VAZ-21093 - 1999 - Eurosamara - työajossa ollut harraste
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
VAZ-21093 - 1999 - Eurosamara - työajossa ollut harraste
Tällä autolla on oma topicinsa kokemusten arkistossa, mutta aloitetaanpa sitten uutta tarinaa tänne. Uudenkaupungin autotehtaalla valmistuneita Talboteja harrastaneena aloin kiinnostua Eurosamarasta 2011 keväällä, ja syksyllä tulikin sitten löydettyä huippukunnossa oleva yksilö Nastolasta: oli virheetön niin sisustan kuin maalipintansakin osalta, mittarissa oli muistaakseni 13000 km paikkeilla, myyjä oli sitä mieltä, että matkamittari olisi kerran mennyt ympäri ja toinen satatuhatta menossa. Huolto- ja ohjekirjaa hänellä ei autoon ollut. Myyjä oli ammattikuljettaja, jolla oli tapana vaihdella kakkosautoa usein, osti vain huippukuntoisia autoja tähänkin tehtävään. Avaimenperästä päätellen Eurosamara oli kiertänyt myös foorumilla puheena olleen Kuusaan Käyttöauton kanssa, myyjä oli teettänyt autoasentajakaverillaan venttiilien säädön (samalla venttiilikopan tiiviste vaihdettu) ja vaihteistoöljyn sekä jakopäänhihnan vaihdon. Auton hintapyynti oli muistaakseni 1100 euroa, eikä tuossa oikein tinkivaraa ollutkaan, mukaan tulivat vielä ihkauudet talvirenkaat (osoittautuivat sitten testihäviäjä-Daytoneiksi, jotka aikanaan myin pois mikko853:lle, kun en itse kestänyt niiden huonoja ominaisuuksia).
Ennen tämän koeajoa en ollut Ladaa koskaan ajanut, kyydissä olin kyllä ollut vanhemmassa Samarassa ja takavetoisissakin versioissa. Vaihdekeppi tuntui todella lyhyeltä ja itse vaihteet jäykiltä, voimansiirrosta kuului myös hieman ujeltavaa ääntä. Muuten auto tuntui hyvin toimivalta ja kaupat lyötiin lukkoon. Muistaakseni lähes välittömästi rekisteröidyin tänne Ladaboardille ja aloin kirjoitella kokemuksia. Pressa nosti heti esiin, ettei voimansiirron ujellus ole normaalia - sittemmin olen oppinut, että KYLLÄ ON - nimittäin sama ominaisuus on ollut kaikissa etuvetoisissa Ladoissani, myös vain ostettaessa 6000 km ajetussa 112:ssa. Myös autolehtien testeissä on mainittu voimansiirron kuuluminen ohjaamoon, ehkä äänieristyksessä on sitten hieman parantamisen varaa.
Eurosamara palveli minua uskollisesti työmatka-ajossa, talvella lämmityslaite osoittautui hieman tehottomaksi, mutta kyllä sillä pärjäsi. Asensin radion ja kiinalaisen kaukosäätöisen keskuslukituksen. Lisäksi heti oston jälkeen saamieni suositusten perusteella uusin tulpat ja niiden johdot. Aika pian oston jälkeen CE-valo välillä syttyi ja ilmoitti kaasuläpän asentotunnistimen vikaa, vaihdoin ko. osan. Vikakoodeista ei kuitenkaan täysin ole eroon päästy, eli alipainevuodosta muistaa edelleen auto muistuttaa: letkut on tutkittu ja imu- ja pakosarjan yhdistelmätiiviste vaihdettu. Katsastuksista on pompannut päästöistä pari kertaa: ensimmäisellä kerralla autoi jäähdytysnesteen lisääminen (vein auton entiselle Lada-korjaamolle, joka nykyään on erikoistunut Fordiin, ja siellä saivat tällä tempulla hyvät päästöarvot), toisella kertaa autolle ei tehty muuta kuin käytettiin moottori todella kuumaksi (tätä ennen oli kanssa pompannut siis konttorin mittauksessa). Foorumilta lukemani perusteella uusin lambdan ja kolmennalle kerralla, kun autoa käytin katsastuksessa, niin tuli erinomaiset päästöt - lambdassa siis lienee ollut vikaa - tosin nyt en ottanut päästötodistusta konttorilla, vaan korjaamolla etukäteen.
