Nelivetolada?

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Nelivetolada?

Viesti Kirjoittaja Misha »

Keksiikö kukaan miksei Nivan ja tavallisen Ladan osia yhdistelmällä voisi rakentaa nelivetoladaa?
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Miksipä ei kai vois... Kardaanitunnelia joutuu varmaan aika rajusti modaamaan, että mahtuu jakolaatikkokin. Toivottavasti tollainen idea ei vaan yleisty, kun osista on kysyntää Nivoihinkin :wink:

Jos ideana on, että sillä autolla pitäisi ajaa lujaakin, niin täytyis varmaan katsella jotakin speciaaliosia. Meinaan neliveto, jossa on on/off tyyppinen lukko keskitasauspyörästössä, ei ole mikään kaikista helpoin vietävä rallipätkällä.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
v.paasio
Viestit: 254
Liittynyt: 26.2.2004 10:04
Paikkakunta: hamina

Viesti Kirjoittaja v.paasio »

saahan noita osia venäjästä siellä niitä painetaan kaiken aikaa lisää.
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Mihinkäs se etuperä laitetaan?
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Eturenkaiden väliin :?:
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Stefa kirjoitti:Eturenkaiden väliin :?:
Mutta moottori on jo siellä!No jos ajatuksella leikitään, niin MB 124 4-maticissa etuperä on tehty öljypohjan yhteyteen ja vetarit kulkee tavallaan etujousen läpi.Elikkäs jos jousen kierteiden väli on esim 50 mm, niin vetarin kohdalla se on 150 mm!Aika huvittavan näköinen jousi!No, joutilailla on aikaa suunnitella ajatuksissaan mitä vain.Hulluilla on halvat huvit, mutta meillä ne on ilmaiset! :lol: :lol: :lol:
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

No, varmaan pitäis ottaa eturipustukset ja systeemit kokonaan nivasta.

Pohjaa pitäis tietty modata aika rankasti.

Tää ois tietty aika hc, mut jollekin hc:lle just sopiva.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
lada-tuuninki

Viesti Kirjoittaja lada-tuuninki »

Löytyiskö mistään räjäytyskuvaa tuollaisesta nivan voimansiirrosta ja tekniikasta? Ihan veikeä vehjehän tuommonen neliveto larsson olisi.
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

Jossain on kyllä nähnyt kuvan tosta 2105 nelivetosena. En kyllä muista missä ja milloin...:) *googlaa paremmalla ajalla*
USPi

Viesti Kirjoittaja USPi »

mulla käyny parikertaa mielessä et olis se melkonen peli.

jos vähänkin pysyy kolvi kädessä ja olis nivan ylimääränen tekniikka niin perusteeltaan kattelin et autot aika lähellä toisiaan
uskoisin et onnistuu kuhan vaan on intoo ja aikaa
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Juu kyllähän niitä tehty varmasti on, tehdastekosia tai siis jonkun virityspajan tekemiä löytyy ainakin Samara:
Kuva
Ja 110:
Kuva
Kuva
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Onkos nivassa keskus tasauspyörästöä?
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

keskitasauspyörästö löytyy kyllä ja lukollinen
Kuva
Mualari-Man

Viesti Kirjoittaja Mualari-Man »

ton samaran nimi muuten TM:n mukaan on Tarzan 8)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Mualari-Man kirjoitti:ton samaran nimi muuten TM:n mukaan on Tarzan 8)
110:n nimi on Tarzan-2, Samara Tarzaneille on hienot mallinumerotkin 210834, 210934 ja 210994, enpä kyllä koskaan ole viimeksi mainittua Samara Sedan Tarzania nähnyt. 110:n tieteellinen nimi on kai 2111-90 lähde: Lada Info
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin