VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Vähän haikeilla mielin tuli luovuttua Lada 119:stä, 117:sta ja 112:sta aikanaan, ja nytpä löytyi onneksi apua ikävään.
Tutulla on jäänyt hienossa kunnossa oleva vähän toista sataa tuhatta ajettu metallinhohtovihreä 110 seisontaan mystisen koneongelman vuoksi. Auto on minulle erittäin tuttu, koska aikanaan olen vaihtanut siihen pyöränlaakerin ja korjannut laturin. Ikäisekseen ruosteeton ja siisti menopeli. Ongelmana on, että auto lakkasi kulkemasta, aluksi maksiminopeus jäi 80km/h tasolle ja lopulta ei kulkenut sitäkään ja kiihtyvyys lähes nolla. Lähetin postitse toimivan ilmamassamittarin testiin omistajalle, mutta se ei ongelmaa korjannut. CE-valo ei vilkuttele, eli vikakoodeja ei liene muistissa. Tukkeutunut pakoputki/katalysaattori voisi vielä olla toki yksi vian aiheuttaja, siitäkin vihjasin, en tiedä vielä, onko tätä teoriaa tutkittu. Nyt on kuitenkin sovittu, että voin auton noutaa kohtalaista korvausta vastaan, kun itselleni sopii.
Tarkoitus olisi saada tämä kuntoon (kun on GM-ruiskulla, niin vianetsinnässä käteviä vaihto-osia löytyy parista Samarastani) ja jatkaa taas enemmän Lada-autoilua (EuroSamaraa olen pitänyt ihan tallissa seisonnassa, ehkä siitä sitten tulee museoauto joskus). Ja voihan suunnitella muutakin: ilmastoinnin siirto Samara Sedanista tähän tai sitten olisiko liian suuritöinen projekti vaihtaa ohjaus tehostettuun versioon... Aika näyttää, miten käy, ensin pitää kuitenkin saada auto pajalle ja käydä kokeilemassa, millaista vauhtia nyt kulkee, eli pystyykö parin sadan kilometrin päästä edes ajamalla hakemaan.
Tutulla on jäänyt hienossa kunnossa oleva vähän toista sataa tuhatta ajettu metallinhohtovihreä 110 seisontaan mystisen koneongelman vuoksi. Auto on minulle erittäin tuttu, koska aikanaan olen vaihtanut siihen pyöränlaakerin ja korjannut laturin. Ikäisekseen ruosteeton ja siisti menopeli. Ongelmana on, että auto lakkasi kulkemasta, aluksi maksiminopeus jäi 80km/h tasolle ja lopulta ei kulkenut sitäkään ja kiihtyvyys lähes nolla. Lähetin postitse toimivan ilmamassamittarin testiin omistajalle, mutta se ei ongelmaa korjannut. CE-valo ei vilkuttele, eli vikakoodeja ei liene muistissa. Tukkeutunut pakoputki/katalysaattori voisi vielä olla toki yksi vian aiheuttaja, siitäkin vihjasin, en tiedä vielä, onko tätä teoriaa tutkittu. Nyt on kuitenkin sovittu, että voin auton noutaa kohtalaista korvausta vastaan, kun itselleni sopii.
Tarkoitus olisi saada tämä kuntoon (kun on GM-ruiskulla, niin vianetsinnässä käteviä vaihto-osia löytyy parista Samarastani) ja jatkaa taas enemmän Lada-autoilua (EuroSamaraa olen pitänyt ihan tallissa seisonnassa, ehkä siitä sitten tulee museoauto joskus). Ja voihan suunnitella muutakin: ilmastoinnin siirto Samara Sedanista tähän tai sitten olisiko liian suuritöinen projekti vaihtaa ohjaus tehostettuun versioon... Aika näyttää, miten käy, ensin pitää kuitenkin saada auto pajalle ja käydä kokeilemassa, millaista vauhtia nyt kulkee, eli pystyykö parin sadan kilometrin päästä edes ajamalla hakemaan.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Nyt vaikuttaa mielenkiintoiselle kertomukselle....seurataan ja yritetään auttaa....elikkäs sotketaan ajatuksia...
-
- Viestit: 2022
- Liittynyt: 30.6.2005 19:58
- Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Kiinnostava projekti,toden totta.Itselläni vastaava vihreä on boschilainen mutta violetti elimenluovuttaja GM.Pysytäänpä iholla! 

