1700 kone

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
turbo ic

1700 kone

Viesti Kirjoittaja turbo ic »

muistaako kukaan paljonko on 1700 koneen männän laki korkeus ja paljon lohkossa on poraus varaa...?
aattelin ottaa hyötykäyttöön ton nurkissa pyörineen moottorin, tarkoitus olis ahtaa se. suunnitelmat koneen kokoon panolle olis: 1700 kiillottettu ja tasapainoitettu (ehkä kevennetty) kampiakseli, 1700 kevennetyt ja tasapainoitetut kiertokanget, 84mm takomännät (ehdottakaa jos on mielessä hyviä vaihtoehtoja), itse rakennettu suurteho/korkeapaine öljypumppu. liekki renkaat lohkoon, nykyinen 1200 portattukansi jäykillä jousilla ja hiotulla nokalla, teräs vauhtipyörä 2levyisellä tilttonin asetelmalla (800nm), nykyiset imu ja pako sarja sekä välijäähdytin saa jäädä ennalleen. kannesta tukitaan pari vesi reikää (imukanavien välistä) ja yritetään tehdä jonkin sortin liekkirenkaat että sais imu ja pakosarjat pitäviksi 2bar painella. jos mielestäsi kokoonpano ei ole järkevä niin kerro ihmeessä mielipiteesi...! ja jos jostain sattuisi löytyyn se 16v kone niin lista menee uusiksi...
Misha

Viesti Kirjoittaja Misha »

Miksi ahtaa, mikset huvikses yritä ottaa siitä mahd. paljon (järkeviä) tehoja ilman ahdinta?

-m
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
turbo ic

no kun autossa on turbon luvat ja en viitti jättää kalliita turbon romuja talliin pyöriin...
LamaAjanElvis

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

taitaa turbolla paljo ajaneelle tuntua melko mopolta pikkasen piristetty vapaasti hönkivä.

minä itse lähden hakemaan tehoa 1500 isolohkooni venttiilien säädöllä ja tukossa olevan etuvaimentimen poistolla, jos vaikka 150km/h menis rikki.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
arpati

Re: 1700 kone

Viesti Kirjoittaja arpati »

turbo ic kirjoitti:muistaako kukaan paljonko on 1700 koneen männän laki korkeus ja paljon lohkossa on poraus varaa...?
aattelin ottaa hyötykäyttöön ton nurkissa pyörineen moottorin, tarkoitus olis ahtaa se. suunnitelmat koneen kokoon panolle olis: 1700 kiillottettu ja tasapainoitettu (ehkä kevennetty) kampiakseli, 1700 kevennetyt ja tasapainoitetut kiertokanget, 84mm takomännät (ehdottakaa jos on mielessä hyviä vaihtoehtoja), itse rakennettu suurteho/korkeapaine öljypumppu. liekki renkaat lohkoon, nykyinen 1200 portattukansi jäykillä jousilla ja hiotulla nokalla, teräs vauhtipyörä 2levyisellä tilttonin asetelmalla (800nm), nykyiset imu ja pako sarja sekä välijäähdytin saa jäädä ennalleen. kannesta tukitaan pari vesi reikää (imukanavien välistä) ja yritetään tehdä jonkin sortin liekkirenkaat että sais imu ja pakosarjat pitäviksi 2bar painella. jos mielestäsi kokoonpano ei ole järkevä niin kerro ihmeessä mielipiteesi...! ja jos jostain sattuisi löytyyn se 16v kone niin lista menee uusiksi...
http://www.arwidson.fi/autoosasto/mosa/ ... lueval.htm

Josta kupla ja Jokkisosa eli ø 85,5 mäntiä näyttäs saavan taottuna joku noitten kanssa pelleillyt tietäisi varmaan paremmin valikoimasta

http://www.arwidson.fi/autoosasto/mosa/ ... iles/4.htm

Villen sivujen perusteella näyttäs että välikokojakin sais eli tommosta 87 mm jota tuolla arwin sivuilla ei näy.

http://www.ele.tut.fi/~vvieri/engine.htm
124/2101 practical beauty
micco

Viesti Kirjoittaja micco »

Misha kirjoitti:Miksi ahtaa, mikset huvikses yritä ottaa siitä mahd. paljon (järkeviä) tehoja ilman ahdinta?
Ahdetuista moottoreista EI VOI siirtyä ahtamattomiin! Kokeile vaikka itse...
Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tuo 85.5 on pienin tako kuplaan, 87 löytyy myös takona kyllä. Itsellä yhdet koneessa kiinni. Keiteleen koneesta löytynee halvimmat.
Vauhdin tae - alamäki
turbo ic

onko 1700 lohkossa varaa porata 3.5 milliä....? sit sais sopimaan noi kuplan takomännät
Turbiini

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

turbo ic kirjoitti:onko 1700 lohkossa varaa porata 3.5 milliä....? sit sais sopimaan noi kuplan takomännät
Rajoille menee vakio kannen tiiviste ei ainakaan enää kestä. Lohkokin taitaa mennä melko ohueksi joten saattaa turbolla halkeilla, petonointi tietysti auttaa mutta sen jälkeen ei montaa kierrosta ajeta rataa kaasu pohjassa.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
samppa750

Viesti Kirjoittaja samppa750 »

Onko putkittaminen todellakin niin kallista tai muuten mahdotonta ettei se kannata?

Jäisi kuitenkin enemmän vesitilaa kuin betonoimalla, ja putken seinämävahvuus olisi varmasti joka kohdasta tasapaksu, toisin kuin hillittömästi porattu "venäläinen tarkkuusvalettu" lohko.
Misha

Viesti Kirjoittaja Misha »

micco kirjoitti:Ahdetuista moottoreista EI VOI siirtyä ahtamattomiin! Kokeile vaikka itse...
Njoh, mä osaan arvostaa konetta josta on otettu luonnollisesti mahd paljon irti. Turbot on okei, mut ne on vähän niinku "huijausta". :)
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Vastaa Viestiin