Puristussuhde
Puristussuhde
Ladassa on aika matala puristussuhde 8,5:1 (1500cc) niin kuinka paljon puristuksia voi nostaa kantta laskemalla niin että kone kestää. Toisin sanoen kuinka paljon kantta voi turvallisesti laskee. Tonhan pystyis laskeenkin, mutta ei oo tarpeeks infoo tosta koneesta.
Cadillac Deville Concours -95
Lada 2105 -94
Lada 2105 -94
- LamaAjanElvis
- Viestit: 561
- Liittynyt: 10.5.2004 21:24
niin ja mitä puristuksellista vaikutusta on esim yhen tai kahen millin höyläyksellä? eli mitä puristusmittari näyttää sillon?
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Tästä ny on kait keskusteltu jo aiemmin mutta kerrataan ny vielä...
Älä ota kannesta pois se heikentää sen rakennetta ja kannentiiviste ei välttämättä enää pidä.
Ota lohkosta pois 1.8 mm (pitkäiskuisissa = 80 mm) näin saat puristussuhteeksi riittävän ja paljeraon hyväksi 0.9 - 1.1 mm (A. G. Bellin mukaan) väliin vakiotiivisteellä (venäläinen tiiviste puristuneena n. 1mm) .
Paljerako on männän ja kannen välinen tila niiltä kohdin joissa männässä ja kannessa on samalla kohtaa tasainen alue. Hyvä paljerako antaa (puhaltaa) lisäpuhtia palamiseen kun mäntä tulee ylhäälle eli auttaa seoksen pyörteilyä ja tehostaa palamista...
Muokkaa palotilaa isommaksi mikäli haluat maltillisemman puristussuhteen. Eli aiemmilla toimenpiteillä puristussuhde mennee reilusti päälle 1:11.
Pikkukoneisiin vastaava toimenpide onnistuu siten että jyrsii kanteen männän kokoisen kolon niin syvälle kuin ottaa lohkosta pois ja jyrsii mäntään lisäkoloa venttiileille mikäli on tarpeen (remmikoneen männillä ei ehkä välttämätöntä... Näin ei heikennetä tasopintoja liikaa ja tiivisteellä on helpompi tehtävä kun tasopinnat ovat riittävän jäykät.
Koneesta on paljon infoa kunhan käyttää hakua, eli tuolla sivun ylälaidassa on hakunappula ja linkkinä suoraan -> http://nanno.homeip.net/ladaboard/search.php
Älä ota kannesta pois se heikentää sen rakennetta ja kannentiiviste ei välttämättä enää pidä.
Ota lohkosta pois 1.8 mm (pitkäiskuisissa = 80 mm) näin saat puristussuhteeksi riittävän ja paljeraon hyväksi 0.9 - 1.1 mm (A. G. Bellin mukaan) väliin vakiotiivisteellä (venäläinen tiiviste puristuneena n. 1mm) .
Paljerako on männän ja kannen välinen tila niiltä kohdin joissa männässä ja kannessa on samalla kohtaa tasainen alue. Hyvä paljerako antaa (puhaltaa) lisäpuhtia palamiseen kun mäntä tulee ylhäälle eli auttaa seoksen pyörteilyä ja tehostaa palamista...
Muokkaa palotilaa isommaksi mikäli haluat maltillisemman puristussuhteen. Eli aiemmilla toimenpiteillä puristussuhde mennee reilusti päälle 1:11.
Pikkukoneisiin vastaava toimenpide onnistuu siten että jyrsii kanteen männän kokoisen kolon niin syvälle kuin ottaa lohkosta pois ja jyrsii mäntään lisäkoloa venttiileille mikäli on tarpeen (remmikoneen männillä ei ehkä välttämätöntä... Näin ei heikennetä tasopintoja liikaa ja tiivisteellä on helpompi tehtävä kun tasopinnat ovat riittävän jäykät.
Koneesta on paljon infoa kunhan käyttää hakua, eli tuolla sivun ylälaidassa on hakunappula ja linkkinä suoraan -> http://nanno.homeip.net/ladaboard/search.php

124/2101 practical beauty