Sivu 1/1
1700 kone
Lähetetty: 5.10.2004 18:06
Kirjoittaja turbo ic
muistaako kukaan paljonko on 1700 koneen männän laki korkeus ja paljon lohkossa on poraus varaa...?
aattelin ottaa hyötykäyttöön ton nurkissa pyörineen moottorin, tarkoitus olis ahtaa se. suunnitelmat koneen kokoon panolle olis: 1700 kiillottettu ja tasapainoitettu (ehkä kevennetty) kampiakseli, 1700 kevennetyt ja tasapainoitetut kiertokanget, 84mm takomännät (ehdottakaa jos on mielessä hyviä vaihtoehtoja), itse rakennettu suurteho/korkeapaine öljypumppu. liekki renkaat lohkoon, nykyinen 1200 portattukansi jäykillä jousilla ja hiotulla nokalla, teräs vauhtipyörä 2levyisellä tilttonin asetelmalla (800nm), nykyiset imu ja pako sarja sekä välijäähdytin saa jäädä ennalleen. kannesta tukitaan pari vesi reikää (imukanavien välistä) ja yritetään tehdä jonkin sortin liekkirenkaat että sais imu ja pakosarjat pitäviksi 2bar painella. jos mielestäsi kokoonpano ei ole järkevä niin kerro ihmeessä mielipiteesi...! ja jos jostain sattuisi löytyyn se 16v kone niin lista menee uusiksi...
Lähetetty: 5.10.2004 19:54
Kirjoittaja Misha
Miksi ahtaa, mikset huvikses yritä ottaa siitä mahd. paljon (järkeviä) tehoja ilman ahdinta?
-m
Lähetetty: 5.10.2004 20:49
Kirjoittaja turbo ic
no kun autossa on turbon luvat ja en viitti jättää kalliita turbon romuja talliin pyöriin...
Lähetetty: 5.10.2004 21:15
Kirjoittaja LamaAjanElvis
taitaa turbolla paljo ajaneelle tuntua melko mopolta pikkasen piristetty vapaasti hönkivä.
minä itse lähden hakemaan tehoa 1500 isolohkooni venttiilien säädöllä ja tukossa olevan etuvaimentimen poistolla, jos vaikka 150km/h menis rikki.
Re: 1700 kone
Lähetetty: 6.10.2004 12:50
Kirjoittaja arpati
turbo ic kirjoitti:muistaako kukaan paljonko on 1700 koneen männän laki korkeus ja paljon lohkossa on poraus varaa...?
aattelin ottaa hyötykäyttöön ton nurkissa pyörineen moottorin, tarkoitus olis ahtaa se. suunnitelmat koneen kokoon panolle olis: 1700 kiillottettu ja tasapainoitettu (ehkä kevennetty) kampiakseli, 1700 kevennetyt ja tasapainoitetut kiertokanget, 84mm takomännät (ehdottakaa jos on mielessä hyviä vaihtoehtoja), itse rakennettu suurteho/korkeapaine öljypumppu. liekki renkaat lohkoon, nykyinen 1200 portattukansi jäykillä jousilla ja hiotulla nokalla, teräs vauhtipyörä 2levyisellä tilttonin asetelmalla (800nm), nykyiset imu ja pako sarja sekä välijäähdytin saa jäädä ennalleen. kannesta tukitaan pari vesi reikää (imukanavien välistä) ja yritetään tehdä jonkin sortin liekkirenkaat että sais imu ja pakosarjat pitäviksi 2bar painella. jos mielestäsi kokoonpano ei ole järkevä niin kerro ihmeessä mielipiteesi...! ja jos jostain sattuisi löytyyn se 16v kone niin lista menee uusiksi...
http://www.arwidson.fi/autoosasto/mosa/ ... lueval.htm
Josta kupla ja Jokkisosa eli ø 85,5 mäntiä näyttäs saavan taottuna joku noitten kanssa pelleillyt tietäisi varmaan paremmin valikoimasta
http://www.arwidson.fi/autoosasto/mosa/ ... iles/4.htm
Villen sivujen perusteella näyttäs että välikokojakin sais eli tommosta 87 mm jota tuolla arwin sivuilla ei näy.
http://www.ele.tut.fi/~vvieri/engine.htm
Lähetetty: 6.10.2004 18:06
Kirjoittaja micco
Misha kirjoitti:Miksi ahtaa, mikset huvikses yritä ottaa siitä mahd. paljon (järkeviä) tehoja ilman ahdinta?
Ahdetuista moottoreista EI VOI siirtyä ahtamattomiin! Kokeile vaikka itse...
Lähetetty: 6.10.2004 20:37
Kirjoittaja Stefa
Tuo 85.5 on pienin tako kuplaan, 87 löytyy myös takona kyllä. Itsellä yhdet koneessa kiinni. Keiteleen koneesta löytynee halvimmat.
Lähetetty: 7.10.2004 21:06
Kirjoittaja turbo ic
onko 1700 lohkossa varaa porata 3.5 milliä....? sit sais sopimaan noi kuplan takomännät
Lähetetty: 7.10.2004 21:35
Kirjoittaja Turbiini
turbo ic kirjoitti:onko 1700 lohkossa varaa porata 3.5 milliä....? sit sais sopimaan noi kuplan takomännät
Rajoille menee vakio kannen tiiviste ei ainakaan enää kestä. Lohkokin taitaa mennä melko ohueksi joten saattaa turbolla halkeilla, petonointi tietysti auttaa mutta sen jälkeen ei montaa kierrosta ajeta rataa kaasu pohjassa.
Lähetetty: 7.10.2004 23:43
Kirjoittaja samppa750
Onko putkittaminen todellakin niin kallista tai muuten mahdotonta ettei se kannata?
Jäisi kuitenkin enemmän vesitilaa kuin betonoimalla, ja putken seinämävahvuus olisi varmasti joka kohdasta tasapaksu, toisin kuin hillittömästi porattu "venäläinen tarkkuusvalettu" lohko.
Lähetetty: 8.10.2004 22:26
Kirjoittaja Misha
micco kirjoitti:Ahdetuista moottoreista EI VOI siirtyä ahtamattomiin! Kokeile vaikka itse...
Njoh, mä osaan arvostaa konetta josta on otettu luonnollisesti mahd paljon irti. Turbot on okei, mut ne on vähän niinku "huijausta".
