käyt hajottamassa sen mulkeron autoa?
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL * "Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Tämä Vanja-enohan puhuu ihan asiaa,on olemassa kusipäitä joille jokin
automerkki on kuin punainen vaate härälle.
Kuitenkin jos on tällainen luonne olisi syytä ehkä luovuttaa ajokortti takai-
sin viranomaisille ennenkuin ne sen itse takavarikoivat.
Omasta mielestäni osoittaa kypsyyttä olla provosoitumatta esim. edellä
esitetyssä tilanteessa(saattaisin itsekin tehdä samoja kostotoimenpiteitä)
ja laskea toi kuskin olemattoman Äo:n piikkiin sekä lotossa saatuun
ajokorttiin.
Ei autoilijat keskenään ole vihamiehiä,yhteistoiminnallahan tän homman tulisi sujua
Tämä Vanja-enohan puhuu ihan asiaa,on olemassa kusipäitä joille jokin
automerkki on kuin punainen vaate härälle.
Kuitenkin jos on tällainen luonne olisi syytä ehkä luovuttaa ajokortti takai-
sin viranomaisille ennenkuin ne sen itse takavarikoivat.
Omasta mielestäni osoittaa kypsyyttä olla provosoitumatta esim. edellä
esitetyssä tilanteessa(saattaisin itsekin tehdä samoja kostotoimenpiteitä)
ja laskea toi kuskin olemattoman Äo:n piikkiin sekä lotossa saatuun
ajokorttiin.
Ei autoilijat keskenään ole vihamiehiä,yhteistoiminnallahan tän homman tulisi sujua
Raahen vedessä taitaa olla jotain joka sekottaa pään...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL * "Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Tämä ei ihan tähän topic:iin istu mutta tuli mieleen että jokin vuosi sitten tietokirjailija Petteri Järvinen (http://www.pjoy.fi) laitteli sivuilleen rekisterinumeroita otsikolla: 'Varo näitä autoja'.
Tekstissä oli sitten kuvattu mitä mitäkin auto oli milloinkin tehnyt ja missä. Siellä oli kaahaamisia, kiilaamisia ym Etelä-Suomen juttuja.
Homma loppui kun julkisen sanan neuvosto käski PJ:tä sulkemaan ko. sivun. Rekkarin laittaminen oli kuulemma jonkinlainen julkinen solvaus.
veli alexei kirjoitti:Raahen vedessä taitaa olla jotain joka sekottaa pään...
Misäs välissä sää vettä kerkesit juoda?
,_,/ukka
Tyly kuitti. Mut vesihän se on mikä putketkin ruostuttaa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Samoilla linjoilla olen kuin Vanja-eno ja Alfasud. Se on voittaja, joka ei provosoidu öykkäröinnistä. Liikenne on aivan väärä paikka alkaa osoittamaan mieltään, vaikka olisikin tullut kaltoin kohdelluksi. Ärsyttäähän se toki, sen myönnän.
Vuosia sitten ajelin 1200 Combilla kaksikaistaisella tiellä. Oikeanpuoleinen kaista veti hitaammin ruuhka-aikana, koska siinä oli paljon oikealle kääntyjiä. Niinpä siirryin vasemmalle kaistalle ja ajoin sallittua kuuttakymppiä. Samaan aikaan siirtyi samalle kaistalle muutamia autoja takana päin vanha b-mallin Opel Kadett. Tämä kaveri ajoikin sitten sen verran kovaa, että saavutti minua nopeasti. Oikean puoleiselle kaistalle tuli tilaa, kun osa autoista kääntyi pois. Kadetti oli jo aivan takanani ja siirryin oikealle väistääksen tätä kiireistä kulkijaa ja ajattelin sitten siirtyä takaisin vasemmanpuoleiselle kaistalle. Aivan samaan aikaan siirtyi myös Opel oikealle puolelle. Kaverilla oli ilmeisesti aikomus ohittaa minut oikealta. Hän tulkitsi varmaankin väistämisyritykseni kiusanteoksi ja sitten alkoi tapahtua. Seuraavan kymmenen kilometrin matkalla hän yritti kiilata minut ojaan kolme kertaa. Tipakkaan välittämättä takana tulleesta rekasta. Opelissa oli kuskina nuori jätkä ja matkustajana pieni koira hattuhyllyllä. Minulla kyydissä vaimo ja alle kouluikäiset molemmat lapseni. Sain tosissani väistellä ja varoa tuota tuittupäätä ja kaikki vain pelkän äkkipikaistuksissa tehdyn väärän olettaman takia. Kyllä silloin keitti. Mieli olisi tehnyt ajaa päin ja mennä ensin vetämään sitä turpaan ja vasta sitten alkaa selvitellä asioita. Mutta en edes vilkutellut valoja enkä painanut äänimerkkiä. Mitä se olisi hyödyttänyt?
Mun isällä oli ennen sellainen pakkomielle, että kaikki ohittavat hänet vain siksi, että hän ajaa Skodalla. Ja sitten alkoi hirveä kaahaus ja näyttäminen, että minuahan ei ohitella. Onneksi hänellä on jo niin paljon ikää, että vauhti on hiljentynyt. Ei hän silti vieläkään mikään jononvetäjä ole.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Ei pitäisi provosoitua. Se voi käydä todella kalliiksi. Joku on sanonut: "Kun riitelet idiootin kanssa, pidä huoli, ettei hän tee samoin." Tienpäällä toisinaan näkee kaikenlaisia säheltäjiä, mutta helpoimalla pääsee, kun ei välitä asiasta. Ja kun taas kerran näkee tosi teiden omistajan, niin on syytä muistaa seuraava totuus: Ne jotka ajavat, kuin omistaisivat koko tien, omistavat harvoin edes autoa jolla ajavat.