jäähdyttimen nesteen tason ilmaisin; 110
Lähetetty: 19.10.2004 14:19
Suurten kysymysten joukkoon vähäisempi, kyseessä malli 110.
Jäähdyttimen nesteen tason varoitin (keltainen merkkivalo) väittää, että nestettä on liian vähän, vaikka sitä on tarpeeksi.
Anturilaitteessa näkyy olevan tasaan kaksi liikkuvaa osa, nimittäin kiekko, ilmeisesti jonkinlainen paino, joka liikkuu noin 5 cm:n matkan ylös-alas-suuntaan, ja sen alapuolella (käyttöasennossa) pieni metallinen sokan tapainen esine, jonka liike ylös-alas on vain 2-3 mm; ilmeisesti em. kiekko painaa sokkaa alas, kun neste on vähentynyt liiaksi. Epäselväksi jää, nostaako jokin sokkaa ylöspäin, kun nestettä on tarpeeksi; en tosin tunne toimintaperiaatetta.
Tässä on nyt epäselvää, mistä vika johtuu. Onko mahdollista, että anturista on irronnut jotakin säiliöön? Siellä ei tosin näy mitään outoa.
Merkkivaloa ei näy, kun käynnistää auton tilanteessa, jolloin pistoke on irrotettu anturista. Jonkin sulakkeen palaminenkaan ei siten tuntuisi luontevalta selitykseltä.
Vika ilmestyi muuten samana päivänä, kun auto oli ollut merkkihuollossa. Onkohan mahdollista, että vika liittyy ko. laitteen käsittelyyn huollossa? Onko siinä jotakin helpohkosti irtoavaa?
Jäähdyttimen nesteen tason varoitin (keltainen merkkivalo) väittää, että nestettä on liian vähän, vaikka sitä on tarpeeksi.
Anturilaitteessa näkyy olevan tasaan kaksi liikkuvaa osa, nimittäin kiekko, ilmeisesti jonkinlainen paino, joka liikkuu noin 5 cm:n matkan ylös-alas-suuntaan, ja sen alapuolella (käyttöasennossa) pieni metallinen sokan tapainen esine, jonka liike ylös-alas on vain 2-3 mm; ilmeisesti em. kiekko painaa sokkaa alas, kun neste on vähentynyt liiaksi. Epäselväksi jää, nostaako jokin sokkaa ylöspäin, kun nestettä on tarpeeksi; en tosin tunne toimintaperiaatetta.
Tässä on nyt epäselvää, mistä vika johtuu. Onko mahdollista, että anturista on irronnut jotakin säiliöön? Siellä ei tosin näy mitään outoa.
Merkkivaloa ei näy, kun käynnistää auton tilanteessa, jolloin pistoke on irrotettu anturista. Jonkin sulakkeen palaminenkaan ei siten tuntuisi luontevalta selitykseltä.
Vika ilmestyi muuten samana päivänä, kun auto oli ollut merkkihuollossa. Onkohan mahdollista, että vika liittyy ko. laitteen käsittelyyn huollossa? Onko siinä jotakin helpohkosti irtoavaa?