2112,-04,hopea
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Yksi mahdollisuushan on palanut venttiili. Ota lamda anturi irti niin siitähän reijästä pakokaasut pääsevät poistumaan, jos putken tukkeutumista epäilet.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Yksi ei Ladaaan erikoistunut korjaamo on autoa ihmetellyt kuulemma pidempään. Bensapumppukin on tarkistettu ja bensasuodatin vaihdettu. Tiedä sitten, ovatko päästöjä katsoneet, mitanneet puristuspaineita ja tuota pakoputken tilannetta tutkineet. Kyselen vielä. Autosta on leima mennyt, joten trailerilla tai sitten siirtokilvillä noudettava. Tietysti kilpien tapauksessa pitäisi tarpeeksi kulkea, että noin pitkän matkan jaksaa ajella. Kun ei Be-ajokorttia ole, niin traileri ei tule oikein kysymykseen, ellei löytyisi sopivaa kaveria kuskiksi. Palanut venttiili ei tietenkään katalysaattorille tee hyvää, mutta kun jo viallisena pitkään ajettu, niin eiköhän katti ole jo entinen, mikäli tehottomuus tosiaan johtuu siitä, ettei käykään kaikilla pytyillä.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Onko tuossa omassa GM-varaosa-autossasi moottortipuoli täysin kunnossa? Siitäkin voisin toki osia ostaa, kun eivät omaan autoon käy.Joen musikka kirjoitti:Itselläni vastaava vihreä on boschilainen mutta violetti elimenluovuttaja GM.
Omien varaosa-autojen tilanne on siitä mielenkiintoinen, että kumpikaan ei ole täysin kunnossa (toisesta on kaupat sovittu, mutta haku menee myöhempään kevääseen), noutamatta oleva auto ei käy lainkaan ja pihassa oleva käy vain kahdella pytyllä. On toki täysin kunnossa oleva Eurosamara, mutta aina mukavampi, kun siitä ei tarvitsisi osia purkaa irti.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Missä tämä ajelu pitäisi tapahtua?JohnDoe kirjoitti: Kun ei Be-ajokorttia ole, niin traileri ei tule oikein kysymykseen, ellei löytyisi sopivaa kaveria kuskiksi.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Tuusulasta Jämsään...
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Selvisi hieman lisää asiasta, eli ovat AD-korjaamolla todenneet että yksi pytty pätkii, sähköjärjestelmä on mitattu heidän osaamisellaan toimivaksi, Lada ei kuitenkaan kuulu korjaamon erikoistumiin merkkeihin. Voisi kai sitten tosiaan viitata venttiilivikaankin, tai sitten on kuitenkin sytytyshäiriö... Talbotin ja Volkswagenin koneille on myös tyypillistä, että sopiva alipainevuoto vie yhden pytyn pimeäksi, mutta esiintyykö Ladan koneessa vastaavaa? En nyt muista ainakaan asiasta lukeneeni täältä.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Ylöjärveltä Tuusulaan on 175 km. Ihan omalla kustannuksella ei pysty lähtemään avuksi.JohnDoe kirjoitti:Tuusulasta Jämsään...
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Tuli sitten jo ostetaan-osastolta varattua 110-sarjan varaosa-autokin, jossa vikana kärähtänyt johtosarja ja leimakin menossa umpeen. Myyjä lupasi alustavasti toimittaa minulle, jos ei lähempää ostajaa löydy. Tosin tuo on uudempi ja 16v Bosch:in tekniikalla. Ajattelin, että ohjaustehostimen saisi uudemmasta kätevästi tähän vaihdettua, MUTTA ilmeisesti 2003 vuosimallissa ei tehostinta ole vielä ollutkaan edes lisävarusteena, vaan on tullut vasta 2005?
No, jos satun tuon uudemman auton myös itselleni saamaan, niin pitää sitten harkita, korjaako siitäkin toimivan auton, vai mitä lopulta tekee. Ruostevaurioiden paikkauksia näyttäisi johtosarjan vaihdon lisäksi olevan. Boschilaisen ruiskutuslaitteiston ja 16v-tekniikan siirtäminen tähän vanhempaan autoon taitaa olla hieman liian työläs projekti... Koneen kohdalla ilmeisesti lähinnä kannen vaihto riittäisi (eikös alakerta ole 1,5 l koneissa ihan sama 8v ja 16v versioissa?), mutta sitten menisi mittaristo, moottorinohjausboksi ja suuri kasa sähköjohtoja myös vaihtoon.
