Räminää?
Räminää?
hmm.. mistäköhän johtuis tommonen ärsyttävä perän räminä 2107? ku painaa jarrua niin perä rämisee ihan perkeleesti. Taas kun kässärillä jarruttaa niin ei rämise ja katsastuksessakin jarru voima oli sama kummalakin puolella. olen tutkinu jarrut aika hyvin että kenagät ei nekaan pääse tekemään sivuttais liikettä. jollain samanlaista ongelmaa?
Re: Räminää?
Tämä on ikuisuusongelma Ladoissa eikä sille voi oikeen mitään. Kyse on rumpuihin joutuvasta kosteudesta ja se sitten jotenkin aiheuttaa tuota ääntä.lusikka^ kirjoitti:hmm.. mistäköhän johtuis tommonen ärsyttävä perän räminä 2107? ku painaa jarrua niin perä rämisee ihan perkeleesti. Taas kun kässärillä jarruttaa niin ei rämise ja katsastuksessakin jarru voima oli sama kummalakin puolella. olen tutkinu jarrut aika hyvin että kenagät ei nekaan pääse tekemään sivuttais liikettä. jollain samanlaista ongelmaa?
Näitä on kaksi teoriaa. Ensimmäinen on se, että vesi ja jarrupöly yhdistyvät kökkömömmöksi joka sitten jollain ihmeen tavalla sen aiheuttaa ja toinen on se että pelkkä kosteus sen aiheuttaa, kun jää rummun ja palan väliin.
No joka tapauksessa, siihen auttaa se että irroitat rummun ja putsaat kökkömömmön pois huolellisesti ja karhennat jarrupalojen pinnat hiekkapaperilla.
Se ei välttämättä auta kuin vähän aikaa (mutta minulla on toistaiseksi auttanut, koko kesän ei oo rämissy).
Toinen on vetää rälläkällä jarrupaloihin poikittaiset urat jotka sitten jotenkin poistaa sen kökön. Tuosta oli Ladapraavdassa.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
- LamaAjanElvis
mulla kun kesäkosteilla täryytti, ni ajoin vähän matkaa kepeästi käsijarru päällä aina täristyksen jälkeen, sitten hävis joskin aikaa. nykyään ei oo täristänyt, liekkö jotain hioutunut sieltä jarruista tai sitten on sää olosuhteista kiinni. jarrutestissä oli heitto kuitenkin nolla.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Ootkos hoksannu että osuuko renkaan pultit jarruihin? Sekin nimittäin voi aiheuttaa tuollasen äänen jarrutettaessa.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
- LamaAjanElvis
minä olen ainakin 100% varma että pultit nappaa jarruihin mutten kehtaa hyviä pultteja katkoo. ennemmin laittasin jotkut välipalat rummun ja vanteen väliin. tietäs vaan mistä helvetistä niitä saa. niistä ois hyötyä sillonkin kun löytää jotkut erikoisemmat vanteet alle. tosin aina kilometrien lisääntyessä ääni on vaimentunut pienemmäksi ja pienemmäksi.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Minä laitoin eteen ja taakke ladan omia offset levyjä. edessä nyt kaksi ja takana kolme ja toimii mukavasti.LamaAjanElvis kirjoitti:minä olen ainakin 100% varma että pultit nappaa jarruihin mutten kehtaa hyviä pultteja katkoo. ennemmin laittasin jotkut välipalat rummun ja vanteen väliin. tietäs vaan mistä helvetistä niitä saa. niistä ois hyötyä sillonkin kun löytää jotkut erikoisemmat vanteet alle. tosin aina kilometrien lisääntyessä ääni on vaimentunut pienemmäksi ja pienemmäksi.