Laatuskan oranssi 1600 L
Lähetetty: 9.9.2014 13:32
No joo, eiköhän ole aika omakin ketju pistää pystyyn kun rupee projekti pikkuhiljaa valmistumaan.
Puolisentoista vuotta sitten tuli haettua toinen nappisilmä pohojanmaalta (jostain syystä niitä tuntuu sieltä löytyvän joka liiterin kulmalta). -89 vuosimalliltaan, suht hyvässä kunnossa mitä nyt pintaruostetta siellä täällä ja oikea etukulma vajaan nyrkin kokosella lommolla varustettuna.
Lähtökohta siis tämä: kuvassa jo 14 tuuman vanteet.
http://kuvapilvi.fi/k/ypMN.jpg
http://kuvapilvi.fi/k/ypM5.jpg
Putki meni talvella poikki, käytin ladalla ralliakin ajaneella tutulla korjauttamassa ja pohja näytti suht hyvältä
http://kuvapilvi.fi/k/ypda.jpg
Lukkoperäkin tuli hommattua, kun valkeni suunnitelma että tehoja täytyy saada lisää.
http://kuvapilvi.fi/k/ypdY.jpg
Siihen tietenkin uusittiin kaikki laakerit ja stefat, kiitoksia Mansemotors!
Keväällä sitten tulikin hommattua varaosalada muuramesta josta sitten vaihdettiin 1500 kone paikoilleen ja samalla weberin 32/36 kaasari. Pikkuveljen 1300 remmilada lähti edelleen paremmin kuin tämä- pettymys oli suuri!
Väri vaihtui pirteämpään, kiitoksia Hakala
http://kuvapilvi.fi/k/ypdl.jpg
http://kuvapilvi.fi/k/ypdA.jpg
Sitten alkoikin suuremmat suunnitelmat. Löytyi pohjanmaalta purkaamolta 1600 kone ja se hommattiin ja ruvettiin suunnittelemaan. Tältä palstaltakin paljon vinkkejä saaneena alkoi homma selkeytyä. Jyrkempi nokka-akseli mansen kautta unkarista- 272 asteinen. 1600 lohko koneistamolle ja millin siivu pois. Kone meni tutulle kasattavaksi ja alkaa olemaan vaihtoa vailla.
http://kuvapilvi.fi/k/ypdO.jpg
http://kuvapilvi.fi/k/ypdj.jpg
Tuplatkin tuli hommattua, mutta ne nyt jääköön vielä toistaiseksi. Weeberin 2-kurkkuinen ja siihen korjaussarja ja isompia suuttimia niin avot! Vielä peltipakosarjaa vailla ja putkisto isommaks. Taitaa 2 tuuman olla vielä turhan iso?
Mutta päivitellään tätä sitä mukaa kun homma etenee ja kommentteja/vinkkejä otetaan vastaan!
http://kuvapilvi.fi/k/ypdB.jpg
Puolisentoista vuotta sitten tuli haettua toinen nappisilmä pohojanmaalta (jostain syystä niitä tuntuu sieltä löytyvän joka liiterin kulmalta). -89 vuosimalliltaan, suht hyvässä kunnossa mitä nyt pintaruostetta siellä täällä ja oikea etukulma vajaan nyrkin kokosella lommolla varustettuna.
Lähtökohta siis tämä: kuvassa jo 14 tuuman vanteet.
http://kuvapilvi.fi/k/ypMN.jpg
http://kuvapilvi.fi/k/ypM5.jpg
Putki meni talvella poikki, käytin ladalla ralliakin ajaneella tutulla korjauttamassa ja pohja näytti suht hyvältä
http://kuvapilvi.fi/k/ypda.jpg
Lukkoperäkin tuli hommattua, kun valkeni suunnitelma että tehoja täytyy saada lisää.
http://kuvapilvi.fi/k/ypdY.jpg
Siihen tietenkin uusittiin kaikki laakerit ja stefat, kiitoksia Mansemotors!
Keväällä sitten tulikin hommattua varaosalada muuramesta josta sitten vaihdettiin 1500 kone paikoilleen ja samalla weberin 32/36 kaasari. Pikkuveljen 1300 remmilada lähti edelleen paremmin kuin tämä- pettymys oli suuri!
Väri vaihtui pirteämpään, kiitoksia Hakala
http://kuvapilvi.fi/k/ypdl.jpg
http://kuvapilvi.fi/k/ypdA.jpg
Sitten alkoikin suuremmat suunnitelmat. Löytyi pohjanmaalta purkaamolta 1600 kone ja se hommattiin ja ruvettiin suunnittelemaan. Tältä palstaltakin paljon vinkkejä saaneena alkoi homma selkeytyä. Jyrkempi nokka-akseli mansen kautta unkarista- 272 asteinen. 1600 lohko koneistamolle ja millin siivu pois. Kone meni tutulle kasattavaksi ja alkaa olemaan vaihtoa vailla.
http://kuvapilvi.fi/k/ypdO.jpg
http://kuvapilvi.fi/k/ypdj.jpg
Tuplatkin tuli hommattua, mutta ne nyt jääköön vielä toistaiseksi. Weeberin 2-kurkkuinen ja siihen korjaussarja ja isompia suuttimia niin avot! Vielä peltipakosarjaa vailla ja putkisto isommaks. Taitaa 2 tuuman olla vielä turhan iso?
Mutta päivitellään tätä sitä mukaa kun homma etenee ja kommentteja/vinkkejä otetaan vastaan!
http://kuvapilvi.fi/k/ypdB.jpg