No, jos satun tuon uudemman auton myös itselleni saamaan, niin pitää sitten harkita, korjaako siitäkin toimivan auton, vai mitä lopulta tekee. Ruostevaurioiden paikkauksia näyttäisi johtosarjan vaihdon lisäksi olevan. Boschilaisen ruiskutuslaitteiston ja 16v-tekniikan siirtäminen tähän vanhempaan autoon taitaa olla hieman liian työläs projekti... Koneen kohdalla ilmeisesti lähinnä kannen vaihto riittäisi (eikös alakerta ole 1,5 l koneissa ihan sama 8v ja 16v versioissa?), mutta sitten menisi mittaristo, moottorinohjausboksi ja suuri kasa sähköjohtoja myös vaihtoon.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Ei mene ihan heittämällä 16v kansi 8v alakerran päälle. Öljypumpun kansi ja vesipumppu erilainen, johtuen leveämmästä hihnasta, eli nekin pitäisi ottaa 16v koneesta. Männissä 16v mallissa neljä venttiilien koloa, eli nekin vaihtoon. Lohkohan on sama, mutta kannenpulttien poraus eri, eli siitäkin voi lisää ratkottavaa tulla. Lisäksi 8v koneesta puuttuu öljyruiskut männille.
Mitenköhän metsään menisi jos vaihtaisi 16v koneen, mutta jättäisi GM-ruiskun?
Ja virallisesti pitäisi kaiketi myös vaihtaa 16v:n etujarrut.
Mitenköhän metsään menisi jos vaihtaisi 16v koneen, mutta jättäisi GM-ruiskun?
Ja virallisesti pitäisi kaiketi myös vaihtaa 16v:n etujarrut.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Niin tuossa 1,5 l 16v koneessa on vielä perinteisempi sytytysyksikkö, eikä neljää puolaa sytytystylppien yhteydessä, kuten 1,6 l 16v versiossa? Tiedä sitten, osaisiko GM:n ruisku syöttää optimaalisesti 16 v konetta. Taitaa joka tapauksessa olla järjetön projekti näin. Eli homma on varmaan käytännössä hoidettava niin, että korjailee nämä autot erikseen, jos sattuu niin käymään, että tuo uudempikin minulle tulee.mush kirjoitti: Mitenköhän metsään menisi jos vaihtaisi 16v koneen, mutta jättäisi GM-ruiskun?
Onko näissä niin merkittävän suuri tehoero? Muistelisin määräysten menevän niin, että tilavuus ja teho saavat nousta jonkun prosenttimäärän ilman, että mitään muutoksia muuhun tekniikkaan tarvitsee tehdä. Joskus kun selvittelin mahdollisuutta vaihtaa Talbotiin modernimpi ja vähän tehokkaampi kone, niin asia meni näin. Toisaalta vähäpäästöisten autojen kanssa on ilmeisesti kaikki vähän mutkikkaampaa muutenkin ja vähän vuosimallista riippuu, minkä mukaan mennään.mush kirjoitti: Ja virallisesti pitäisi kaiketi myös vaihtaa 16v:n etujarrut.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
-
- Viestit: 2022
- Liittynyt: 30.6.2005 19:58
- Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Moottoripuoli on tosiaan kunnossa.Ihan harmittaa miten terhakka se oli kulkemaan.Nämä 2 kuustoistaventtiilistä millä olen ajanut ovat ihan veteliä siihen verrattuna.JohnDoe kirjoitti:Onko tuossa omassa GM-varaosa-autossasi moottortipuoli täysin kunnossa? Siitäkin voisin toki osia ostaa, kun eivät omaan autoon käy.Joen musikka kirjoitti:Itselläni vastaava vihreä on boschilainen mutta violetti elimenluovuttaja GM.
.
Saakohan koneen laatikkoineen ja vetoakseleineen purettua könttänä? Siis nostettua ylös?

2112,-04,hopea
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
10kW ero, miten tuo laki sitten meneekään, meneekö tuokin vielä 20% säännön kanssa.JohnDoe kirjoitti:Onko näissä niin merkittävän suuri tehoero?
Meidän kärryistä, itsekin tykkään 8v koneen alaväännöstä, 16v tuntuu äkkiseltään lussulta. Mutta tehoeron huomaa vasta kun lähtee moottoritien ramppia kiihdyttämään, melkeinpä 16v alkaa vetää vasta siitä mihin 8v jo auttamattomasti hyytyy.Joen musikka kirjoitti:.Ihan harmittaa miten terhakka se oli kulkemaan.Nämä 2 kuustoistaventtiilistä millä olen ajanut ovat ihan veteliä siihen verrattuna.
Ylöspäin konehuoneesta voi olla hankalampaa noin isona pakettina, mutta alakautta kyllä irtoaa koko pakettina, sieltähän sen on kaiketi tehtaalla sinne tungettukin. Vetarit on tosin helppo irroittaa, luulisi koneen ja laatikon mahtuvan sieltä sen jälkeen ylöspäinkin.Joen musikka kirjoitti:Saakohan koneen laatikkoineen ja vetoakseleineen purettua könttänä? Siis nostettua ylös?
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06