Nappiksen jäähdyttäjän mekaaninen tuuletin.
Nappiksen jäähdyttäjän mekaaninen tuuletin.
Aikaisemmissa ladoissani on ollut aina sähköinen flekti,ensimmäinen ladani jossa on mekaaninen tuuletin.Mielestäni jäähdytysteho on liian suuri johtuen tuulettimen jatkuvasta pyörimisestä.Keulalla on kyllä viimasuoja,mutta kysynkin että vaikuttaako jäähdyttimen ympärillä olevan "ohjaus" pellin poisto siihen että jäähdytin ei jäähtyisi niin paljoa..?
Ei oikein viitsisi kokonaan poistaakaan siivikoita?
Muuten kyllä lämmitysjärjestelmä on kunnossa,uusi kenno,puhallin,termari(82),hana.
Mutta tosiaan muistelisin että kanttilamppuiset on ollut lämpöisempiä tuon sähköflektin takia..
Ei oikein viitsisi kokonaan poistaakaan siivikoita?
Muuten kyllä lämmitysjärjestelmä on kunnossa,uusi kenno,puhallin,termari(82),hana.
Mutta tosiaan muistelisin että kanttilamppuiset on ollut lämpöisempiä tuon sähköflektin takia..
Re: Nappiksen jäähdyttäjän mekaaninen tuuletin.
Pitänee ottaa tuo puhallinkotelo auki,epäilen että siellä on puunlehtiä tai jotain edessä koska lämmityslaitteen letkuissa on erittäin kuuma kierto ja hanaltakin lähtee kennolle kuumana mutta puhallin kanavista ei tule tulikuuma.olisin tuon jo purkanut aikaisemmin mutta luotin siihen kun on vastikään laitettu uusi puhallin,kenno ja hana et ei siellä olisi mitään häikkää..
Re: Nappiksen jäähdyttäjän mekaaninen tuuletin.
Käykö kone liian kylmänä vai eikö lämmityslaite anna tarpeeksi lämmintä?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Nappiksen jäähdyttäjän mekaaninen tuuletin.
Moottorin lämmöt pysyy puolessa välissä kyllä,uusi 82asteinen termari on paikallaan,auttoi tuo viimasuoja siihen että lämmöt pysyy just keskellä,mutta ei nouse siitä yli.Pavlovits kirjoitti:Käykö kone liian kylmänä vai eikö lämmityslaite anna tarpeeksi lämmintä?
Eli lämmityslaite ei anna mielestäni täyttä lämpöä.
Re: Nappiksen jäähdyttäjän mekaaninen tuuletin.
Siihen löytyy etsi-toiminnolla paljon hyviä ohjeita.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Nappiksen jäähdyttäjän mekaaninen tuuletin.
Kiitos..on noita luettu,tässä tapauksessa ei jää vaihtoehtoja kuin tukkeutunut kenno,sikäli outoa et viime kesänä vaihdettu uusi..tai ilma kanavien putkisto huonosti paikallaan. Turha kait sit arvailla,otetaan paketti huomenna auki jos kerkiää..
Re: Nappiksen jäähdyttäjän mekaaninen tuuletin.
Jotenkin tuntuu että tuo edesmennyt axtec oli kylmempi kuin nappis. Liekkö sitten johtui siitä kun ne ilmakanavat vuoti enemmän sinne kojelaudan sisään kuin kanavia pitkin kabiiniin. Tarkista nyt vielä ettei sinne kennoon ole jääny ilmakuplaa joka estäisi kierron. Ja olethan varmistanu että se ilmaläppä aukeaa kunnolla josta ottaa raittiin ilman. Jos se ei aukea kunnolla niin ei myöskään puhalla juuri mitään.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: Nappiksen jäähdyttäjän mekaaninen tuuletin.
Aukeaako vesihana varmasti kokonaan? Joskus jossain vipu liikkui mutta sisäosa ei silti auennut kokonaan, hana kyllä tuntui kuumalta päältä mutta vesikierto ei ollut riittävä.
Re: Nappiksen jäähdyttäjän mekaaninen tuuletin.
Menen aamulla talliin tutkimaan asiaa tarkemmin..ainakin hanassa vipu liikkuu kyllä hyvin,sitä en tiedä aukeaako hana silti täysin kokonaan sisältä niinkuin pressa mainitsit..
Käytän sen puhallinkotelon auki niin näen onko siellä kaikki ok..
Ei kyllä kerkeä järjestelmää alkaa huuhtelemaan tai kennoa purkamaan irti kun pitäis vielä sit iltavuoroon lähteä samaisella kulkuneuvolla.Raportoidaan löytyykö mitään järkevää selitystä..
Niin kyllä se ilmaläppä aukeaa kun ääni muuttuu kyllä puhalluksessa ja voimakkuus paranee,mut eikös se sotke sekaan viileämpää ilmaa niin olen sitä aika vähän pitänyt auki..Tarkistetaan se luukun liikkuvuus.
Käytän sen puhallinkotelon auki niin näen onko siellä kaikki ok..
