Sinänsä inhottaa kirjottaa eka viesti kysellen ''tyhmiä'', mutta totuus on se etten vaan mistään löytäny jelpintynkää (google & kääntäjää käytetty, myös hakukonetta....) Mutta joo, itse asiaan.
Sain vihdoin aikaseksi ruveta asentamaan iskän nivaan tuollaista ajotietokonetta, joka pitäisi olla simppeli asentaa, kuitenkin vain neljä piuhaa. Hankalaksi asian tekee toki sen ettei mulla ole alan koulutusta, mutta sähköjen kanssa olen puuhastellut vakavasti 3-4 vuotta. (Tuo nyt ei välttämättä kerro mitään...)
Piuhoja tulee boxista 4: punanen, vihreä, sininen sekä valkonen. Piuhotukset sain jotenkuten omasta mielestäni ratkottua, ei tuo venäjä oikein luonnistu, yleismittarilla kartotin piuhojen mahollista kartotusta:
väri -------------------------tarkoitus------------------------------osoite (obd liitin ratin vieressä, se scartin näkönen mötikä)
Sininen: maa 4
punanen +12v (sisäisen regun läpi 5v) 16
valkonen data(?) 7 k-line
vihreä ? ?
kuten huomaatte, on toki pientä epävarmuutta valkosen ja vihreän piuhan tarkotuksessa. virtapiuhat kun laittaa kiinni, toimii ihan hyvin, valikko toimii, kellon voi säätää ja näin. Jopa näyttö päivittyy joka sarakkeessa (multiplexaa)
valkoisen johdon laitoin k-lineen ihan vain sillä perusteella koska omassa autossa menee myös valkoinen johto 8 pinniin (muut johdot menee ties minne, ei ole bk-07 malli siinä, vaan bk-10)
Vihreä johto tässä bk-07:ssa menee purkin sisällä jotenkin uln2003 ttl array:n kautta picille, kiteen rinnalla picin osc.in pinniin.
Kiitoksia jo etukäteen jelpistä! ja kysykää ihmeessä jos tarviitte lisätietoa!