Eurosamara on yhä enemmän jäänyt vara-autoksi, kun muita menopelejä on ollut työmatkalla. Maalipinta ja sisusta ovat edelleen pysyneet siisteinä, paitsi omasta tyhmyydestäni johtuen sain konepeltiin yhden kohouman, josta maali on lohjennut (liian korkea akku ja ei-alkuperäinen miinuskenkä (ONNEKSI EI PLUS!) eiheuttivat akunkängän osumisen konepeltiin suljettaessa). Kiinalainen keskuslukitus ei enää toimi. Lidlin handsfree-laite oikosulki tupakansytyttimen ja sulatti johtoja ennen sulakkeen palamista viime keväänä. Tuon jälkeen auto on seissyit pois ajosta, kun en ole jaksanut/ehtinyt alkaa vaurioita korjaamaan. Akun laitoin eilen lataukseen, kun on seisonnan aikana päässyt melkein tyhjäksi. Katsastettava olisi huhtikuun puolessa välissä, joten on tarkoitus ottaa taas pian ajoon, jotta paikat vetristyvät ennen katsastusta.
Ennen tämän koeajoa en ollut Ladaa koskaan ajanut, kyydissä olin kyllä ollut vanhemmassa Samarassa ja takavetoisissakin versioissa. Vaihdekeppi tuntui todella lyhyeltä ja itse vaihteet jäykiltä, voimansiirrosta kuului myös hieman ujeltavaa ääntä. Muuten auto tuntui hyvin toimivalta ja kaupat lyötiin lukkoon. Muistaakseni lähes välittömästi rekisteröidyin tänne Ladaboardille ja aloin kirjoitella kokemuksia. Pressa nosti heti esiin, ettei voimansiirron ujellus ole normaalia - sittemmin olen oppinut, että KYLLÄ ON - nimittäin sama ominaisuus on ollut kaikissa etuvetoisissa Ladoissani, myös vain ostettaessa 6000 km ajetussa 112:ssa. Myös autolehtien testeissä on mainittu voimansiirron kuuluminen ohjaamoon, ehkä äänieristyksessä on sitten hieman parantamisen varaa.
Eurosamara palveli minua uskollisesti työmatka-ajossa, talvella lämmityslaite osoittautui hieman tehottomaksi, mutta kyllä sillä pärjäsi. Asensin radion ja kiinalaisen kaukosäätöisen keskuslukituksen. Lisäksi heti oston jälkeen saamieni suositusten perusteella uusin tulpat ja niiden johdot. Aika pian oston jälkeen CE-valo välillä syttyi ja ilmoitti kaasuläpän asentotunnistimen vikaa, vaihdoin ko. osan. Vikakoodeista ei kuitenkaan täysin ole eroon päästy, eli alipainevuodosta muistaa edelleen auto muistuttaa: letkut on tutkittu ja imu- ja pakosarjan yhdistelmätiiviste vaihdettu. Katsastuksista on pompannut päästöistä pari kertaa: ensimmäisellä kerralla autoi jäähdytysnesteen lisääminen (vein auton entiselle Lada-korjaamolle, joka nykyään on erikoistunut Fordiin, ja siellä saivat tällä tempulla hyvät päästöarvot), toisella kertaa autolle ei tehty muuta kuin käytettiin moottori todella kuumaksi (tätä ennen oli kanssa pompannut siis konttorin mittauksessa). Foorumilta lukemani perusteella uusin lambdan ja kolmennalle kerralla, kun autoa käytin katsastuksessa, niin tuli erinomaiset päästöt - lambdassa siis lienee ollut vikaa - tosin nyt en ottanut päästötodistusta konttorilla, vaan korjaamolla etukäteen.
