1700 kone
1700 kone
muistaako kukaan paljonko on 1700 koneen männän laki korkeus ja paljon lohkossa on poraus varaa...?
aattelin ottaa hyötykäyttöön ton nurkissa pyörineen moottorin, tarkoitus olis ahtaa se. suunnitelmat koneen kokoon panolle olis: 1700 kiillottettu ja tasapainoitettu (ehkä kevennetty) kampiakseli, 1700 kevennetyt ja tasapainoitetut kiertokanget, 84mm takomännät (ehdottakaa jos on mielessä hyviä vaihtoehtoja), itse rakennettu suurteho/korkeapaine öljypumppu. liekki renkaat lohkoon, nykyinen 1200 portattukansi jäykillä jousilla ja hiotulla nokalla, teräs vauhtipyörä 2levyisellä tilttonin asetelmalla (800nm), nykyiset imu ja pako sarja sekä välijäähdytin saa jäädä ennalleen. kannesta tukitaan pari vesi reikää (imukanavien välistä) ja yritetään tehdä jonkin sortin liekkirenkaat että sais imu ja pakosarjat pitäviksi 2bar painella. jos mielestäsi kokoonpano ei ole järkevä niin kerro ihmeessä mielipiteesi...! ja jos jostain sattuisi löytyyn se 16v kone niin lista menee uusiksi...
aattelin ottaa hyötykäyttöön ton nurkissa pyörineen moottorin, tarkoitus olis ahtaa se. suunnitelmat koneen kokoon panolle olis: 1700 kiillottettu ja tasapainoitettu (ehkä kevennetty) kampiakseli, 1700 kevennetyt ja tasapainoitetut kiertokanget, 84mm takomännät (ehdottakaa jos on mielessä hyviä vaihtoehtoja), itse rakennettu suurteho/korkeapaine öljypumppu. liekki renkaat lohkoon, nykyinen 1200 portattukansi jäykillä jousilla ja hiotulla nokalla, teräs vauhtipyörä 2levyisellä tilttonin asetelmalla (800nm), nykyiset imu ja pako sarja sekä välijäähdytin saa jäädä ennalleen. kannesta tukitaan pari vesi reikää (imukanavien välistä) ja yritetään tehdä jonkin sortin liekkirenkaat että sais imu ja pakosarjat pitäviksi 2bar painella. jos mielestäsi kokoonpano ei ole järkevä niin kerro ihmeessä mielipiteesi...! ja jos jostain sattuisi löytyyn se 16v kone niin lista menee uusiksi...
- LamaAjanElvis
taitaa turbolla paljo ajaneelle tuntua melko mopolta pikkasen piristetty vapaasti hönkivä.
minä itse lähden hakemaan tehoa 1500 isolohkooni venttiilien säädöllä ja tukossa olevan etuvaimentimen poistolla, jos vaikka 150km/h menis rikki.
minä itse lähden hakemaan tehoa 1500 isolohkooni venttiilien säädöllä ja tukossa olevan etuvaimentimen poistolla, jos vaikka 150km/h menis rikki.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Re: 1700 kone
http://www.arwidson.fi/autoosasto/mosa/ ... lueval.htmturbo ic kirjoitti:muistaako kukaan paljonko on 1700 koneen männän laki korkeus ja paljon lohkossa on poraus varaa...?
Josta kupla ja Jokkisosa eli ø 85,5 mäntiä näyttäs saavan taottuna joku noitten kanssa pelleillyt tietäisi varmaan paremmin valikoimasta
http://www.arwidson.fi/autoosasto/mosa/ ... iles/4.htm
Villen sivujen perusteella näyttäs että välikokojakin sais eli tommosta 87 mm jota tuolla arwin sivuilla ei näy.
http://www.ele.tut.fi/~vvieri/engine.htm
124/2101 practical beauty
Rajoille menee vakio kannen tiiviste ei ainakaan enää kestä. Lohkokin taitaa mennä melko ohueksi joten saattaa turbolla halkeilla, petonointi tietysti auttaa mutta sen jälkeen ei montaa kierrosta ajeta rataa kaasu pohjassa.turbo ic kirjoitti:onko 1700 lohkossa varaa porata 3.5 milliä....? sit sais sopimaan noi kuplan takomännät
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa