Ajo-ominaisuudet/ Alusta

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Lada ukko
Viestit: 129
Liittynyt: 26.6.2004 9:00
Paikkakunta: Urjala

Ajo-ominaisuudet/ Alusta

Viesti Kirjoittaja Lada ukko »

Millaisia muutoksia takatuupparin alustaan kannattaisi tehdä ko. ominaisuuksien parantamiseksi :?:
Jouset/ jousitus :?:
Iskarit :?:
Korotuksia vai madalluksia :?:
Mitä esim. ralliautojen kohdalla tehdään :?:
Tarkoitus olisi ajella vauhdikkaasti sekä soralla että pikiteillä :D
Vinkeistä ja kokemuksista kiitollinen :?
Siperia opettaa...
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Tämä sopisi ehkä paremmin tuonne virityspuolelle ja haku -toimintoa käyttäen löytyy varmasti paljon materiaalia alustan virityksen saralta.

Joskin todettakoon tässä, että Ladan alusta on sellaisenaan jo virityetty vauhdikkaaseen menoon soratiella ja suoriutuu tehtävästä huomattavasti paremmin kuin moni nykyaikainen auto. Ymmärtääkseni rallikansan viritykset koostuvat lähinnä kestävyyden parantamiseen tähtääviin muutoksiin.

Auton alustasta ei saa toimivaa sekä hiekalla että asfaltilla.

Asfalttikelpoisuuden lisääminen taas vaatii Ladan kohdalla huomattavia muutoksia. Madallussarjaa, kallistuksen vakainta taakse, tuhdimpia iskareita, leveempiä renkaita yms standarditavaraa jotka maksaa helvetisti.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
LamaAjanElvis
Viestit: 561
Liittynyt: 10.5.2004 21:24

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

soralla kyllä ihan hyvä alusta tuo vakio, mutta asfaltille sais etupäätä jäykistää ihan kunnolla. jos on laiska, köyhä tai sitten vain juutalainen niin työntää etujousien välit täyteen niitä tarvikekaupan kumijäykisteitä ettei paljoa pääsis periks antamaan. se vois edes vähän auttaa eikä puske tai kallistu niin paljon.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Avatar
Lada ukko
Viestit: 129
Liittynyt: 26.6.2004 9:00
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja Lada ukko »

:idea: Joo tuolta "Viri"-puolelta tosiaan löytyi paljon tietoa ko. aiheesta.
Heti kun oppi hakeen, meikäläisellä kun on vähän hakusessa toi haku :shock: Mutta perusteet lienevät siis etupää jäykemmäksi (Jousituksen ja kallistelun kannalta) ja paremmat iskarit kaikkiin kulmiin.
Meilläpäin kun on enimmäkseen sorateitä ja surkeita pikiteitä, mihinkään madallushommiin ei kannattane lähteä :D
Siperia opettaa...
Avatar
LamaAjanElvis
Viestit: 561
Liittynyt: 10.5.2004 21:24

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

niin ja kaikki öljyjen vaihdot sun muut kardaanin rasvaukset onnistuu ilman mitään auton nostoa tolla vakioalustalla kun sinne alle sopii änkäytymään.
veikkaan että jos laittas eteen esim motonetin korkeapainekaasuiskarit ja mersun jouset ladan jousen pituiseksi pätkittynä niin varmaan loppuu etunurkan pohjaanrutistuminen mutkassa.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Vastaa Viestiin