Eurosamara on yhä enemmän jäänyt vara-autoksi, kun muita menopelejä on ollut työmatkalla. Maalipinta ja sisusta ovat edelleen pysyneet siisteinä, paitsi omasta tyhmyydestäni johtuen sain konepeltiin yhden kohouman, josta maali on lohjennut (liian korkea akku ja ei-alkuperäinen miinuskenkä (ONNEKSI EI PLUS!) eiheuttivat akunkängän osumisen konepeltiin suljettaessa). Kiinalainen keskuslukitus ei enää toimi. Lidlin handsfree-laite oikosulki tupakansytyttimen ja sulatti johtoja ennen sulakkeen palamista viime keväänä. Tuon jälkeen auto on seissyit pois ajosta, kun en ole jaksanut/ehtinyt alkaa vaurioita korjaamaan. Akun laitoin eilen lataukseen, kun on seisonnan aikana päässyt melkein tyhjäksi. Katsastettava olisi huhtikuun puolessa välissä, joten on tarkoitus ottaa taas pian ajoon, jotta paikat vetristyvät ennen katsastusta.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-21093 - 1999 - Eurosamara - työajossa ollut harraste
Pitkän seisonnan jälkeen latailin akuin ja käynnistin auton, ekalla yrittämällä pärähti hyvin käyntiin. Vasen takajarru oli jumissa, mutta vannetta kopistelemalla irtosi ja sain ajettua ulos tallista. Vähän pölyä on maalipintaan kertynyt ja hiiri käynyt vähän sotkemassa sisällä, ei onneksi ollut reikiä syönyt minnekään. Täytyy pestä auto ulkoa ja imuroida sisältä, voisi vähän verhoilunpesuainettakin käyttää. Sitten odottelemaan, että loputkin jäät tieltä sulavat, niin voi ottaa tämän käyttöön - katsastuksen viimeiseen mahdolliseen päivään on aikaa nyt kuukausi ja ajo tekee hyvää, että jarrut vetristyvät yms. Voisi vielä nosturillakin käyttää ja päästötodistuksen ottaa muualla kuin konttorilla. Ikävänä asiana CE-valo tietysti taas syttyi hetken käyttämisen jälkeen. Kun vielä löytäisi tuo alipainevuodon koodin aiheuttaja, niin olisi kaikki kunnossa. Tai yksi pätkä sähköjohtoa vaihdettava tupakansytyttimen yhteyteen lisäksi.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-21093 - 1999 - Eurosamara - työajossa ollut harraste
Saakos tuossa muuten se CE-valo palaa katsastuksessa?
Itselläkin on silleen, että kun lähtee kylmällä koneella liikkeelle, niin jos joutuu pysähtymään (tyhjäkäynnille) sen jälkeen piakkoin esim. liikennevaloissa, niin CE-valo syttyy. Mutta startatessa lämpimällä koneella, niin tyhjäkäynnillä CE-valo ei enää syty ollenkaan.
Itselläkin on silleen, että kun lähtee kylmällä koneella liikkeelle, niin jos joutuu pysähtymään (tyhjäkäynnille) sen jälkeen piakkoin esim. liikennevaloissa, niin CE-valo syttyy. Mutta startatessa lämpimällä koneella, niin tyhjäkäynnillä CE-valo ei enää syty ollenkaan.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: VAZ-21093 - 1999 - Eurosamara - työajossa ollut harraste
2000 ja vanhemmat ce-valo saa palaa, läpäisee katsastuksen mikäli päästöt ovat kunnossa.
Re: VAZ-21093 - 1999 - Eurosamara - työajossa ollut harraste
Saa tosiaan palaa ja on itsellä palanutkin, jopa silloin, kun päästömittaus on näyttänyt hyviä arvoja.samarai kirjoitti:Saakos tuossa muuten se CE-valo palaa katsastuksessa?
