Lada 2107 1500-87, lataa liikaa!
Lada 2107 1500-87, lataa liikaa!
Ajovalonpolttimot eivät kestä. Ainakin yksi polttimo kärvähtää joka reissulla, ja akkukin on kuumana.
Mitannut en ole, mutta huomattavasti liikaa lataa..
Onkos tuossa mallissa jo mahdollisesti sellainen laturi, jossa säädin on laturin sisässä, vai mahtaako olla rele?
Jos rele, niin millainen, ja mistäpäin konehuonetta mahtaapi löytyä?
Mitannut en ole, mutta huomattavasti liikaa lataa..
Onkos tuossa mallissa jo mahdollisesti sellainen laturi, jossa säädin on laturin sisässä, vai mahtaako olla rele?
Jos rele, niin millainen, ja mistäpäin konehuonetta mahtaapi löytyä?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Lada 2107 1500-87, lataa liikaa!
Jännitteensäädin on laturissa itsessään. Laturi lienee mallia G-222 (vaihtoehtoisesti G-224). Ellei sitten laturia ole joskus vaihdettu.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Lada 2107 1500-87, lataa liikaa!
Alkuperäinen laturi näytti olevan. Lukema 222:kin löytyi perästä.
Nyt laitettu säätimellä varustettu Motonettilainen 42A laturi.
Samalla tuli uusi ongelma. Nyt auto ei sammu ollenkaan vaikka virta-avaimen kääntää nolliin, tai vaikka ottaa avaimet pois
virtalukosta..
Missä vika?
Nyt laitettu säätimellä varustettu Motonettilainen 42A laturi.
Samalla tuli uusi ongelma. Nyt auto ei sammu ollenkaan vaikka virta-avaimen kääntää nolliin, tai vaikka ottaa avaimet pois
virtalukosta..
Missä vika?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Lada 2107 1500-87, lataa liikaa!
Näihän tuon MätäNet -laturin kanssa käy kun se laitetaan G-222 laturin tilalle. Kytkennät eivät ole samat.
Jos ei löydy ETSI -toiminnolla ohjeet oikeaan kytkentään niin ehkä joku linkittää tai laittaa tiedot.
Helpoin korjaus olisi kenties ollut vaihtaa tomiva jänniteensäädin alkuperäiseen laturiin.
Jos ei löydy ETSI -toiminnolla ohjeet oikeaan kytkentään niin ehkä joku linkittää tai laittaa tiedot.
Helpoin korjaus olisi kenties ollut vaihtaa tomiva jänniteensäädin alkuperäiseen laturiin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Lada 2107 1500-87, lataa liikaa!
Perkule! Tuossa taitaapi olla sittenkin ulkopuolinen reletyyppinen säädin.
Konehuoneen vasemmasta reunasta löytyy muovinen musta laatikko, kooltaan n. 7x4x3cm.
Jotain numerosarjoja siinä lukee..
Siinä on neljä apikon-lituskaa, joihin tulee yhteensä 6 johtoa. (Vaal. Punainen, 2 mustaa, 2 ruskeaa, sekä musta, jossa punainen raita).
Mutta kyllä G-222 laturin perässäkin jokin laatikko on, jonka aiemmin tulkitsin jännitteensäätimeksi?
Konehuoneen vasemmasta reunasta löytyy muovinen musta laatikko, kooltaan n. 7x4x3cm.
Jotain numerosarjoja siinä lukee..
Siinä on neljä apikon-lituskaa, joihin tulee yhteensä 6 johtoa. (Vaal. Punainen, 2 mustaa, 2 ruskeaa, sekä musta, jossa punainen raita).
Mutta kyllä G-222 laturin perässäkin jokin laatikko on, jonka aiemmin tulkitsin jännitteensäätimeksi?
Re: Lada 2107 1500-87, lataa liikaa!
UKK:sta löytyy parille laturille kytkennät.
Mutta se boksi siellä lokasuojassa on kierroslukutunnistin saasteidenalentamis järjestelmälle. Ei liity lataukseen. Ulkoiseen jännitteensäätimeen ei tulisi kuin kaksi johtoa.
Mutta se boksi siellä lokasuojassa on kierroslukutunnistin saasteidenalentamis järjestelmälle. Ei liity lataukseen. Ulkoiseen jännitteensäätimeen ei tulisi kuin kaksi johtoa.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: Lada 2107 1500-87, lataa liikaa!
Kiitos jta kun selvensit mikä se musta laatikko on
.
Mahtaakohan kaikkien niiden laturien, (joissa on metallinen säätimen kotelo) säätimet sopia vaihdoksiin keskenään?
Siis onko metallikoteloisten säätimissä vielä eroja keskenään?
En siis tarkoita nyt niitä malleja, joissa musta pyöreä säädin laturin perässä.

Mahtaakohan kaikkien niiden laturien, (joissa on metallinen säätimen kotelo) säätimet sopia vaihdoksiin keskenään?
Siis onko metallikoteloisten säätimissä vielä eroja keskenään?
En siis tarkoita nyt niitä malleja, joissa musta pyöreä säädin laturin perässä.
Re: Lada 2107 1500-87, lataa liikaa!
