Kun oikean puolen valojen, siis lähivalon & parkin sulakkeet palaa...
Ne paloivat viimeksi pari viikkoa sitten... Eikä jaksaisi umpimähkään lähtä vikaa ettimään, tai vaihtaa joka toinen viikko sulaketta...
Ja kun mittarien taustavalot ovat niitten takana, on kiva ajella kouluun aamulla, kun ei tiiä nopeudesta ku sunnilleen jotaan....
Viimeksi muokannut dJONY, 21.5.2007 23:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
Kannattaa tarkistaa ensin sulakerasia ettei siellä vaan ole mitään irrallista metallinpalaa(esim. palaneesta sulakkeesta irronnutta metallinpalasta )joka oikosulkee liikkuessaan vierekkäiset sulakkeet sillä seurauksella että toinen palaa.
Tietysti myös virtajohtimien eristys kannattaa tarkistaa ettei vaan ota maihin...
Tollanen ajoittainen vika on aina haastava ja mielenkiintoinen selvitettävä
Kyllä se vikapaikka sieltä löytyy kun vaan jaksat tutkia ja pähkäillä
Kertonet muillekin missä vika oli jahka paikallistat.
Samarassa ainakin on aika yleistä takavaloissa olevan piirilevyn (vihreä muovinpala) oikoset. Se kannattaa kyllä tarkastaa, jos takavaloihin liittyvä sulake poksahtelee tiheästi.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Kun laittaa hauenleuoilla varustetun merkkilampun palaneen sulakkeen tilalle,niin merkkilamppu palaa niin kauan kun piuha vetää maihin.Kun merkkilamppu sammuu on vika paikallistettu .
Homma menee näin:Sulakkeelle tuleva jännite syöttää lampun toista napaa.Toinen napa maadoittuu vikakohteeseen,jota etsitään.Kun merkkilamppu sammuu on vikakohta irtautunut korista ja vika on paikallistettu.
Jaska HKI kirjoitti:Kun laittaa hauenleuoilla varustetun merkkilampun palaneen sulakkeen tilalle,niin merkkilamppu palaa niin kauan kun piuha vetää maihin.Kun merkkilamppu sammuu on vika paikallistettu .
Homma menee näin:Sulakkeelle tuleva jännite syöttää lampun toista napaa.Toinen napa maadoittuu vikakohteeseen,jota etsitään.Kun merkkilamppu sammuu on vikakohta irtautunut korista ja vika on paikallistettu.
Tuota täytyypi kokeilla sitten kun sulake seuraavankerran palaa... Mutta onhan tuossa muitakin vaihtoehtoja, kuin tuo lamppu... Kun itellä on "vain" yleismittari millä voin mittaukset sun muut tutkimukset tehdä... Ja sillä on pärjättävä...
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
On muutenkin pätevä vehje se hauenleukalamppu (jos nyt ymmärsin oikein, eli kysymys on hauenleukaisella johdolla varustetusta sähkömeisselistä). Lisälaitteita asentaessa voi etsiä liittimien napoja, mihin tulee virta jatkuvasti, mihin taas avain käännettynä. Ryhmäkoskettimia voi tutkia, minkä laitteen johto tulee mihinkin. Sytytyksen voi säätää sen avulla aluksi melko tarkasti ja sitten parannella strotoskoopilla. Jos maadoituskohdan löytäminen on vaikeaa, voi johdonpätkistä rakennella maadoitusjohtoja. Mulla on sellaiset varustettuna lattaliittimellä (uros ja naaras) sekä sellaisella, jonka voi kiinnittää ruuvilla koriin.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
PRKL!!! Elin kun sammutin valot, niin valot jäi palamaan.... Siis valojenkytkin sammutettu... Laiton valot pääle kytkimestä, ei tapahtunut mitään. Sammutin katkaisijasta, parkit jäi pääle. Laitoin parkit päälle, valot sammoivat... Sammutin valot ja Valot sammuivat...
No ajattelin et kytkimessähän se vika on, no vaihdoin kytkimen, ja PRKL sulakket paloi!!! VOI V*TTU!!!
No onhan noi parkit ollu kirkkaammat ku mitä pitäs, eli se on vuotanut jotenkin virtaa valoille... Eli ei muuta ku vaihtamaan valojen johdot ja sulake rassia...
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
Nyt on herännyt sellainen epäily, että jossain liittimessä tai jossain olisi vettä, koska pakkasilla ei ongelmaa ollut, nyt kun ilmat sitten on lämmenneet, niin vesi on sulanut, ja aiheuttanut oikoisen...
Täytyypi huomenna, tai ylihuomenna, tai... kattoa noita liittimiä vähän tatkemmin, ja vaihtaa johdot...
Onkos muuten konehuoneen sähköt samat 2107 (1300s:ssä ja 1600sl):ssä? Jos vaihtais koko konehuoneen sähköt, niin eiköhän se ongela siitä sitten poistuisi???
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto