
Tälle autollehan onkin sitten tullut tehtyä vähän kaikenlaista turhaa ja vähemmän turhaa remppaa. Suurin osa on ollut lähinnä turhaa hifistelyä. Ainoat rempat, joita ilman auto ei olisi liikkunut, ovat tainneet olla vesipumpun vaihto (olisi kuitenkin vuotava vesipumppu leikannut kiinni ennen pitkää) ja etupyörännavan vaihto (kolmella kierteellä rengas ei välttämättä pysy yhtä hyvin kiinni kuin neljällä). Tähän on kuitenkin tullut niiden lisäksi vaihdettua muiden muassa vesiletkut, jarruletkut ja -putket, takajarrusylinterit, alipaineletkut, sivupeilit, vilkkuviiksi, käsijarruvaijeri, moottorin etutuki jne... Venttiilin välykset olen säätänyt toleransseihinsa, kun ei huoltokirjassa edes lukenut milloin on viimeksi säädetty. Liekkö säädetty ollenkaan ennen minua.
Kori tässä on kilometreihin nähden suhteellisen hyvässä kunnossa. Sisähelmoissa oli pikku reikiä, jotka korjasin liimaamalla uutta peltiä päälle polyuretaaniliimalla. Etuovien alakulmista oli myös vähän lähtenyt peltiä pois, mutta hitsasin niihin uutta peltiä, joten ovetkin ovat nykyään kokonaiset. Takaluukun ikkunan ympärillä on ruostekukkaa. Pikku käytön jälkiä on. Oikean etulokasuojan pelti on venynyt jonkun ajettua siihen kolarin parkkipaikalla. Oikeassa C-pilarissa on pikku vekki oman tolppaan peruuttamisen seurauksena ja vieressä on ollut joku vanha lommo, jonka suoristin.
Olen varustellut tätä mm. penkinpäällysillä, kattotelineillä (joita tosin en ulinan takia jaksa pitää kiinni jos en tarvitse) ja etusumuvaloilla. Vakiovarustuksena tässä on se paras varustelutaso mitä venäläiseen Samaraan on saanut, mutta kartanlukuvalo on mennyt rikki ja olen laittanut siihen tilalle tupakansytytysliittimen.
Ensimmäinen katsastus tällä meni läpi ilman huomautuksia. Toisessa katsastuksessa tuli huomautus alapallonivelen rikki menneestä suojakumista. Vaihdoin alapallonivelet ja samalla vasemman käsijarruvaijerin. Samara on helppo auto huoltaa. Tähän vaihtaa osia vaikka huvikseen ja samalla tulee opittua paljon autojen tekniikasta.