Onneksi sinulla ei ole Uusi Honda Civic tai isompimalli.. eräällä hepulla vuodessa 27 lamppua palanut Ja huolto nostaa kädet pystyyn.....Näin Luki Ketosen palstalla Tuulilasissa...
Re: Lada 2107 1500-87, lataa liikaa!
Erillisellä säätimellä olevista käy kaikki ristiin eli on samanlaisia. Erona vaan valmistusmaa, CCCP tai Bulgaria ja osa noista on harmaita bokseja.Jonsku kirjoitti:Mahtaakohan kaikkien niiden laturien, (joissa on metallinen säätimen kotelo) säätimet sopia vaihdoksiin keskenään?
Siis onko metallikoteloisten säätimissä vielä eroja keskenään?
En siis tarkoita nyt niitä malleja, joissa musta pyöreä säädin laturin perässä.
Sulla kuitenkin alkujaan malli jossa säädin laturissa ja nyt ilmeisesti laturi jossa pitäisi olla erillinen säädin?
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
Re: Lada 2107 1500-87, lataa liikaa!
Nyt tehtynä mittauksia.
Autossa alkujaan kiinni olleella CCCP-laturilla latasi mittariin lukemat 18.82? (Ei ihmekään kun akku kiehui!!)
UUSI Motonettilainen laturi siirretty ylähyllylle "naftaliiniin", ja sain hommattua CCCP-laturin näköisen (Bulgarialaisen?) version varalle, josta irrotin säätimen ja siirsin siihen laturiin joka autossa alkujaan oli.
Toimenpiteen jälkeen heittää mittariin lukemat 13.33.
Paljonko normaalisti kuuluu ladata? Riittääkö tuo 13.33.? Mitä muilla?
Autossa alkujaan kiinni olleella CCCP-laturilla latasi mittariin lukemat 18.82? (Ei ihmekään kun akku kiehui!!)
UUSI Motonettilainen laturi siirretty ylähyllylle "naftaliiniin", ja sain hommattua CCCP-laturin näköisen (Bulgarialaisen?) version varalle, josta irrotin säätimen ja siirsin siihen laturiin joka autossa alkujaan oli.
Toimenpiteen jälkeen heittää mittariin lukemat 13.33.
Paljonko normaalisti kuuluu ladata? Riittääkö tuo 13.33.? Mitä muilla?
Re: Lada 2107 1500-87, lataa liikaa!
13,6- 14.2volttia optimi..että aika hyvä jos ei hukkaa virtoja minnekkään ja aoa suunnilleen joka päivä. tai viikottain.
Re: Lada 2107 1500-87, lataa liikaa!
13,33 on vähän alakanttiin. Kasvaako latausjännite akun tullessa täyteen?
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: Lada 2107 1500-87, lataa liikaa!
Latailin akkua sähkölaturilla täyteen, ja laitoin sitten autoon kiinni.
Mittasin jännitteeksi taas 13.33.
Ajovalojen ja puhaltimen ollessa päällä jännite laski jonnekin 12.53. Paikkeille. (Tuntui hiipuvan vielä tästäkin).
Ehjää säädintä saa tarjota. Ostetaan-palstassa tiedot!
Mittasin jännitteeksi taas 13.33.
Ajovalojen ja puhaltimen ollessa päällä jännite laski jonnekin 12.53. Paikkeille. (Tuntui hiipuvan vielä tästäkin).
Ehjää säädintä saa tarjota. Ostetaan-palstassa tiedot!
Re: Lada 2107 1500-87, lataa liikaa!
joo ei toimi.
Re: Lada 2107 1500-87, lataa liikaa!
Sain kuin sainkin lataamaan käytetyllä säätimellä.
Lada on ollut nyt jo useamman viikon koeajossa työmatkoilla, ja mittaritesti näyttää 14,3.
Lainaan saamani käytetyn laturin/säätimen alhaisen latausjännitteen syyksi paljastui hapetusvika säätimen kirkkaissa osissa.
Eli irroitin säätimen vielä kerran, purkasin osat pöydälle, ja kävin hiekkapaperilla pyyhien läpi kaikki liittimet.
Toimenpiteen jälkeen alkoi lataamaan täysin normaalisti.
Tämä on seikka johon kannattaa kiinnittää huomiota käytettyjen laturien/säätimien kanssa painiessa..
Silti kiitoksia Jaakkimalle, joka toimitti aivan uuden säätimen minulle jo varastoon!
Lada on ollut nyt jo useamman viikon koeajossa työmatkoilla, ja mittaritesti näyttää 14,3.
Lainaan saamani käytetyn laturin/säätimen alhaisen latausjännitteen syyksi paljastui hapetusvika säätimen kirkkaissa osissa.
Eli irroitin säätimen vielä kerran, purkasin osat pöydälle, ja kävin hiekkapaperilla pyyhien läpi kaikki liittimet.
Toimenpiteen jälkeen alkoi lataamaan täysin normaalisti.
Tämä on seikka johon kannattaa kiinnittää huomiota käytettyjen laturien/säätimien kanssa painiessa..
Silti kiitoksia Jaakkimalle, joka toimitti aivan uuden säätimen minulle jo varastoon!