Oletko tarkistanut, mitä vikakoodia antaa?samarai kirjoitti: Itselläkin on silleen, että kun lähtee kylmällä koneella liikkeelle, niin jos joutuu pysähtymään (tyhjäkäynnille) sen jälkeen piakkoin esim. liikennevaloissa, niin CE-valo syttyy. Mutta startatessa lämpimällä koneella, niin tyhjäkäynnillä CE-valo ei enää syty ollenkaan.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-21093 - 1999 - Eurosamara - työajossa ollut harraste
Moi,
Minähän taisin lukea ne Samarain auton koodit. Ei siellä silloin 2 vuotta sitten ollut ainakaan aktiiviisia vikakoodeja. Imupuolen vuotoa oli joskus autossa ollut.
Minähän taisin lukea ne Samarain auton koodit. Ei siellä silloin 2 vuotta sitten ollut ainakaan aktiiviisia vikakoodeja. Imupuolen vuotoa oli joskus autossa ollut.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: VAZ-21093 - 1999 - Eurosamara - työajossa ollut harraste
Joo niinhän ne luettiin silloin Paippisissa, kiitos vielä Jouskalle siitä. Venttiilivuotohan tuossa oli joskus, varmaan siitä jäänyt se koodi. Se CE-valo tosiaan syttyy vaan kylmällä koneella tyhjäkäynnillä ja päästöt oli katsastuksessa tosi hyvät, joten se ei minua vaivaa mitenkään. Näin ollut nyt muutaman vuoden ajan, ensimmäiset n.15v. valo ei syttynyt kylmänäkään. Ei edes silloin kun se venttiili oli palanut.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: VAZ-21093 - 1999 - Eurosamara - työajossa ollut harraste
Tuli hiirien tekemät sotkut siivottua pois, imuroitua sisusta ja pestyä verhoilut puhdistusaineella ja höyrypesurilla. Vaihdoin paikoille ostamani Samara-logolla varustetut Bilteman mattoja paremmin istuvat uudet mallikohtaiset lattiamatot. Hyvin moottori käy, mutta Ce-valo syttyy, jos lähtee liikkeelle, paikallaan käy tyhjäkäyntiä ilman valon syttymistä ties kuinka kauan, moottorin kuormittaminen sytyttää valon heti. Otan auton taas liikennekäyttöön, on reilu pari viikkoa aikaa ajaa ennen katsastusta. Ensi viikolla sitten pajalle ja nosturille, putsailen jarrut ja tutkin, onko muuta korjattavaa ennen katsastuskonttorilla käyntiä.
Päästötesti pitää sopia myös jonnekin korjaamolle, etti historia toista itseään ja auto pomppaa konttorilla päästöistä.
Päästötesti pitää sopia myös jonnekin korjaamolle, etti historia toista itseään ja auto pomppaa konttorilla päästöistä.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-21093 - 1999 - Eurosamara - työajossa ollut harraste
Otettu tänään liikennekäyttöön, kävin ajamassakin vajaan 10 km lenkin, jonka jälkeen oli jo rahina pois jarruista ja suoraan kulki lukkojarrutuksss hiekalla. Jäähdytysnestettä sai taas lisätä useamman desin, jonnekin sitä ajan oloon hukkuu.CE-valo ei nyt temppuillut lainkaan, vaikka pitkään käytin tyhjäkäyntiäkin ja lähdin liikkeelle usampaan kertaan. Mittarivalot vielä pimeänä, yksi sulakekin puuttuu, niitä johtojen kärähtämisen jäljiltä jääneitä laittamattomia juttuja, pitää viikolla tutkia. Sulaneet johdot onneksi liittyivät vain tupakansytyttimeltä haaroitettuun radion johtosarjaan ja kiinalaiseen keskuslukitukseen. On varmaan vedttävä akulta asti ihan oma johtonsa radiolle ja mietittävä, otanko keskuslukitusta käyttöön, kun siinä oli jo muistaakseni aika paljon vikaakin.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-21093 - 1999 - Eurosamara - työajossa ollut harraste
