110-Ladan omistajat
110-Ladan omistajat
Uusista 110-ladojen toimivuudesta on liikkunut kahdenlaisia huhuja. Toiset kertovat pelkkää hyvää, kymmeniätuhanseja kilometrejä takana ilman vakavia vikoja. Toiset huhut taas vähemmän hyviä asioita.
Miten tyytyväinen Sinä olet satakymppiisi?
Miten tyytyväinen Sinä olet satakymppiisi?
Isokin vika takuuaikana on pieni. Kun 110 päästi muutaman kilometrin jälkeen öljyt alleen, niin olihan se ns iso vika, mutta kun delta-auto (jota muuten ihan turhaan täällä aina haukutaan, palaan tähän myöhemmin) korjaa asian ja antaa siksi aikaa fiatin ajettavaksi, niin onko se nyt niin iso vika. (Myönnetään toki; välillä on ihan kiva ajaa päivä tai kaksi ohjaustehostimella varustetulla autolla. Ja on sitä city-asentoakin kokeiltava ainakin jossain syrjässä muitten näkemättä; auto kääntyy pikkurillillä kääntäen.) Iso vika voisi olla myöskin kaasupolkimen juuttuminen pohjaan, mutta senkin delta-auto korjaa päivässä. Tosin epäilyttää, tuliko moottorille muutama lisäkilometri kun ulisi kaasu pohjassa ja kierrokset täysillä muutaman kerran.
Niin niin...
... mutta kannattaako ostaa uusi 110, farmari tai sissiperhemalli? Halpa se on, mutta onko se sen riskin väärti että saa käsiinsä ns. maanantaiauton?
Samaraa ei enää myydä uutena, mutta kannattaako sellainen hankkia käytettynä hintaan 6000-8000 euroa? Delta-Auton vaihtoautoissa on tarjolla siinä hintahaarukassa vuoden 2002 5-ovinen yksilö. Vai pitäisikö mielummin vanha farmari viedä vaihtoon ja ostaa upouusi?
Samaraa ei enää myydä uutena, mutta kannattaako sellainen hankkia käytettynä hintaan 6000-8000 euroa? Delta-Auton vaihtoautoissa on tarjolla siinä hintahaarukassa vuoden 2002 5-ovinen yksilö. Vai pitäisikö mielummin vanha farmari viedä vaihtoon ja ostaa upouusi?
Kannattaa ostaa 110
Mielestäni kannattaa mieluummin vaihtaa uuteen satakymppiin kuin käytettyyn Samaraan. Vaihtohyvitys pitäisi olla ihan hyvä uuteen autoon ja tietysti vuoden takuu vaikkakin on lyhyt (Venäjällä tehdastakuu 2 vuotta miksei Suomessa!?) niin vuoden aikana mahdollisen maanantaikappaleen viat saa korjattua takuuseen. Bonuksena vielä töiltään ilmainen 2000 km huolto.
Itsellä 110 on pelannut erinomaisesti ei vikoja, kulkee hienosti on tilava ja kiva ajaa.
Itsellä 110 on pelannut erinomaisesti ei vikoja, kulkee hienosti on tilava ja kiva ajaa.
Minä olen myös ollut 110-farmariin erittäin tyytyväinen, samoin vaimo. Tuntuu yleensäkin, että ne muutamat todelliset susiyksilöt ovat pilanneet koko automallin mainetta aiheettoman paljon. Tässä kaveri/perhepiirissä on noita jokusia eikä yhdenkään kanssa ole mitään todellisia kättenvoiteita vielä nähty. Elektroniikan toiminta on joskus enemmän huvittavaa, mutta siitä pääsee huumorintajulla ja CRC 5-56:lla aika hyvin yli.
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1687
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Kyllä 110 farmarissa on paljon hyviä puolia, jos vaan ei saa maanantaiyksilöä. Täällä on ollut paljon tyytyväisiä käyttäjiä. Meitä vian riivaamia on foorumilla vain muutama. Auto on tilava. Se on hyvä ajettava kesällä ja talvella, vähän raskas ohjattava parkkipaikoilla. Muotoilu on onnistunut kolmessa mielessä. 1. Se on hyvän näköinen. 2. Ilmavastus on pieni, menee vähällä polttoaineella, rullaa hyvin ja tuulet eivät riepottele pahasti. 3. Se on helppo ja nopea pestä ja vahata. Korin muodot ovat yhtenäistet ilman taitoksia, listoja ja yksityiskohtia.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
110 "hukkuu" automassaan parhaiten. On niin jo sitä tuulitunnelimuotoilua sämpylä-mallia. 

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
No on se toista muotoilultaan kun perinteiset kantikkaat Ladat.R-J kirjoitti:Tuulitunnelimuotoilua?!? Mikä lienee 110in ilmanvastuskerroin? Vähäruokaisiahan nuo ovat kyllä, että sikäli on selitystä vähäisille kulutuslukemille loistavantekniikan lisäksi.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Ja ei se Nivakaan mikään sukkula ole. 

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.