
Latausvalo palaa käydessä
Latausvalo palaa käydessä
1700 i Compi latausvalo palaa käydessä mutta mittarin mukaan (auton oma mittari) lataus on kunnossa ja sähköä tuntuu riitävän onkohan vika vain valossa 

- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Miulla se mittari näyttää mitä sattuu. Yleensä siinä valkosella alueella... Mut ku mittaa yleismittaril nii on jotaa 13,5V , eli ihan normaali...
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
mullakin 1500s ku laittaa käymää ni lataa vaan jotai 8-9 volttia, mutta sitten kun polkasee kaasua ni alkaa lataa jotai 12-14 volttia ja latausvalo syttyy 

Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
koskaan en oo nähny sen valon tekevän yhtään mitään. eikös sen kumminkin pitäis palaa auton ollessa sammuksissa virta päällä, näin ainakin kaikissa muissa ajamissani autoissa. latausmittari näyttää veikeesti vilkkujenkin toiminnan, ihan hyvä koska sitä vilkkujen valoo ei nää kunnolla päivänvalossa ja naksutuskin jää kirkkaasti kakkoseks lämppärin laakereitten virsille.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
latausvalo on noissa kanttimalleissa varustuksesta riippuen, vuosina 1985-1996 ei G-222 laturin kanssa välttämättä ole ollut koko merkkivaloa, vain paikka merkkivalolle mittaristossaHarZa kirjoitti:koskaan en oo nähny sen valon tekevän yhtään mitään. eikös sen kumminkin pitäis palaa auton ollessa sammuksissa virta päällä, näin ainakin kaikissa muissa ajamissani autoissa. latausmittari näyttää veikeesti vilkkujenkin toiminnan, ihan hyvä koska sitä vilkkujen valoo ei nää kunnolla päivänvalossa ja naksutuskin jää kirkkaasti kakkoseks lämppärin laakereitten virsille.

Mulla on 2105:ssa vm.1989 näköjään laturi jossa säädin on erikseen ja
2104:ssa vm.1986 on tuo säädin kiinni laturissa.
86-mallissa ei toimi latausvalo (johto puuttuu mittarin takaa liittimeltä), mutta tässä uudemmassa jossa on ulkoinen säädin latausvalo toimii ja ruskea johto valkoisella raidalla näkyy olevan liittimessä.
Onkos tuossa mitään "kaavaa" missä vuosimallissa on erillinen säädin ja missä laturiin asennettu??

2104:ssa vm.1986 on tuo säädin kiinni laturissa.
86-mallissa ei toimi latausvalo (johto puuttuu mittarin takaa liittimeltä), mutta tässä uudemmassa jossa on ulkoinen säädin latausvalo toimii ja ruskea johto valkoisella raidalla näkyy olevan liittimessä.
Onkos tuossa mitään "kaavaa" missä vuosimallissa on erillinen säädin ja missä laturiin asennettu??

Kyllä se tyyppi kai riippuu nimenomaan saatavuudesta, mikä autoon on asennettu - joko tehtaalla tai omistajan toimesta. Näppituntuma minulla on että valtaosa 2105 autojen latureista olisi G 222 tyyppisiä, mutta tuo latauksen merkkivalo voi puuttua uudemmista. Sehän (so. sen sammutus) tehdään vaan releellä, jonka toinen napa on käämityksen tähtipisteessä ja toinen pää sulakkeen 10 sekä virtalukon 15/1, 30/1 kärkien kautta diodisillan katodipäässä (laturin liityntä 30 eli se pultti laturin takana). Latausvalon puuttuminen ei kai ole suuri ongelma, jos autossa volttimittari toimii.