Huomenna tarkoitus ajella työajoa relyt parisen sataa kilometriä ja käydä nosturilla tarkastuksessa ennen kuin katsastusta alan harkitsemaan. Tänään poistin kärähtäneet johdot, vaihdoin pari sulaketta, vedin radiolle uuden johdon akulta asti (5A sulake rasioituna konetilaan), lisäksi piti korjata pätkivä kuskin oven kaiutinjohto. Tuntuisi taas mittarivalotkin toimivan ja tupakansytytinkin, moottori käy todella kauniisti, eikä CE-valo vieläkään kiukuttele, mielenkiintoista. Katsotaan miten huomenna käy.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-21093 - 1999 - Eurosamara - työajossa ollut harraste
En ottanut jarruja auki, kun tuntuvat hyvin toimivan, samoin myös paineentasausventtiili. Käsijarruvaijeria tuli hieman kiristettyä. Turhaa välystä ei myöskään löydy mistään, mitä nyt vähän hammastangosta, mutta ei ole aiemminkaan katsastusta haitannut. Kuskin puolelta käsijarruvaijerin kiinnitys koriin on irronnut, mutta tuskin aiheuttaa toimenpiteitä: vaijeri on niin jäykkää, että pysyy kyllä paikoillaan muutenkin, kuoressa ihan pieni hankauma, mutta ei vielä haittaa toimintaa. Valojen korkeussäätökin vielä toimii ja suuntaukset kohdallaan. Yhdessä pakoputken kannatinkumissa on jo pientä halkeamaa, mutta ei ole lähellekään vielä poikki, täytyy vaihtaa jossain vaiheessa. Eiköhän tällä katsastukseen uskalla, mutta tuo päästöpuoli on aina se, mikä arveluttaa. Voisi perjantaina kokeilla, jos vaikka saisin päästötestin otettua jossain korjaamolla ennen konttorille menoa.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-21093 - 1999 - Eurosamara - työajossa ollut harraste
Reilut 4000 km tullut ajettua tällä edellisen katsastuksen jälkee ja tänään meni taas läpi ilman mitään ongelmia, toinen pakoputken kiinnikekumi on katkeamassa ja on hyvä vaihtaa jossain vaiheessa. Päästöt olivat erinomaiset, eli se lambdan vaihto on auttanut näihin ongelmiin, varmaankin ollut kaikissa aiemmissa katsastuksissa osasyyllinen liian korkeisiin päästöihin.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-21093 - 1999 - Eurosamara - työajossa ollut harraste
Paljon autoja = paljon kuluja, kun lasketaan käyttövero 200 euroa vuodessa + vakuutukset vielä vähän enemmän. Laitoin taas Eurosamaran liikennekäytöstä pois, kun on tullut Lada-puolella ajeltua tuolla 112:lla, joka kulutuksen puolesta on varsinainen säästöporsas. Vielä mietin, jätänkö 16v 112:sen myös liikennekäytöstä pois saman tien siihen asti, kun saan puskurin ja takaluukun siihen. Voisi toki sitä ennen ajaa pajalle ja hakea 8v version sieltä pois.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-21093 - 1999 - Eurosamara - työajossa ollut harraste
Noin kuukauden sisällä pitäisi tämäkin auto taas katsastuttaa. Toivotaan, että lumet sulavat tässä sitten sopivasti, niin ei tarvitse talvirenkaita vaihtaa alle. Pieni ongelma on tallissa tämän edessä oleva Talbot, joka ei enää käynnisty. Täytynee startilla nitkutella se pois tieltä, mutta tosiaan onneksi vielä reilu kuukausi aikaa katsastukseen.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-21093 - 1999 - Eurosamara - työajossa ollut harraste
25.4. mennessä täytyy katsastaa. Edessä tallissa on nyt käynnistymätön Talbot sekä VW-kupla, josta puuttuu akku. Huomenna olisi ainakin tarkoitus töiden jälkeen jaksaa hoitaa muut autot pois tieltä, että saisi Samaran ulos tallista ja ajoon. Onneksi ehtii vielä yli viikon ajelemaan ja käymään paikat läpi ennen katsastusta. Eipä edellisestä katsastuskerrasta ole taaskaan paljoa kilometrejä kertynyt, joten sen perusteella kaiken luulisi olevan kunnossa. Pitkä liikenteestä pois seisominen toki aiheuttaa omat ongelmansa.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT