Puristussuhde

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Jome
Viestit: 128
Liittynyt: 2.10.2003 10:35
Paikkakunta: Nokia

Puristussuhde

Viesti Kirjoittaja Jome »

Ladassa on aika matala puristussuhde 8,5:1 (1500cc) niin kuinka paljon puristuksia voi nostaa kantta laskemalla niin että kone kestää. Toisin sanoen kuinka paljon kantta voi turvallisesti laskee. Tonhan pystyis laskeenkin, mutta ei oo tarpeeks infoo tosta koneesta.
Cadillac Deville Concours -95
Lada 2105 -94
Avatar
LamaAjanElvis
Viestit: 561
Liittynyt: 10.5.2004 21:24

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

niin ja mitä puristuksellista vaikutusta on esim yhen tai kahen millin höyläyksellä? eli mitä puristusmittari näyttää sillon?
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Tästä ny on kait keskusteltu jo aiemmin mutta kerrataan ny vielä...

Älä ota kannesta pois se heikentää sen rakennetta ja kannentiiviste ei välttämättä enää pidä.

Ota lohkosta pois 1.8 mm (pitkäiskuisissa = 80 mm) näin saat puristussuhteeksi riittävän ja paljeraon hyväksi 0.9 - 1.1 mm (A. G. Bellin mukaan) väliin vakiotiivisteellä (venäläinen tiiviste puristuneena n. 1mm) .

Paljerako on männän ja kannen välinen tila niiltä kohdin joissa männässä ja kannessa on samalla kohtaa tasainen alue. Hyvä paljerako antaa (puhaltaa) lisäpuhtia palamiseen kun mäntä tulee ylhäälle eli auttaa seoksen pyörteilyä ja tehostaa palamista...

Muokkaa palotilaa isommaksi mikäli haluat maltillisemman puristussuhteen. Eli aiemmilla toimenpiteillä puristussuhde mennee reilusti päälle 1:11.

Pikkukoneisiin vastaava toimenpide onnistuu siten että jyrsii kanteen männän kokoisen kolon niin syvälle kuin ottaa lohkosta pois ja jyrsii mäntään lisäkoloa venttiileille mikäli on tarpeen (remmikoneen männillä ei ehkä välttämätöntä... Näin ei heikennetä tasopintoja liikaa ja tiivisteellä on helpompi tehtävä kun tasopinnat ovat riittävän jäykät.

Koneesta on paljon infoa kunhan käyttää hakua, eli tuolla sivun ylälaidassa on hakunappula ja linkkinä suoraan -> http://nanno.homeip.net/ladaboard/search.php :roll:
124/2101 practical beauty
Avatar
Jome
Viestit: 128
Liittynyt: 2.10.2003 10:35
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Jome »

Kiitoksia vastauksista. Olen ajatellu semmosta n.9,5:1 - 10,0:1 puristussuhteeks. Se lienee sopiva koneen käyttötarkoitusta ajatellen.
Mites se ketjujakopää...tartteekos sitä jotenkin radikaalisti muuttaa? Siis että saa ajotuksen kohdalleen...
Cadillac Deville Concours -95
Lada 2105 -94
Vastaa Viestiin