Sivu 1/1
Latausvalo palaa käydessä
Lähetetty: 7.10.2004 20:57
Kirjoittaja kimtu
1700 i Compi latausvalo palaa käydessä mutta mittarin mukaan (auton oma mittari) lataus on kunnossa ja sähköä tuntuu riitävän onkohan vika vain valossa

Lähetetty: 7.10.2004 23:12
Kirjoittaja konela-veli
mun 2105 1500ässässä se on palanut aina, vaikka lataisi miljoonaa.
sinuna luottaisin mittariin huoletta.
Lähetetty: 7.10.2004 23:59
Kirjoittaja veli alexei
No voihan sen mitata yleismittarilla mitä se lataa.
Lähetetty: 8.10.2004 8:40
Kirjoittaja Jaska HKI
Yleensä Ladassa laturi lataa jos merkkivalo:
-palaa himmeästi ,kirkkaasti tai se ei pala ollenkaan.
Tärkeintä on että jännitettä löytyy.Sen voi todeta volttimittarilla
Lähetetty: 8.10.2004 16:12
Kirjoittaja dJONY
Miulla se mittari näyttää mitä sattuu. Yleensä siinä valkosella alueella... Mut ku mittaa yleismittaril nii on jotaa 13,5V , eli ihan normaali...
Lähetetty: 9.10.2004 21:33
Kirjoittaja kimtu
Kiitti vastauksista mitattu on ja lataa ihan ok eli toi valon palaminen
on vain esteettinen haitta
Lähetetty: 12.10.2004 10:40
Kirjoittaja just for fun
Minunkin -88 2105:ssa oli tuo himmeä pornovalo aina hehkumassa kun ajoi. Hyvin lähti silti joka aamu käymään.
Nyt tuossa -91 Samarassakin sama, eikä enää edes huolestuta.
Kai se on vain semmoinen "huomiohehku", jolla ilmaistaan ettäs tässä se latauksen merkkivalo nyt sitten on

Lähetetty: 12.10.2004 21:14
Kirjoittaja Jaakkima
Kyllä se laturinvalo palaa mun 07:ssakin hyvin hyvin himmeenä. Päivällä sitä ei näy, mutta pimeän tultua hyvin heikosti. Niin heikosti että siihen ei kiinnitä huomiota eikä se häiritse. Eli se vain ilmoittaa että täällä minä olen

Lähetetty: 8.12.2004 17:29
Kirjoittaja iigorr
mullakin 1500s ku laittaa käymää ni lataa vaan jotai 8-9 volttia, mutta sitten kun polkasee kaasua ni alkaa lataa jotai 12-14 volttia ja latausvalo syttyy

Lähetetty: 8.12.2004 20:55
Kirjoittaja HarZa
koskaan en oo nähny sen valon tekevän yhtään mitään. eikös sen kumminkin pitäis palaa auton ollessa sammuksissa virta päällä, näin ainakin kaikissa muissa ajamissani autoissa. latausmittari näyttää veikeesti vilkkujenkin toiminnan, ihan hyvä koska sitä vilkkujen valoo ei nää kunnolla päivänvalossa ja naksutuskin jää kirkkaasti kakkoseks lämppärin laakereitten virsille.
Lähetetty: 8.12.2004 21:32
Kirjoittaja Lada-Jussi
HarZa kirjoitti:koskaan en oo nähny sen valon tekevän yhtään mitään. eikös sen kumminkin pitäis palaa auton ollessa sammuksissa virta päällä, näin ainakin kaikissa muissa ajamissani autoissa. latausmittari näyttää veikeesti vilkkujenkin toiminnan, ihan hyvä koska sitä vilkkujen valoo ei nää kunnolla päivänvalossa ja naksutuskin jää kirkkaasti kakkoseks lämppärin laakereitten virsille.
latausvalo on noissa kanttimalleissa varustuksesta riippuen, vuosina 1985-1996 ei G-222 laturin kanssa välttämättä ole ollut koko merkkivaloa, vain paikka merkkivalolle mittaristossa
Lähetetty: 26.6.2005 16:57
Kirjoittaja nanno
Mulla on 2105:ssa vm.1989 näköjään laturi jossa säädin on erikseen ja
2104:ssa vm.1986 on tuo säädin kiinni laturissa.
86-mallissa ei toimi latausvalo (johto puuttuu mittarin takaa liittimeltä), mutta tässä uudemmassa jossa on ulkoinen säädin latausvalo toimii ja ruskea johto valkoisella raidalla näkyy olevan liittimessä.
Onkos tuossa mitään "kaavaa" missä vuosimallissa on erillinen säädin ja missä laturiin asennettu??

Lähetetty: 2.7.2005 18:54
Kirjoittaja tahko
Kyllä se tyyppi kai riippuu nimenomaan saatavuudesta, mikä autoon on asennettu - joko tehtaalla tai omistajan toimesta. Näppituntuma minulla on että valtaosa 2105 autojen latureista olisi G 222 tyyppisiä, mutta tuo latauksen merkkivalo voi puuttua uudemmista. Sehän (so. sen sammutus) tehdään vaan releellä, jonka toinen napa on käämityksen tähtipisteessä ja toinen pää sulakkeen 10 sekä virtalukon 15/1, 30/1 kärkien kautta diodisillan katodipäässä (laturin liityntä 30 eli se pultti laturin takana). Latausvalon puuttuminen ei kai ole suuri ongelma, jos autossa volttimittari toimii.