Ei kyllä kerkeä järjestelmää alkaa huuhtelemaan tai kennoa purkamaan irti kun pitäis vielä sit iltavuoroon lähteä samaisella kulkuneuvolla.Raportoidaan löytyykö mitään järkevää selitystä..
Niin kyllä se ilmaläppä aukeaa kun ääni muuttuu kyllä puhalluksessa ja voimakkuus paranee,mut eikös se sotke sekaan viileämpää ilmaa niin olen sitä aika vähän pitänyt auki..Tarkistetaan se luukun liikkuvuus.
Re: Nappiksen jäähdyttäjän mekaaninen tuuletin.
Purin lämmityslaitteen kotelon auki aamulla ja kyllä siellä kaikki osat uutta oli..ei sieltä mitään erikoista löytynyt,putket paikallaan ja ilmaläppä toimii..kyllä se paikallaan melko kuumaa työntää kun kierroksia pitää päällä,mielestäni huippukuuma hönkäys jää saavuttamatta,kyllä meno letku on tosi kuuma kajuuttaan päin ja tulo vastaavasti viileämpi.
Mahdollista että kennossa voisi olla ilmalukko,mutta en nyt ala vielä järjestelmää purkamaan koska kyllä sillä toimeen tulee.
Mahdollista että kennossa voisi olla ilmalukko,mutta en nyt ala vielä järjestelmää purkamaan koska kyllä sillä toimeen tulee.
Re: Nappiksen jäähdyttäjän mekaaninen tuuletin.
Kokeileppa nostaa auton keulaa ylös auton käydessä josko mahdollinen kupla lähtisi liikkeelle.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: Nappiksen jäähdyttäjän mekaaninen tuuletin.
Kokeilin tuossa vielä sitä keulan nostoa kahdella tunkilla,pidin kierroksia päällä joitain minuutteja. Paremmin se kierroksilla tulee kuuma mutta ei tyhjiksellä siltikään kättä polttele..eikä kyllä muutenkaan..kennoon menee tulikuumaa eli hana on kuuma,ja kennolta lähtevä myös kuuma. Jotenkin se kenno ei luovuta mulle sitä lämpöä..
En tiedä onko se sit huono lämppärin hana vai huonon mallinen kenno mut ei tuo kuulemma isäukon mielestäkään puhalla lämpöä niinkuin venäläisen auton pitäisi..hänellä ollut 26kpl mosseja niin ilmeisesti tullut tutuksi nuo lämmityslaitteet

En tiedä onko se sit huono lämppärin hana vai huonon mallinen kenno mut ei tuo kuulemma isäukon mielestäkään puhalla lämpöä niinkuin venäläisen auton pitäisi..hänellä ollut 26kpl mosseja niin ilmeisesti tullut tutuksi nuo lämmityslaitteet

Re: Nappiksen jäähdyttäjän mekaaninen tuuletin.
Alkaa kyllä epäilyttään että kennossa itessään on jotain hämärää kun kerta neste virtaa läpi mutta lämpöä ei silti tule kunnolla. Itelläni kun tulee tyhjäkäynnilläkin niin kuumaa ilmaa lämppäriltä että ei meinaa kestää kättä pitää ilma-aukon päällä. Oliko muuten uus kenno mitä materiaalia?
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: Nappiksen jäähdyttäjän mekaaninen tuuletin.
Joskus olen törmännyt osittain tukkeutuneeseen kennoon, vesi kiersi vain toista reunaa pitkin eikä siksi antanut lämpöä. (molemmat letkut olivat kuumat) Kannttaa muuten tarkistaa että vesi kiertää kunnolla, jos vesipumpun lähtö on tukkoinen niin virtaus ei ole riittävä (eli sama kuin hana ahdistaisi).
Re: Nappiksen jäähdyttäjän mekaaninen tuuletin.
niin tuo vähän tuntuis..aika tiheän mallinen,jotain alumiiniseostahan se ilmeisesti on..voi olla et se pitää joku kerta käyttää irti ja vähän tutkia..
edellinen 1200s-86 puhalti kyllä oikeesti kuumaa,ja kaikki muutkin kanttilamput aina..
Siinä edellisessä ässässä vesipumppu alkoi pitämään ääntä niin lämmöntulo heikkeni hetkellisesti.
Käytin sen vesipumpulta lähtevän putken auki silloin kun imu/pakosarja oli irti,uuden tiivisteen tein siihen laipan väliin kun rupesi vuotamaan,ei se ainakaan falskaa siitä välistä.
edellinen 1200s-86 puhalti kyllä oikeesti kuumaa,ja kaikki muutkin kanttilamput aina..
Siinä edellisessä ässässä vesipumppu alkoi pitämään ääntä niin lämmöntulo heikkeni hetkellisesti.
Käytin sen vesipumpulta lähtevän putken auki silloin kun imu/pakosarja oli irti,uuden tiivisteen tein siihen laipan väliin kun rupesi vuotamaan,ei se ainakaan falskaa siitä välistä.